اخبار داغ

کرباسچی :

اگر اشتباه کردیم باید به مردم اعتراف کنیم

اگر اشتباه کردیم باید به مردم اعتراف کنیم
دبیرکل سازندگی درباره عدم وجود رهبری در جبهه اصلاحات به نکات جالبی اشاره کرده و خاتمی را رهبر این جریان ندانست بلکه خاتمی را به عنوان یک شخص مورد احترام در جبهه اصلاحات معرفی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب سازندگی چندی پیش در اظهاراتی تامل بر انگیز اظهار داشت: لیدری یک جریان سیاسی موضوعی است که لازمه آن کار تشکیلاتی در اردوگاه اصلاح طلبان است. شخص آقای خاتمی هرگز مدعی رهبری اصلاح طلبان نبود و همچنین جریان اصلاحات هم بر سر رهبری این جریان به توافق رسیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این جملات موجب شد تا حملات علیه کرباسچی شکل بگیرد و حتی باعث شد تا کسانی از درون حزب کارگزاران یا علیه کرباسچی حرف بزنند و یا به نوعی صحبت‌های او را با تفسیرهای خود تعدیل کنند.

,

«محمد قوچانی» فعال رسانه ای اصلاح طلب در واکنش به این اظهارات کرباسچی عنوان کرد:«موضوعی که کرباسچی بیان کرد تلاش و رایزنی به رهبری و محوریت رئیس دولت اصلاحات، برای بازسازی و نوسازی جبهه اصلاحات است. معنی این سخنان اصولا نمی‌تواند عبور از خاتمی باشد چون همچنان محوریت این تلاش‌ها وی هست. آقای خاتمی تاکنون به لحاظ تشکیلاتی یعنی سازمانی و با یک سازوکار حقوقی روشن به عنوان رهبر جبهه اصلاحات انتخاب شده باشد، به معنای عبور از وی نیست این اتفاق تاکنون نیفتاده است و وی در دوران ریاست جمهوری هم حاضر نبودند به لحاظ حزبی رهبر یک جریان سیاسی خاص باشند».

,

, ,

قوچانی در این موضع‌گیری خود، سعی کرده که توپ را در زمین بازی ساختار تشکیلاتی اصلاح‌طلبان و لزوم بازسازی و نوسازی آن بیاندازد و به نوعی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، فراکسیون امید و شخص محمدرضا عارف را خطاب غیر مستقیم قرار دهد.

,

بهزاد نبوی، دیگر فعال اصلاح طلب نیز پیش از این عنوان کرده بود که «خاتمی هیچ‌گاه نگفته رهبر جریان اصلاحات است».

,

در آن طرف این میز پینگ پنگ، اما صادق زیباکلام در حمایت از موضع کرباسچی در این‌باره اینگونه توئیت کرد که «خروج سازندگی از جبهه اصلاحات را با همه تلخی‌اش می‌توانم درک کنم. این فقط کرباسچی و مرعشی نیستند که بی‌برنامگی، بی‌هدفی، بی‌ارادگی، بی‌مسئولیتی و بی‌عملی رهبری اصلاحات بالاخص جناب خاتمی آنها را بالمرّه ناامید و به آخر خط رسانیده است.»

,

آتش حامیان خاتمی اما تندتر از حامیان بهزاد نبوی و کرباسچی است. محمود صادقی در واکنش به سخنان کرباسچی کلا زیر میز زد و ماهیت اصلاح‌طلبانه کارگزاران را زیر سوال برده و گفت: «کارگزارانی‌ها از همان ابتدا یک تفاوت ماهوی با بدنه جریان اصلاحات داشتند و آن هم تفاوت در نوع نگاه به تفکر اصلاح‌طلبی است که این موضوع یک افتراق مهم بین کارگزاران و اصلاح‌طلبان به حساب می‌آید، ریشه این جریان را نیز باید در دهه ۷۰ جستجو کرد».

,

این تک و پاتک‌ها اما ادامه دار است تا آنجا که تئوریسین نزدیک به خاتمی نیز به اصلاح‌طلبانِ منکِر لیدری خاتمی می‌توپد. محمدرضا تاجیک در مصاحبه‌ای با وقایع اتفاقیه می‌گوید: «این خیال خام و توهمی است که برخی دارند و این برخی همان‌هایی هستند که ما زیر سایه اصلاح طلبی قرارشان دادیم و با آنها ائتلاف کردیم. اما اکنون در هیبت دیگری نمایان شده‌اند و تمامیت جریان اصلاح‌طلبی و رهبری آن را با چالش مواجه می‌کنند».

,

گروهی که می‌گویند خاتمی لیدر اصلاحات نیست، با پنبه سر می‌برند و با جملاتی سرشار از احترام و ارج و قرب، قریب به مضمون می‌گویند خاتمی فرد محترم و بزرگی است ولی نه تنها ما، بلکه خودش هم داعیه رهبری اصلاحات را ندارد.

,

گروهی که می‌گویند خاتمی لیدر اصلاحات نیست، با پنبه سر می‌برند و با جملاتی سرشار از احترام و ارج و قرب، قریب به مضمون می‌گویند خاتمی فرد محترم و بزرگی است ولی نه تنها ما، بلکه خودش هم داعیه رهبری اصلاحات را ندارد.

,

حمایت و معرفی لیست امید توسط خاتمی را خطا بود

, حمایت و معرفی لیست امید توسط خاتمی را خطا بود,

به گزارش مشرق، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب سازندگی با طیف خواندن جریان اصلاحات گفت: زمان آقای خاتمی این را می‌گفتند که اصلاح‌طلبان یا اصلاحات بین العباسین است، از عباس دوزدوزانی تا عباس عبدی. الان عباس عبدی هم تقریباً با عباس دوزدوزانی یکی شده، بنظرم باید گفت بین عباس و ابوالفضل! بین عباس دوزدوزانی تا ابوالفضل قدیانی.

,

کرباسچی همچنین درباره عدم وجود رهبری در جبهه اصلاحات به نکات جالبی اشاره کرده و خاتمی را رهبر این جریان ندانست بلکه خاتمی را به عنوان یک شخص مورد احترام در اصلاح‌طلبی معرفی کرد.

,

وی نسبت به فرار جریان حامی دولت از زیر بار انتقادات و بی تدبیری‌های صورت گرفته در دولت گفت: صادقانه این است که ما اگر یک اشتباهی کردیم چه در دولت، چه در مجلس یا شورای شهر، هر جا، صادقانه بگوییم این انتخاب ما بر این اساس بوده، یعنی من الان خودم می‌گویم به عنوان کسی که نقش داشتم من می‌گویم که ما آقای ایکس را اگر در مجلس فرستادیم با این بینش بوده که ایشان را با رقبایش مقایسه کردیم و دیدیم ایشان حداقل در حرف‌ها و قضاوت‌هایش بهتر از آنهاست، اما در عمل وقتی دیدیم یا شده مثل آنها یا شده بدتر از آنها؛ این را باید به مردم اعتراف کنیم.

,

وی حمایت و معرفی لیست امید توسط خاتمی را خطا دانست و افزود: من دیدم که آقای خاتمی هم از شورای شهر و هم از مجلس و هم از دولت ابراز نارضایتی و انتقاد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه