شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: اجتماعی
ساعت: 14:09 منتشر شده در مورخ: 1398/09/23 شناسه خبر: 1554735
معاون حمل و نقل شهرداری تهران رفتنی شد؛
هوای آلوده، ترافیک بی سر و ته، چرخ لنگِ اتوبوس و مترو؛ ارثیه معاون پرحاشیه برای پایتخت
پس از دوسال حضور پورسیدآقایی در معاونت حمل و نقل شهرداری پایتخت و کش و قوس های فراوان با شورای شهر، صبح امروز حناچی، شهردار تهران تلویحا خبر تغییر احتمالی معاونش را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران را باید  پر حاشیه‌ترین معاونت شهرداری تهران دانست معاونتی که در رأس آن محسن پورسیدآقایی حضور دارد.

محسن پورسیدآقایی، از شهریور96 و با روی کار آمدن شورای پنجم و انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران به‌عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شد.

اواخر اردیبهشت 97 بود که با شهردار شدن افشانی شایعه برکناری پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قوت گرفت.

درحالی‌که برخی رسانه‌ها از تغییر پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آن زمان خبر دادهند، امین عارف‌نیا، رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل شهرداری تهران با تکذیب این خبر به رسانه‌ها گفت: خبر برکناری پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از سوی شهردار جدید منتشر شده، اما باید اعلام کنم این خبر صحت ندارد و کذب است.

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران ضمن تکذیب این خبر گفت: خبر برکناری پورسید آقایی شایعه‌ای بیش نیست.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه او نیز فقط این شایعات را از طریق فضای مجازی شنیده است، گفت: آنگونه که من اطلاع دارم این خبر تکذیب شده است.

 

معاون پرحاشیه حناچی رفتنی شد

اما بالاخره پس از کش و قوس های فراوان آقای معاون پرحاشیه برای ترافیک پایتخت بالاخره شهردار تهران تلویحا خبر تغییر در معاونت حمل و نقل و ترافیک را رسانه ای کرد.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جشنواره پژوهش و نوآوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: اینکه ما هر روزه در شهر تهران و در شهرداری تهران تغییراتی داریم امری طبیعی است. هر گاه نیاز باشد که این آرایش در میان مدیران تغییر پیدا کند این آرایش را عوض خواهیم کرد و این امر طبیعی است تا نتیجه بهتری در مدیریت بگیریم.

حناچی در پاسخ به این سوال که سخنان شما یعنی اینکه احتمال تغییر آقای پورسید آقایی وجود دارد؟ گفت: به هر تقدیر ما هر روز تغییرات و جا به جایی در شهرداری تهران خواهیم داشت.

 

پای لنگ مترو و اتوبوس در دوره آقای معاون

حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست‌گذاری، هماهنگی، برنامه‌ریزی و کنترل عملکرد حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

بر اساس آنچه در وب‌سایت این معاونت منتشر شده، مأموریت این سازمان، ساماندهی وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر تهران است و به تعیین هدف‌های بلندمدت و پس از آن تدوین، ارزیابی و انتخاب استراتژی‌های مناسب جهت نیل به آن اهداف می‌پردازد.

 

پورسیدآقایی در جلسه تودیع و معارفه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در گام نخست همه چالش های ترافیک و حمل ونقل در ابعاد مختلف را بررسی و برای آنها برنامه ریزی خواهم کرد، گفت: گسترش و توسعه حمل ونقل عمومی با اولویت حمل ونقل ریلی اولویت اصلی برنامه ریزی ها در این حوزه خواهد بود.

بررسی عملکرد آقای معاون شهردار نشان می دهد که وی علی رغم وعده خود هیچ حرکت روشنی در جهت گسترش و توسعه حمل  و نقل عمومی انجام نداد.

پورسیدآقایی تنها کارش در این دوره اجرای طرح ترافیک جدید است که همین طرح نیز مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و مدیران شهری سابق قرار گرفته است و حتی وی نتواست طرح ترافیک جدید را هم به درستی انجام دهد.

اوج فشل بودن این معاونت در دوره پورسیدآقایی را می توان در گفته شهردار تهران فهمید؛ حناچی در خرداد98 در آیین توسعه و بهره برداری ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه ما از مردم تهران باید به خاطر نبود حمل و نقل عمومی مناسب عذرخواهی کنیم، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ما متناسب با حجم درخواست مردم نیست. در این زمینه به ما اعتراض می شود و این اعتراض هم وارد است و باید تلاش کنیم این مشکل را حل کنیم. دولت هم در این زمینه با ما همراهی جدی دارد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره وضعیت حال حاضر حمل و نقل عمومی در پایتخت می گوید که در حال حاضر، مترو حدود ۱۳۰۰ واگن دارد که اکثرشان قدیمی هستند و همیشه ۲۰۰ واگن در حال تعمیرشدن است.

وی درباره توسعه شبکه اتوبوسرانی در دوره اخیر هم می گوید: در حال حاضر تهران ۶۰۰۰ اتوبوس دارد. تعداد اتوبوس باید در سال‌های اخیر افزایش می‌یافت، اما برعکس کاهش پیدا کرد، دلیل آن هم فرسوده شدن و از رده خارج شدن آنها بود. عمر مفید اتوبوس‌ها هشت سال است که در حال حاضر عمر بسیاری از اتوبوس‌ها بیش از هشت سال است.

به گفته علیخانی هر روز شاید ده‌ها اتوبوس در پایتخت به‌دلیل نقص فنی در خیابان خاموش می‌شود و برای مسافران مشکل ایجاد می‌کند.

 

آقای ترافیک را ترافیک برد!

وی در همان شروع فعالیتش در شهرداری با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در شهر تهران وجود دارد، گفت: آمده ام تا ترافیک شهر راجراحی کنیم، لذا تلاش می کنیم با مدیریتی جهادی و دلسوزانه طی ۴ سال اینده تهرانی نو بسازیم و به شهروندان تحویل دهیم.

وی که پررنگ ترین و شاید تنها کارنامه اش در معاونت تحت امرش در حوزه ترافیک و اجرای دومرحله از طرح جدید ترافیک پایتخت است؛ با انتقادات فراوان از سوی مسئولان و کارشناسان شهری مواجه شد.

پورسیدآقایی پس از اجرای مرحله اول این طرح از رضایت خوب شهروندان از اجرای این طرح در نظرسنجی ها خبر داد با واکنش تند عضو شورای شهر مواجه شد.

علی اعطا، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اعلام پورسیدآقایی مبنی بر نظرسنجی صورت گرفته از شهروندان و اعلام رضایت آن‌ها از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: احتمالاً نظرسنجی آقای پورسیدآقایی نیز مثل نظرسنجی آقای روحانی است.

حالا پس از اجرای دو مرحله از طرح جدید ترافیک توسط آقای معاون می توان نتیجه عملکرد وی را در بهبود ترافیک و آلودگی هوای تهران در این روزهای اخیر به خوبی مشاهده کرد.

آقای معاون، ترافیک تهران را طوری جراحی کرد که به نظر می رسد پس از رفتنش از معاونت شهرداری سالها جای بخیه های آن بر تن شهروندان آزاردهنده باشد.

انتهای پیام/

https://dana.ir/1554735
ارسال نظر
نظرات