اخبار داغ

معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صمت؛

رفع مشکلات زیرساختی در دستور کار قرار دارد

رفع مشکلات زیرساختی در دستور کار قرار دارد
معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت‌های زیرساختی از طریق مذاکرات بین دولت‌ها حل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین‌نیوز ؛ معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز  در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران در خصوص رفع مشکلات زیرساختی گفت: فعالیت‌های زیرساختی که شامل حمل‌ونقل، بانک، بیمه، استاندارد و موضوعاتی از این قبیل است از طریق مذاکرات بین دولت‌ها حل می‌شود.

مسعود کمالی اردکانی توضیح داد: باتوجه به اینکه بیشتر با بازار کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و هند کار می‌شود، مذاکراتی در زمینه‌های‌ مختلف زیرساختی با بازار و دولت‌های این کشورها داریم و در حال پیگیری رفع مشکلات زیرساختی هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ترویجی منجر به توسعه بازار صادرات می‌شود، اظهار کرد: این فعالیت‌هاعمدتا به صادرکنندکان برای شناخت بازارهای صادراتی کمک می‌کند.

اردکانی ادامه داد: فعالیت‌های ترویجی شامل اعزام رایزنان بازرگانی و استفاده از ظرفیت این افراد برای معرفی بازارهای صادرات و ارائه خدمت و اطلاعات در مورد بازارهای مختلف صادراتی است.

وی افزود: باحضور در استان‌های مختلف سعی شده این اطلاعات به صادرکنندگان داده شود، موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق بسته‌های آموزشی به تجار و بازرگانان برای توانمندسازی آنان از دیگر برنامه‌های فعالیت‌های ترویجی است.

اردکانی اضافه کرد: از فعالیت‌های زیرساختی که باعنوان فعالیت‌های تروجی شناخته می‌شوند استفاده می‌شود تا بتوان بازار‌های صادراتی را توسعه داد.

معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از الزامات فعالیت‌های ترویجی در بازارهای صادراتی را اعطای مشوق‌های صادراتی عنوان و بیان کرد: این مشوق‌ها از طریق بودجه سالانه در اختیار قرار می‌گیرد اما در سال گذشته باتوجه به اینکه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درخواست بودجه برای این موضوع داشتیم تنها ۲۰ میلیارد تومان دریافت کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری باتوجه به این ۷۸۰ درخواست داریم به علت محدودیت‌ها هنوز بودجه‌ای به موضوع مشوق‌های صادراتی اختصاص پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین‌نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه