اخبار داغ

فرماندار شهرستان اسدآباد:

مورد مشکوکی از آنفولانزای پرندگان در اسدآباد مشاهده نشده است

مورد مشکوکی از آنفولانزای پرندگان در اسدآباد مشاهده نشده است
فرماندار شهرستان اسدآباد  با اشاره به گشت‌های مشترک در راستای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مراقبت از حیات وحش گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اسدآباد مشاهده یا گزارش نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مجید درویشی صبح امروز در جریان بازدید از از تالاب، سد و آبگیر های شهرستان اسدآباد، با اشاره به کاهش دما و آغاز فصل مهاجرت پرندگان، اظهار کرد: پایش مستمر آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست بصورت متداوم و منظم در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به گشتهای مشترک در راستای پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و مراقبت از حیات وحش گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اسدآباد مشاهده یا گزارش نشده است.

,

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد هم در این زمینه اظهار کرد: پرندگان کوچ رو می توانند به عنوان ناقل، بیماری انفولانزای فوق حاد را از منطقه ای به منطقه دیگر انتقال دهند و در راستای بازدیدهای مستمر از مراکز تجمع و رصد و پایش های دوره ای به همراه کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست درجهت کنترل و جلوگیری از پخش این بیماری یک امر اجتناب ناپذیر است.

,

عادل بصیری محمدپور کاهش تردد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری‌ها دوبار در هفته، ضد عفونی مواد، لوازم و تجهیزات و اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی جهت جوجه ریزی و انتقال مرغ زنده به کشتارگاه در پایان دوره پرورش را از راه‌های مقابله با این بیماری آنفولانزای پرندگان برشمرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه