اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد لرستان:

طرح ملی حامیان ایتام در لرستان اجرا می‌شود

طرح ملی حامیان ایتام در لرستان اجرا می‌شود
مدیر کل کمیته امداد لرستان گفت: طرح ملی حامیان ایتام و محسنین در لرستان اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جاسم محمدی فارسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: طرح ایتام و محسنین طرح‌های ملی‌ است که این طرح در لرستان اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: این طرح حمایت خیرین و فرزندان معنوی تحت پوشش کمیته امداد است که به منظور حامیان یابی حامیان تحت اکرام است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان عنوان کرد: ۱۰هزار کودک یتیم و محسنین در استان تحت پوشش این طرح است و حامیان آنچه که در حد توان دارند و بر اساس نیازمندی‌های فرد به آنها  کمک می شود.

,

وی بیان کرد: طرح ایتام به منزله  افرادی که به هر دلیل پدر خود را از دست داده و هیچ گونه در آمدی ندارد و تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است که تعداد این افراد دراستان تقریبا ۶۵۰۰ نفریتیم هستند.

,

محمدی فارسانی گفت:امروز به خاطر وضعیت و شرایط اقتصادی هزینه کمیته امداد و یارانه ها کفاف زندگی این افراد را هم نمی‌دهد هرچند دولت به این افراد خدمات خاص خود را به آنها ارائه می‌دهد ولی جوابگو زندگی آنها نیست بنابراین خیرین نیکوکاران و حامیان از این طرح می توانند یک یا چند نفر را تحت تکفل خود قرار دهند و ماهانه حداقل و حداکثر و آنچه که در توان دارند به حساب این افراد واریز کنند.

,

وی تصریح کرد:طرح محسنین شامل آن دسته از بچه های است که دارای سرپرست هستند ولی سرپرست آنها توانایی کار به دلیل بیماری صعب العلاج را ندارد و یا افراد ازکار افتاده هستند وچون توانایی کار و ادراه امور زندگی را ندارند و از لحاظ اقتصادی خانواده در سطح پایین هستند به آنها مبلغی ماهانه واریز می شود.

,

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان گفت: کودکانی که تحت طرح محسنین هستند  3420 نفر در سطح استان هستند و یا بنا به دلایلی سرپرست این کودکان در زندان و یا خانواده را ترک و یا اینکه فرزندان طلاق هستند که از ابتدای تاسیس تا کنون تعداد ۲۰ هزار حامی با کمیته امداد همکاری لازم را جهت کمک به این کودکان را داشتند.

,

وی اظهارداشت: به طور میانگین ۱۲۰ هزار تومان به صورت ماهانه به حساب این افراد واریز می شود و از دیگر کارهای نیکو کاران طرح محسنین تهیه جهزیه به نوعروسان تحت پوشش بوده است.

,

محمدی فارسانی هدف از طرح ایتام و محسنین را حمایت از کودکان یتیم ومحسنین دانست و خاطر نشان کرد: یتیمانی که تحت پوشش این طرح هستند توسط خیرین استان حمایت مالی و معنوی خواهند شد.

,

 وی  اظهارداشت: در کل کشور یک طرح ملی به نام حامیان یابی است که در ۶ ماهه دوم سال در کل کشور یک میلیون حامی جذب خواهند کرد این طرح شامل لرستان است و سهم استان ۲۵ هزار حامی است و افراد می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد یا سایت www.emdad.ir مشارکت خودشان را در این طرح اعلام کنند.

, www.emdad.ir,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه