اخبار داغ

با هدف حفظ آبدهی و جلوگیری از تخریب قنوات انجام شد؛

اختصاص بیش از 230 میلیارد ریال برای مرمت قنوات در سیستان وبلوچستان

اختصاص بیش از 230 میلیارد ریال برای مرمت قنوات در سیستان وبلوچستان
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات بیش از 230 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات استان مصوب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر زربافتی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: در سال‌ جاری با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات تاکنون 230 میلیارد و 797 میلیون  ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی وستاد بحران مصوب و به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی 331 رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است و باید برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلا‌ش کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته( معادل 230 میلیارد و 300 میلیون ریال ) این مدیریت برای این امر می باشد.

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان با  هزار و 925 رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور و از لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه