اخبار داغ

ائمه جمعه هرمزگان:

کلید سعادت کشور در دست جوانان دانشجو و انقلابی است/ با وحدت حوزه و دانشگاه تمام توطئه های علمی دشمنان نقش بر آب است

کلید سعادت کشور در دست جوانان دانشجو و انقلابی است/ با وحدت حوزه و دانشگاه تمام توطئه های علمی دشمنان نقش بر آب است
ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های نماز جمعه هرمزگان با تشکیل کرسی های آزاد اندیشی بین حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات امروز کشور لازم است، گفتند: کلید پیشرفت و سعادت کشور به دست جوانان دانشجو ، مخترع و مومن انقلابی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته هرمزگان به مهمترین مسائل روز کشور اشاره کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با وحدت حوزه و دانشگاه تمام توطئه های علمی دشمنان نقش بر آب است

, با وحدت حوزه و دانشگاه تمام توطئه های علمی دشمنان نقش بر آب است,

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس با بیان اینکه نماز کلید رستگاری بشر بوده و همه آحاد جامعه نسبت به آن باید توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: نماز انسان ها را از گمراهی و بیراهی نجات داده و اخلاق نیکو را در جامعه جاری می سازد.

,

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه مسئولان در امر برگزاری نماز جماعت باید توجه ویژه ای داشته باشند، عنوان کرد: برگزاری نماز جماعت در مدارس، ادرات و دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید مورد بی توجهی و غفلت قرار گیرد.

,

عبادی زاده با اشاره به هفته پژوهش و روز پیوند دانشگاه و حوزه اظهار کرد: حوزه و دانشگاه همواره باید وحدت خود را حفظ کنند و تا زمانی که این دو نهاد انقلابی در کنار یکدیگر به سمت اهداف عالیه نظام گام بردارند دشمنان هیچ گاه نمی توانند به عرصه های علمی ما ضربه ای وارد سازند و تمام توطئه های آنان نقش بر آب می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید با پژوهش محوری، عرصه را برای خودکفایی و استقلال علمی کشور بگشایند، تصریح کرد: علمی ارزشمند بوده که مشکلی را از دوش مردم بر دارد.

,

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به روز حمل ونقل و یادکردی از 26 آذر 1362 و فرمان تاریخی امام راحل (ره) در تخلیه فوری بنادر عنوان کرد: حمل و نقل بر دوش رانندگانی بوده که شبانه روز در تلاش بوده و زندگی خود را وقف جاده ها کرده اند.

,

عبادی زاده با بیان اینکه نعمت راه اساسی ترین بستر پیشرفت است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی از راه ها و شبکه های حمل و نقلی مناسبی برخورداریم اما همچنان توسعه و پیشرفت آن باید در تمام مناطق کشور تداوم داشته باشد.

,

انسان متدین به هر قیمتی بدنبال رأی آوردن نیست

, انسان متدین به هر قیمتی بدنبال رأی آوردن نیست,

حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در خطبه های عبادی و سیاسی  این هفته شهرستان با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای نگهبان در کشور اظهار کرد:  در همه جای دنیا نهاد نظارت و تایید صلاحیت افراد وجود دارد و این جورنیست که هر کسی آمد نامزد شد خصوصیات، رفتار و سیاستش را بررسی نکنند و کسی که شایستگی نمایندگی مجلس ندارد باید رد شود  و رد افراد دلیل بر بد بودن آنها نیست.

,

امام جمعه رودان با اشاره به ویژگی های نماینده خوب از نگاه کتاب "انتخاب صالح" از رهبرمعظم انقلاب افزود: انتخاب صالح در درجه اول یعنی انتخاب نماینده ای متدین است برای یک نماینده آگاهی سیاسی، جرات در برخورد با مسائل، آگاهی از مسائل کشور و جهان لازم است اما رکن اصلی آن تدین است که باید داشته باشد.

,

 

,

دُری ادامه داد: نماینده ای که لوایح مخالف اسلام را تصویب می کند نماینده نیست، نماینده ای متدین است که خیانت نمی کند و شرط و نظر آن رضای خداوند متعال باشد.

,

تشکیل کرسی های آزاد اندیشی بین حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات امروز کشور لازم است

, تشکیل کرسی های آزاد اندیشی بین حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات امروز کشور لازم است,

وی با بیان اینکه انسان متدین به هر قیمتی به دنبال رای آورد نیست، تصریح کرد: نماینده متدین کار خلاف نمی کند و حتی کوتاهی و سستی هم نخواهد کرد و از تریبون مجلس برای گفتن سخن ناحق استفاده نمی کند و مصالح انقلاب و کشور را بر مصالح شخصی و گروهی مقدم می دارد.

,

 

,

امام جمعه رودان اضافه کرد: یک نماینده خوب، خدا و قیامت را قبول دارد و اگر یک وزیر کارش را انجام نمی دهد توانایی استیضاح و صلابه وزیر را داشته باشد.

,

وی همچنین گفت: سرنوشت کشور به دست خودمان است اگر در انتخاب دقت نکردیم حق اعتراض نداریم و اگر مشکلی پیش بیاید مسببش خودمان هستیم.

,

 

,

خطیب جمعه رودان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 27آذر سالروز شهادت دکتر محمد مفتح اظهار کرد: شهید مفتح از یاران امام راحل و از شخصیت های مهم بود که به دنبال وحدت بین حوزه و دانشگاه بودند.

,

دُری خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که باید امروزه در جامعه انجام شود تشکیل کرسی های آزاداندیشی مشترک به معنای واقعی کلمه برای حل مشکلات کنونی جامعه است.

,

جاده ای که با هزینه هنگفت بیت المال آماده شده چرا بلا استفاده باشد

, جاده ای که با هزینه هنگفت بیت المال آماده شده چرا بلا استفاده باشد,

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز حمل ونقل، رشادت و حرکت انقلابی کامیون داران در دوران دفاع مقدس، در برابر تهدیدات رژیم صدام را یادآور شد و گفت: ملت بزرگ ایران از هر صنف و قشری برای انقلاب فداکاری کرده اند و امروز هم یقینا کامیون داران شریف و زحمتکش ما با وجود همه مشکلات اجازه سوءاستفاده را به دشمن نخواهند داد و همگان در حوادث اخیر این موضوع را به خوبی مشاهده کردند.

,

بارانی، با تاکید بر حمایت مسئولین از این قشر زحمتکش افزود: حمل و نقل از مهمترین مولفه های پیشرفت در عرصه اقتصاد است لذا باید از این عزیزان حمایت کافی انجام بگیرد و اجازه ندهند که معیشت آنها به خطر بیفتد.

,

امام جمعه پارسیان، ضمن قدردانی از پیگیری مسئولین در بهسازی و تعریض جاده های منتهی به شهرستان، به جاده پارسیان به عسلویه اشاره و تصریح کرد: تعجب آور است که مسیری با هزینه های هنگفتِ بیت المال آماده شده؛ اما مدت هاست که بلااستفاده باقی مانده است، مسئولان باید توجه کنند که با جان مردم نمی شود سهل انگاری کرد و اگر ارگانی هم مخالف است باید دلایل آنها را بشنوید و رفع کنید و اگر دلایل غیرمنطقی بود برخورد کنید.

,

مسئولین در مقابل جان مردم سهل انگاری نکنند

, مسئولین در مقابل جان مردم سهل انگاری نکنند,

وی افزود: اگر قرار باشد بودجه بیت المال صرف شود اما مردم نتوانند از آن استفاده کنند چه فایده ای دارد؟ لذا درخواست مردم شریف پارسیان از رئیس کل دادگستری استان، پیگیری قضایی این مساله از باب حقوق عامه است که بحمدلله دستگاه قضایی انقلابیِ استان نیز اعلام کرده اند که به این مسائل ورود خواهند کرد.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به روزِ جهانِ عاری از خشونت و افراطی گری، اظهار کرد:درتاریخ، ملتِ بزرگ ایران همیشه به عنوان ملتی بافرهنگ، اصیل و متمدن شناخته شده و هیچگاه در قرن های اخیر متجاوز نبوده است اما در برابر متجاوزین با قدرت می ایستد و از خود دفاع می کند.

,

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با انتقاد شدید از هیاهوی دولت های اروپایی و اروپا به بهانه صنایع موشکی ایران، عنوان کرد: ملت ایران هیچگاه جنگ تحمیلی را فراموش نمی کند که با استفاده از موشک ها و هواپیماهای اهدایی اروپا و آمریکا، شهرها و خانه هایشان خراب و فرزندانشان به خاک و خون کشیده می شوند و ما نمی توانستیم جواب دهیم و فقط نظاره گر بودیم.

,

وی ادامه داد: این احمق ها فکر کرده اند ملت باعزت ایران دست روی دست می گذارد تا آنها هر غلطی دوست داشتند انجام دهند، امروز به برکت مجاهدت فرزندان این مرزوبوم، ما با وجود تحریم های فراوان در صنایع نظامی خودکفا شده ایم و آنها از همین ناراحتند.

,

بارانی، با اشاره به تهدید حمله نظامی به ایران توسط وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: د‌شمنان ملت ایران به خوبی می دانند که اگر دست از پا خطا کنند جمهوری اسلامی چنان جوابی به آنها خواهد داد که هرگز فراموش نکنند و البته کار به یادآوری و فراموشی نمی رسد چون دیگر اثری از آنها باقی نخواهد بود.

,

امام جمعه شهرستان پارسیان با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در گام اول انقلاب قدم های خوبی در این دو نهاد انسان ساز و جامعه ساز برداشته شده است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم لذا در گام دوم انقلاب نقش حوزه و دانشگاه برای تمدن سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان، تشکیل کرسی های آزاداندیشی مشترک، تبیین نقش واقعی این دو نهاد در تحقق بیانیه گام دوم، تقسیم کار برای تولید علوم بومی به ویژه در حوزه علوم انسانی، تامین نیروی انسانی عالم و انقلابی و خوشفکر و تشکیل کارگروههای مشترک برای تحقق ماموریت های گام دوم انقلاب را از ضرورت های امروز جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: جوانان عالم و فرهیخته حوزه و دانشگاه باید انقلاب را در این مسیر پیش ببرند و قطعا امید رهبر معظم انقلاب نیز به شما جوانان است.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با اشاره به برگزاری یادواره ۲۵ شهید سرافراز شهرستان پارسیان و دعوت از مردم انقلابی برای حضور در این محفل معنوی، خاطرنشان کرد: همه ما به شهدا مدیون هستیم و قدرشناسی از آنها به شناخت دقیق راه و منش شهدا و حرکت عملی در مسیر آنهاست.

,

 

,

کلید سعادت کشور در دست جوانان دانشجو و انقلابی است/ برخی تصمیم های مسئولان به ضرر کشور و نفع دشمنان است

, کلید سعادت کشور در دست جوانان دانشجو و انقلابی است/ برخی تصمیم های مسئولان به ضرر کشور و نفع دشمنان است,

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک گفت: کلید پیشرفت و سعادت کشور به دست جوانان دانشجو ، مخترع و مومن انقلابی است و برخی تصمیم گیری های  مسئولان که موجب هزینه برای نظام و به ضرر  کشور می شود ناشی از نفود دشمن در باور و رفتار مسئولان است .

,

امام جمعه شهرستان سیریک افزود: امروز دشمن دیگر لشکر کشی نظامی نمی کند بلکه با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی به دنبال تاثیرگذاری بر باور و بینش مردم و مسئولان است که نتیجه آن تغییر رفتار مردم و مسئولان و تبدیل شدن به یک عنصر پیاده نظام برای دشمن است.

,

وی گفت: دشمن هنوز تلاش دارد که توسط تجدید نظر طلبان و پیاده نظام خود از میان سلبریتی ها، حملات رسانه ای خود را نظام و مردم ادامه دهد و در آینده نیز شاهد افزایش و گسترش جنگ رسانه ای خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه