اخبار داغ

کره شمالی خطاب به آمریکا: ما را تحریک نکنید

کره شمالی خطاب به آمریکا: ما را تحریک نکنید
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی با بیان اینکه آزمایش‌های موشکی این کشور با هدف ایجاد بازدارندگی انجام می‌شود، به «کشورهای متخاصم» هشدار داد که باید از تحریک کردن پیونگ یانگ دست بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «پاک جونگ چون» فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی روز شنبه به آمریکا و کشورهای هم‌پیمان واشنگتن هشدار داد که باید از تحریک کردن پیونگ یانگ دست بردارند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، فرمانده ارشد نیروهای مسلح این کشور گفت هدف از آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ، ایجاد بازدارندگی و رفع تهدیدات اتمی آمریکاست.

وی همچنین هشدار که «نیروهای متخاصم» از جمله آمریکا هشدار داد که اگر سال نویی آرام می‌خواهند، باید از تحریک کردن کره شمالی دست بردارند.

اظهارات این مقام نظامی ارشد کره شمالی ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که پیونگ یانگ اعلام کرد یک آزمایش مهم در زمینه موتورهای موشک انجام داده است. در دو هفته اخیر، این دومین آزمایش موشکی کره شمالی است.

در هفته‌های اخیر همزمان با بروز بن‌بست در مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی، لحن مقام‌های دو کشور نسبت به یکدیگر دوباره تند شده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را «مرد راکتی» خطاب و تهدید کرده است که اگر پیونگ یانگ اقدام اشتباهی انجام دهد، «همه‌چیز خود را از دست می‌دهد.»

با وجود آنکه ترامپ و کیم به اولین سران دو کشور بدل شده‌اند که با هم دیدار مستقیم انجام داده‌اند، اما این دیدارها نتوانسته قفل مناقشه اتمی را باز کند و مذاکرات این دو کشور بی‌نتیجه باقی مانده است.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه