اخبار داغ

اندر حکایات حضور ابتکار در همدان؛

از درِگوشی حرف زدن مدیران در شورای اداری همدان تا پیدا شدن کلید رئیس جمهور در دستان مسئولین

از درِگوشی حرف زدن مدیران در  شورای اداری همدان تا پیدا شدن کلید رئیس جمهور در دستان مسئولین
امروز جلسه شورای اداری استان همدان با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، برگزار شد که حواشی زیادی از جمله همهمه و درِگوشی حرف زدن مدیران داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امروز جلسه شورای برنامه ریزی استان همدان با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، برگزار شد که حواشی زیادی نیز داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

هنگامی که اسدالله نقدی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی برخی آمار استانی را بیان می کرد در گوشه و کنار جلسه همهمه هایی بود که منجر به اعتراض شاهرخی، استاندار همدان شد و گفت: میدانم دارید آمار و اطلاعات را نقد و تحلیل می کنید اما لطفا همه را گوش بدهید و در پایان تحلیل کنید چون جلساتی که در گوشه کنار دارید فایده ندارد!

,

موضوع به همینجا خاتمه نیافت و با توجه به اینکه آمار مطرح شده که در سند ارتقای وضعیت بانوان در خانواده نیز ضد و نقیض بود درخصوص تایید آمار از مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان سوال پرسیدیم که گفت من هیچ یک از آمار را قبول ندارم.

,

وی ادامه داد: قبل از اینکه شما بپرسید من پیامک زدم و گفتم در آمار تجدید نظر کنند که گفتند درست است و من تاکید کردم دقت بیشتری داشته باشند.

,

از دیگر حواشی جلسه می توان به حمایت صد درصدی ابتکار از رئیس جمهور اشاره کرد که همه ی منتقدان دولت را افرادی ناجوانمرد خواند و گفت: دولت تمام تلاش خود را کرده وعده هایش را عملی کند!

,

یکی دیگر از حواشی جلسه صحبت استاندار همدان خطاب به مسولین استانی و اشاره او به کلید رئیس جمهور بود که گفت: امروز کلید رئیس جمهور در دستان ما مسولین است و باید تلاش خود را کنیم که به بهترین نحو در راستای اهداف دولت حرکت کنیم.

, یکی دیگر از حواشی جلسه صحبت استاندار همدان خطاب به مسولین استانی و اشاره او به کلید رئیس جمهور بود که گفت: امروز کلید رئیس جمهور در دستان ما مسولین است و باید تلاش خود را کنیم که به بهترین نحو در راستای اهداف دولت حرکت کنیم.,

دولت را ناکارآمد جلوه ندهید، اعتماد عموم سلب می شود

, دولت را ناکارآمد جلوه ندهید، اعتماد عموم سلب می شود, دولت را ناکارآمد جلوه ندهید، اعتماد عموم سلب می شود,

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان حاضر شد و با بیان اینکه امروز دشمن جنگ اقتصادی علیه ملت ایران آغاز کرده است گفت: در این شرایط عده ای به دنبال آن هستند که بگویند دولت عملکرد خوب و موفقی نداشته و به هیچکدام از وعده های خود عمل نکرده است.

,

ابتکار، با اشاره به اینکه ناکارآمد جلوه دادن دولت باعث آسیب های اجتماعی میشود و اعتماد عموم نسبت به دولت از بین میرود افزود: کسانی که رئیس جمهور را ناجوانمردانه مورد حمله قرار دادند باید به این موضوع مهم توجه کنند.

,

وی، با تاکید براینکه صدور بخشنامه و دستور دادن اولین گام برای تحقق وعده‌هاست خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون در بسیاری از شاخص های توسعه فرهنگی و اجتماعی رشد داشتیم و باید به این توجه کنیم که در کنار این اتفاق سطح توقعات و انتظارات جامعه هم افزایش داشته است.

,

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، با بیان اینکه مدیران باید برای ارائه گزارش از اغراق بپرهیزند و به شاخص عدالت توجه کنند تصریح کرد: شاخص عدالت از مولفه‌های کارآمدی هر نظام محسوب می شود و یکی از آرمان‌های مهم نظام جمهوری اسلامی می باشد.

,

ابتکار، با اشاره براینکه عدالت جنسیتی یکی از بخش‌های مهم عدالت است گفت: در قرآن تنها عامل برتری فردی بر دیگری میزان تقواست فرد است؛ و ما به این موضوع در برنامه های خود توجه کرده‌ایم و ماده 101 و 102 قانون برنامه ششم توسعه به عدالت جنسیتی اختصاص دارد.

,

وی، با تاکید براینکه برای هر استان سندی جداگانه و مطابق با آمارهای بومی آنجا تهیه و تنظیم شده تا برنامه‌ها مطابق با آن اجرا شود افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی در هفت محور تهیه شده و در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شده است.

,

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از فراهم شدن فرصت‌های مدیریتی برای زنان ابراز امیدواری کرد و گفت: توسعه سوادآموزی زنان و دختران، سند ارتقای تاب‌آوری زنان، افزایش مهارت‌های گفت‌وگو، توجه به طرح‌های اشتغالزایی، بوم‌گردی، تولید گیاهان دارویی و حفاظت از محیط زیست از جمله برنامه هایی بود که برای بانوان در کشور اجرا شده است.

,

ابتکار، مهارت گفت و گوی بین نسلی را موضوع مهمی دانست و اظهار کرد: طرح گفتگوی ملی خانواده بسیار مهم می باشد و ما نشست های زیادی داشتیم که به معضلات خانواده ایرانی و برای انسجام و تحکیم خانواده پرداخته است.

,

هرمدیری نمی تواند کار کند، کنار برود

, هرمدیری نمی تواند کار کند، کنار برود, هرمدیری نمی تواند کار کند، کنار برود,

سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان در ادامه این جلسه بابیان اینکه بیشتر از ۴۰ ساعت برای تدوین سند ارتقای وضعیت زنان تلاش شده است گفت: دیگر زمانی برای آزمون و خطا باقی نمانده وباید همه ی برنامه ها و پروژه ها بر اساس چارچوب بندی و برنامه حرکت کند.

,

وی، با اشاره به اینکه سند به عنوان میثاق امضا شده و هیچ تعارفی با هیچ کدام از مدیران نداریم اظهار کرد: قطعاً کم کاری هیچ مدیری در رابطه با این سند را نمی‌پذیریم و همه باید درک کنیم در چه شرایطی هستیم؛ اگر توانایی کار کردن و تلاش برای توسعه و عبور از این شرایط را نداریم و نمیتوانیم از تولید حمایت کنیم، کنار برویم.

,

شاهرخی، با تاکید براینکه جایگاه هایی که امروز داریم را به ما ندادند که فقط به دوش بکشیم و هیچ کار مثبتی نکنیم افزود: امروز کارهای بزرگی داریم و باید مردان بزرگی را انتخاب کنیم.

,

استاندار، با بیان اینکه سدها، راه آهن و ایستگاه راه آهن و ده ها پروژه ملی و استانی دیگر در حال اجرا است ادامه داد: همه مدیران باید تلاش کنند و اگر توان ندارند کنار بکشند و دستگاه هایی که پروژه هایشان معطل مانده است باید بدانند هیچ پروژه ای در استان نباید معطل بماند.

,

وی، با تاکید براینکه باید سالانه پنج هزار میلیارد سرمایه گذاری برای ایجاد ۲۰ هزار شغل انجام شود تصریح کرد: باید کاری کرد تا نرخ بیکاری در پایان سال برنامه به ۷.۱ درصد برسد و به معیشت، اشتغال و تولید توجه شود.

,

شاهرخی با اشاره براینکه باید سهم مدیران زن از مدیریت تا پایان دولت به ۳۰ درصد رسد افزود: باید کاری کرد که بانوان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کنند و به دنبال تحقق این عدد در استان هستیم.

,

استاندار همدان در پایان تعداد بانوانی که امسال در انتخابات مجلس شرکت کرده اند را 39 نفراعلام کرد و گفت: تعداد ثبت نامی ها در مقایسه با سال قبل 48 درصد افزایش داشته و مصمم هستیم برای ارتقای زنان در استان گام های بزرگی برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه