اخبار داغ

وانت بار های پر مصرف، پرچم‌دار تردد در جاده های خاکی هرمزگان؛

بار سنگین گرانی بنزین بر دوش روستائیان بشاگردی

بار سنگین گرانی بنزین بر دوش روستائیان بشاگردی
گران شدن بنزین و نبود نظارت بر قیمت حمل و نقل های شخصی مانند دولبه قیچی زندگی شهروندان بشاگردی را در مضیقه قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهرستان بشاگرد واقع در شرق هرمزگان از کمترین زیر ساخت های رفاهی و لازم برخوردار است؛ این منطقه پرچم دار جاده های غیر استاندارد در کشور بوده و بیش از ۹۰ درصد راه های روستایی آن خاکی و صعب العبور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نبود امکانات رفاهی، معیشتی، درمانی و لزوم سفر به شهرستان های مجاور

, نبود امکانات رفاهی، معیشتی، درمانی و لزوم سفر به شهرستان های مجاور,

نداشتن امکانات رفاهی، درمانی و فروشگاهی باعث شده مردم این شهرستان برای اولیات زندگی خود مجبور سفر به شهرستان های اطراف باشند که فاصله نزدیکترین آن ها حداقل ۱۲۰ کیلومتر است.

,

مردم کم بضاعت بشاگرد که به دلیل نبود خودرو در روستاها و وضعیت نامناسب راه ها که باعث عدم تردد خودرو داران در این مسیرها می شد هزینه هنگفتی را برای سفر به مرکز شهرستان و شهر های مجاور می پرداختند با گران شدن بنزین و نبود نظارت بر قیمت حمل و نقل های شخصی، بسیار در مضیقه قرار گرفته اند.

,

بیشتر خودرو های در حال تردد در روستاهای بشاگرد وانت بارها هستند که به دلیل سوخت بالا و نرخ جدید بنزین مبالغ هنگفتی را از مردم طلب کرده که پرداخت آن از عهده روستانشینانی که تنها منبع درآمد خانوار آنها دریافت یارانه بوده خارج است.

,

کرایه خطوط بین شهرستانی تا قبل از تغییر نرخ بنزین به شهرستان میناب که یکی از اصلی ترین مقصد های سفر شهروندان بشاگردی بوده از هر نفر ۳۰ هزار تومان به هر نفر چهل هزار تومان افزایش یافته که به این معنی است که اگر شخصی از مرکز بشاگرد به شهرستان میناب سفر کند برای یک رفت و برگشت باید دو‌ ماه دریافتی یارانه خود را بپردازد.

,

یکی از مشکلات اصلی این شهرستان نبود ناوگان حمل و نقلی بین شهری است که باعث شده مردم ساکن در روستاها فقط برای جابه جا شدن در خود شهرستان مبالغی چند برابر از سفر به شهرستان های اطراف را پرداخت کنند.

,

لازم به ذکر است که پس از بالا بردن نرخ بنزین‌ در جهت سهولت حمل و‌نقل ها دو‌عدد مینی بوس بین شهرستانی به ناوگان حمل و‌نقلی اضافه شده که با توجه به پراکندگی بسیار‌ زیاد این‌منطقه چندان کار ساز نبوده و عده کمتری که ساکن مناطق مرکزی هستند می توانند از آن استفاده کنند.

,

یکی از راه های کمتر کردن بار افزایش نرخ بنزین بر روستا نشینان بشاگردی شاید این باشد که دولت سهمیه ای بیشتر را برای آنان در نظر بگیرد تا قیمت های جابه جایی بین شهر و ‌روستایی به حد متعادل برسد.

,

قرار دادن خودروهایی مانند ون یا مینی بوس در مرکز دهستان ها هم راه مناسبی برای کمتر کردن هزینه رفت و‌آمد روستاییان و هم درآمد زایی دهیاری ها می تواند باشد.

,

البته جدای از تمام بحث ها نظارت پی در پی مسئولان و ساماندهی خودرو های شخصی می تواند حلقه اصلی کنترل نرخ حمل و نقلی در سطح شهرستان بشاگرد باشد.

,

نبود ناوگان حمل و نقلی، بار مضاعف بر دوش بشاگردی ها در زمان گرانی

, نبود ناوگان حمل و نقلی، بار مضاعف بر دوش بشاگردی ها در زمان گرانی,

حسین زارعی شهروند بشاگردی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز، با اشاره به فشار مضاعف به روستاییان در جهت بالا رفتن نرخ بنزین، اظهار کرد: در ابتدای گران شدن بنزین و با توجه به تاکید بر بالا نرفتن نرخ کرایه ها، ۲۰هزار تومان به کرایه بشاگرد تا میناب اضافه شد.

,

این شهروند بشاگردی افزود: دو دستگاه مینی بوس هم به ناوگان حمل و نقلی به خط بشاگرد به میناب اضافه شد که فقط هفته اول مشغول بودند و‌ پس از این دیگر خبری از آن ها نیست و غیر فعالند.

,

علیرضا عبدالله زاده از دیگر شهروندان بشاگردی نیز در این خصوص یادآور شد: وضعیت شهرستان بشاگرد با کلان شهر ها بسیار متفاوت است و ما از هر گونه امکانات حمل و نقلی درون‌شهری یا بین‌شهرستانی بی بهره ایم.

,

این شهروند بشاگردی با بیان اینکه‌ هر روز برای کارش باید ۵۰ کیلومتر را با وسیله شخصی طی کند، ادامه داد: هزینه بنزین و استهلاک وسیله نقلیه به قدری بالاست که دیگر نرفتن به محل کار برایم به صرفه تر است.

,

وی اظهار کرد: برای اجرای چنین طرحی در سطح ملی حتما باید جوانب مختلف آن در نظر گرفته شود چرا که با این وجود فشار بیشتر بر روستایین وارد شده که از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند.

,

وانت بار های پر مصرف، پرچم‌دار تردد در جاده های خاکی بشاگرد

, وانت بار های پر مصرف، پرچم‌دار تردد در جاده های خاکی بشاگرد,

محمد راهدار شهروند روستای درنگ مدو بخش گوهران بشاگرد، با بیان اینکه بیشتر جابه جایی ها در این شهرستان با وانت بار های پر مصرف صورت می گیرد، افزود: کرایه های وانت بار ها پس از تغییر نرخ بنزین حدود دو برابر افزایش یافته است.

,

این شهروند بشاگردی ادامه داد: در حال حاضر دربست یک وانت از روستای‌ درنگ‌مدو که مرکز یک بخش است تا شهر سردشت که مرکز‌شهرستان است بیش از ۲۰۰ هزار تومان است که نسبت به قبل بی رویه افزایش یافته است.

,

وی خاطر نشان کرد: در برخی از روستاهای این‌بخش اگر حتی شخصی بخواهد با موتور سیکلت برای انجام‌یک عملیات ساده بانکی به شهر سردشت سفر کند بیش از ۶۰ هزارتومان فقط باید برای سوخت بپردازد.

,

تغییر نرخ قیمت سوخت اگر چه شاید به صلاح کشور‌ و مردم باشد اما انتظار می رود مسئولان مربوطه شرایط زندگی‌روستا نشینان را بیشتر بررسی کنند و برای رسیدن به عدالت واقعی در مصرف سوخت در توزیع آن به خصوص در روستاها اقدامی کارشناسی شده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه