اخبار داغ

امام جمعه بخش جازموریان:

اینستکس، بازی سیاسی اروپایی‌ها به تبعیت از سیاست آمریکاست

اینستکس، بازی سیاسی اروپایی‌ها به تبعیت از سیاست آمریکاست
امام جمعه بخش جازموریان گفت: در حقیقت اروپایی‌ها با تبعیت از آمریکا کانال مالی اینستکس را طراحی کردند و می‌خواهند با این سیاست تحریم‌ها را حفظ کنند بر همین اساس این کانال مالی یک بازی سیاسی اروپایی‌ها به تبعیت از سیاست آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ کانال مالی اینستکس مخفف کلمه ابزار پشتیبانی مبادلات تجاری است؛ این کانال مالی شرکتی است که کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس سهامداران آن هستند. اینستکس به ایران پیشنهاد می دهد که هزینه فروش نفت کشورمان وارد این کانال مالی شود؛ از سوی دیگر چنانچه وارد کنندگان ایرانی بخواهند کالایی را خریداری کنند باید اطلاعات را در اختیار شرکت مربوطه قرار دهند تا شرکت مزبور کالاهای وارد کنندگان را خریداری کند؛ معنای این امر این است که کلیه اطلاعات صادرات و واردات در اختیار این کانال مالی و سهامداران آن قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری،امام جمعه بخش جازموریان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ با اشاره به این که کانال مالی تجاری انیستکس تاکنون هیچ فایده ای نداشته است،اظهار داشت: دولت باید مراقب باشد که اروپا به دنبال بَزک کردن و بزرگنمایی است و هدف اروپا از این بزرگنمایی سوق دادن ایران به سمت توافقی بازدارنده تر از برجام است.

,

وی ادامه داد: این  کانال مالی در صورتی می‌تواند برای ما مفید باشد که اروپایی‌ها نفت ایران را بخرند و به‌جای پول کالا در اختیار ایران قرار می‌دهند ولی اگر نفت ایران را نخرند این کانال مالی به ضرر ایران است.

,

نماینده ولی‌فقیه در بخش جازموریان بیان کرد: در حقیقت اروپایی‌ها با تبعیت از آمریکا  کانال مالی اینستکس  را طراحی کردند و می‌خواهند با این سیاست تحریم‌ها را حفظ کنند بر همین اساس این کانال مالی یک بازی سیاسی اروپایی‌ها به تبعیت از سیاست آمریکا است.

,

وی تصریح کرد: اینستکس محل گذر از برجام هسته ای به برجام های دیگر است و اروپا مثل آمریکا قابل اعتماد نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه