اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی:

پروانه اکتشاف برای مطالعات ایمیدرو صادر می‌شود

پروانه اکتشاف برای مطالعات ایمیدرو صادر می‌شود
مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی از صدور پروانه اکتشافی برای شروع مطالعات شرکت ایمیدرو در منطقه معدنی آلبلاغ شهرستان اسفراین در هفته جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر مطهری، مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: حدود دو ماه قبل، در جلسه کارگروه تعاملی که با حضور وزارت صمت و سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، وزارت صمت صدور مجوز مطالعاتی برای شرکت ایمیدرو در منطقه معدنی آلبلاغ را مطالبه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی‌اصغر مطهری، مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار , عصر اترک,  اظهار کرد: حدود دو ماه قبل، در جلسه کارگروه تعاملی که با حضور وزارت صمت و سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، وزارت صمت صدور مجوز مطالعاتی برای شرکت ایمیدرو در منطقه معدنی آلبلاغ را مطالبه کرد.,

مطهری افزود: پس از اینکه وزارت صمت محدوده مطالعاتی را به سازمان محیط زیست کشور اعلام کرد، این سازمان مجوز مطالعاتی را برای شرکت ایمیدرو صادر کرد.

,

وی بیان کرد: هر چند در این جلسه مصوب شد که شرکت ایمیدرو پس از دریافت مجوز مطالعاتی باید در مدت 10 روز در محدوده مطالعاتی منطقه آلبلاغ مستقر شود و امر حفاظت محدوده را نیز بر عهده بگیرد، با این وجود، شرکت ایمیدرو این اقدام را انجام نداد.

,

وی در ادامه با اعلام اینکه اخیرا وزارت صمت و شرکت ایمیدرو صدور پروانه اکتشاف را برای انجام مطالعه در منطقه آلبلاغ ( در محدوده درخواست شده) را از سازمان محیط زیست کشور مطالبه کرده اند، گفت: هر چند که این درخواست از سوی وزارت صمت دیر اعلام شد، با این وجود، سازمان محیط زیست کشور با صدور پروانه اکتشاف برای شرکت ایمیدرو موافقت کرد.

,

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: سازمان محیط زیست کشور اجازه صدور پروانه اکتشاف را به اداره کل محیط زیست استان داده است بنابراین در هفته جاری این پروانه اکتشاف صادر خواهد شد تا شرکت ایمیدرو مطالعات خود را در محدوده اعلام شده در منطقه آلبلاغ را شروع کند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره تشکیل پرونده قضایی برای وی در دادسرای شهرستان اسفراین در مورد پرونده معدن آلبلاغ اظهار کرد: بنده هنوز به دادسرا احضار نشده ام و از طریق رسانه ها از این موضوع مطلع شدم.

,

وی در پاسخ به این سوال که دادستان شهرستان اسفراین اعلام کرده است که این احضار مدیر کل محیط زیست استان جهت کوتاهی در مسئولیت نسبت به این منطقه است! عنوان کرد: هر آنچه که شورای تامین استان و شهرستان برای این اداره کل درباره پرونده معدن آلبلاغ مصوب کرده اند، آنچه را که قابلیت اجرایی داشته است و در حد توان این اداره کل بوده است را انجام داده ایم.

,

مطهری افزود: هر آنچه که قابل اجرا نبوده است را انجام نداده ایم.

,

وی درباره مصوبه اجرا نشده عنوان کرد: از اواخر شهریورماه هر سال دمای هوا در منطقه آلبلاغ بسیار سرد می شود و در منطقه برف می بارد که به دنبال آن حیات وحش کوچ می کند و دامداران نیز دام های خود را برای چرا به منطقه نمی برند، حال چطور می توان انتظار داشت که نیروی محیط بان را بدون وجود سرپناه و سختی در انتقال سوخت و غذا به منطقه، در این منطقه استقرار داد.

,

وی تصریح کرد: شرایط آب و هوایی اجازه استقرار دائم نیروی محیط بان در این منطقه را نمی دهد.

,

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در خاتمه تاکید کرد: دهیاران و اعضای شوراها در روستاها باید اهالی روستاها را توجیه کنند که برداشت غیر مجاز مواد معدنی از این مطقه حفاظت شده جرم است.

,

مطهری همچنین خواستار شد: دلالانی که به منطقه پول می آورند و مردم را برای انجام برداشت های غیر مجاز سنگ های معدنی از این منطقه تحریک می کنند باید تحت پیگرد انتظامی و قضایی قرار گیرند تا جلوی اقدام مجرمانه این دلالان، بروز آسیب های زیست محیطی و حوادث انسانی گرفته شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه