اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان مطرح کرد؛

فناوری دانش‌بنیان؛ محور اصلی عملکرد معین‌های اقتصادی

فناوری دانش‌بنیان؛ محور اصلی عملکرد معین‌های اقتصادی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در شرایط کنونی دانش به عنوان اصلی ترین منبع ثروت محسوب می شود از این رو رویکرد اصلی برنامه های معین های اقتصادی براساس فناوری دانش بنیان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان پیش از ظهر امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: بر اساس برنامه های پیش روی استان 11 طرح ملی به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسیده است و در حال حاضر هم زمان با تدوین در حال اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: معین های اقتصادی نقش مهمی در فرآیند مردمی کردن اقتصاد و مشارکت بخش غیردولتی در مدیریت توسعه و اجرای برنامه های توسعه ایفا می کنند.

,

رودری مطرح کرد: شرکت ملی مس ایران ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 800 نفر را در این شهرستان شهربابک برنامه ریزی کرده است، با توجه به ارائه برنامه های سه ساله معین های اقتصادی استان، پایان برنامه معین اقتصادی شهربابک سال ۹۹ خواهد بود.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان یادآور شد: در شرایط کنونی دانش به عنوان اصلی ترین منبع ثروت محسوب می شود از این رو رویکرد اصلی برنامه های معین های اقتصادی براساس فناوری دانش بنیان خواهد بود.

,

وی ادامه داد: سه چهارم ثروت کشورهایی با درآمد بالا در دنیا، سرمایه انسانی است که به عنوان ارزش مهارت، تجارب و تلاش از سوی جمعیت شاغل کارکنان، سرمایه اجتماعی و شاخص های حکمرانی مطلوب عنوان شده است.

,

رودری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه شانزدهم تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده اما جایگاه خوبی در کاربردی کردن آن ندارد، عنوان کرد: این مسئله مهم باید در اقتصاد کشور و استان دنبال شود از این رو پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در جنوب شرق کشور ارائه شده تا استان کرمان در این زمینه نیز پیشتاز باشد.

,

در ادامه این نشست رضا ضیایی مدیر مرکز کسب و کار شهرستان شهربابک گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران از سال ۹۵ به عنوان معین اقتصادی منطقه ۶ (شهربابک) انتخاب شد و در این زمینه تاکنون فعالیت های مختلفی در شهرستان مذکور انجام شده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه بازار و افزایش توان رقابتی اقداماتی همچون ایجاد بازارچه های تخصصی و راه اندازی شرکت های بازاریابی صورت گرفته و بر این باور هستیم که با ایجاد شرکت های بازاریابی تخصصی، بسیاری از کسب و کارها رونق پیدا می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه