اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت با مطرح کردن بودجه غیر نفت به دنبال مذاکره با آمریکا است

دولت با مطرح کردن بودجه غیر نفت به دنبال مذاکره با آمریکا است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد وابسته به نفت، پتروشیمی و واردات حاصل تفکر خصوصی سازی دولت اصلاحات است و آنها همچنان برای تداوم این مسیر پافشاری می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی، کارشناس مسائل اقتصادی در ارتباط با تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال 99 به خبرنگار راه آرمان؛ گفت: تک نرخی شدن بنزین و افزایش قیمت آن بیش از هزار و 500 تومان کمک دولت به میلیاردها و قشر مرفه جامعه است از این رو امیدواریم مجلس با هوشیاری از تصویب این طرح خودداری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی افزود: تصمیم یکباره دولت برای گران کردن بنزین و عدم اطلاع رسانی به مردم، شان و عزت ملت ایران را در منطقه خدشه‌دار کرد و به قشر ضعیف جامعه آسیب های قابل توجهی وارد آورد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بخش عمده‌ای از جامعه ما به واسطه جا به جا کردن افراد در تاکسی‌های خطی و اینترنتی کسب درآمد می کنند که با قیمت کنونی بنزین توانایی ارتزاق ندارند.

,

رزاقی یادآور شد: طبقات بالا توانایی خرید با هر قیمتی را دارند از این رو برای آنها کاهش قیمت بنزین مهم نیست و تنها قشر متوسط و ضعیف جامعه است که با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کند.

,

وی اذعان داشت: البته قیمت ارزان بنزین در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه شرایط را برای اسراف بنزین مهیا کرده بود؛ به گونه ای که پیش از این روزانه 120 میلیون لیتر در ایران بنزین سوخت می شد.

,

سوء مدیریت آقای وزیر، مصرف بنزین را 50 میلیون لیتر در روز افزایش داد

, سوء مدیریت آقای وزیر، مصرف بنزین را 50 میلیون لیتر در روز افزایش داد ,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در زمان وزارت زنگنه با حذف طرح سهمیه بندی بنزین، میزان مصرف روزانه کشور به یکباره از 70 میلیون لیتر به 120 میلیون لیتر در روز افزایش پیدا کرد که نشان دهنده سو مدیریت آقای وزیر است.

,

رزاقی بیان کرد: مسئولان با تشویق مردم به سوی استفاده از خودروهای شخصی و عدم توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر بالا بردن افزایش مصرف بنزین در کشور بروز حوادث رانندگی و آلودگی هوا را چندین برابر بیشتر می کنند.

,

وی یادآور شد: باید توجه داشت هم سویی دولت و مجلس همچنین تایید اقدامات دولت توسط نمایندگان، احتمال پذیرش لایحه تک نرخی شدن بنزین در بودجه 99 را افزایش خواهد داد که نتیجه ای جز نارضایتی عمومی به دنبال نخواهد داشت.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز داشت: هدف از ایجاد نارضایتی در سطح ملی تحقق هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی است که بسیاری از اصلاح طلبان خواستار آن هستند و به دنبال این هستند که رئیس جمهور با استفاده از فشار انهدامی ایران، رهبری را مجبور به پذیرش مذاکره با آمریکا کند.

,

رزاقی تاکید کرد: در این بین احتمال می دهند جنگ داخلی ایجاد شود، که در این صورت علاوه بر کشته شدن عده زیادی از هموطنان خسارت های جبران ناپذیری بر پیکره شهرها وارد می شود.

,

وی افزود: به نظر می رسد مسئولان ما در راس امور کشور بدون اندیشیدن به عواقب این امر تصمیماتی را اتخاذ می کنند که موجب نگرانی و ترس قشر آسیب پذیر جامعه می شود و نمود آن را می توان در اغتشاشات چندین باره مشاهده کرد.

,

خصوصی سازی، طرحی بر اساس اصول نظام سرمایه داری است

, خصوصی سازی، طرحی بر اساس اصول نظام سرمایه داری است,

این کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص ادعای دولت مبنی بر عدم وابستگی دولت به نفت و واگذاری املاک دولتی، گفت: در هیچ کجای قانون اساسی ما سخنی از خصوصی سازی اموال دولتی به میان نیامده است، این طرح ساخت دست هاشمی رفسنجانی است که بر اساس اصول سرمایه داری عمل می کند.

,

رزاقی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس برای جلوگیری از حاکمیت فقر بر معیشت مردم، کارخانه های تولید کننده اقلام سبد معیشتی، با توزیع کالاها به شکل کوپن در بین مردم به اقتدار نظام کمک می کردند در حالیکه خود متضرر می شدند اکنون که شرایط بهتر شده آیا انصاف است این کاخانه به علت بدهی مصادره شود و به بخش خصوصی واگذار شود؟

,

وی یادآور شد: از این رو برخی با کسب ثروت های نامشروع و رابطه هایی در اقتصاد به دنبال تخریب دلسوزان واقعی این نظام هستند تا علاوه بر ضربه زدن در حوزه اقتصادی، دیدگاه آن ها را به نظام و انقلاب تغییر داده و پایه های براندازی جمهوری اسلامی را شکل دهند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: به واسطه تحقق این سیاست، افرادی در راس قرار می گیرند که هیچ شباهتی به فرهنگ اصیل ایرانی ندارند از این رو به واسطه بخش خصوصی، سرمایه خود را از بخش تولید خارج کرده و کارخانه های این مرز و بوم را به تعطیلی می کشانند.

,

رزاقی ادامه داد: در این زمان است که احتکار، افزایش واردات و گسترش قاچاق در اقتصاد جامعه فراگیر می شود و نهایتا بنیان های اقتصاد کشور را به واسطه وابستگی به سایر کشورها، به قهقرا می کشاند.

,

اقتصاد وابسته به نفت و واردات محصول تفکر خصوصی سازی دولت اصلاحات

, اقتصاد وابسته به نفت و واردات محصول تفکر خصوصی سازی دولت اصلاحات,

وی عنوان کرد: اقتصاد وابسته به نفت، پتروشیمی و واردات حاصل تفکر خصوصی سازی دولت اصلاحات است؛ از یک سو مشکلات عدیده ای در فروش نفت خام دارند و از سوی دیگر هر زمان که کشورهای طرف قرارداد اراده کنند از فروش این کالاها به ایران جلوگیری می کنند و آن ها همچنان برای تداوم این مسیر پافشاری می کنند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی اذعان داشت: شکل گیری اقتصادی قدرتمند نیازمند انجام مبادلات تجاری با پول ملی است در حالیکه باید غالب محصولات در داخل تولید شود و وابستگی به خارج کم شود حال آنکه این موارد در دولت فعلی مسکوت مانده و اجرایی نشده است.

,

رزاقی گفت: بخش مهمی از صادرات ما در بخش کالاهای پتروشیمی و میعانات گازی است که مربوط به نفت است اما در دسته صادرات غیر نفتی قرار گرفته است، در اقتصاد ایران تمام قطعات، ماشین آلات و مواد اولیه کارخانه ها وارداتی است، در حالیکه توانایی تولید در داخل وجود دارد و عده ای برای دریافت سود بیشتر با همراهی برخی مسئولان این چنین اقتصاد کشور را ویران کرده اند.

,

دولت با مطرح کردن بودجه غیروابسته به نفت به دنبال هموار کردن مسیر برای مذاکره با آمریکا است

, دولت با مطرح کردن بودجه غیروابسته به نفت به دنبال هموار کردن مسیر برای مذاکره با آمریکا است,

وی افزود: از زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بخشی از فعالیت دولت های اصلاحات مربوط به فریب کاری و دادن وعده های بی سرانجام است که در دولت یازدهم و دوازدهم به اوج خود رسیده؛ از این رو بودجه غیر وابسته به نفت تنها یک شعار انتخاباتی است و به دنبال خرید زمان برای هموار کردن مسیر مذاکره با آمریکا است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: در چند سال گذشته دولت عملا درآمدهای بودجه را از طریق دریافت وام از صندوق توسعه ملی، چاپ اسکناس توسط بانک مرکزی و تولید اوراق مشارکت تامین کرده است و نتیجه آن به وجود آمدن بدهی های کلان است که با اتمام این دولت بر روی دوش دولت آینده قرار خواهد گرفت.

,

رزاقی بیان داشت: تورم عظیمی که در بازه های مختلف زمانی گریبان گیر بازارهای مختلف می شود نتیجه دریافت وام های کلان توسط دولت برای رفع یک مشکل و موکول شدن پرداخت آن به زمان دیگر است.

,

وی یادآور شد: تورم 40 درصدی ظرف مدت 2 سال صحه بر دلایل ذکر شده می گذارد. و این سوال مطرح می شود که بودجه سالیانه چه میزان به تولید کارخانه‌ها، درون زایی اقتصاد و کشاورزی کشور کمک می کند؟

,

این کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: تاکنون دولت برای اقدامات اشتباهی که بر خلاف قانون اساسی انجام داده، موآخذه نشده است، نمونه آن را می توان در سخنان وزیر اسبق راه و شهرسازی پیدا کرد که با افتخار اعلام می کند حتی یک خانه هم نساخته است.

,

رزاقی در پایان ابراز داشت: نظام سرمایه‌داری در کشور که از 30 سال قبل پایه‌ریزی شده است، در سرازیری اقتصاد قرار گرفته و بدون ترمز به راه خود ادامه داده و ساختار اقتصاد را به نابودی می‌کشاند؛ همانگونه که تعداد بیکاران روز به روز افزایش یافته و تامین معیشت خانوارها با مشکلات جدی رو به رو شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه