اخبار داغ

کمبود بودجه دامنگیر آلودگی هوا هم شد؛

سنجش آلودگی هوا توسط ایستگاه های 12 ساله با تکنولوژی قدیمی در البرز/ تعویض هر فیلتر 17 میلیون تومان هزینه دارد

سنجش آلودگی هوا توسط ایستگاه های 12 ساله با تکنولوژی قدیمی در البرز/ تعویض هر فیلتر 17 میلیون تومان هزینه دارد
تکنولوژی ایستگاه های سنجش آلودگی به 12 سال پیش باز می گردد و هر کدام از فیلتر یا آنالیزورهای این دستگاه ها 17 میلیون تومان قیمت دارد و بسیار پر هزینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، این روزها اگر گذری به سطح شهر کرج داشته باشید مشاهده می کنید در برخی از روزها، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا تاریخ یک روز قبل را نشان داده و عموم به تصور اینکه آن روز هوا پاک است بعضا بدون تجهیزات و توجه به میزان آلایندگی در سطح شهر تردد می کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
یک منبع آگاه و کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه تکنولوژی این ایستگاه ها به 12 سال پیش باز می گردد، به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "هر کدام از فیلتر یا آنالیزورهای این دستگاه ها 17 میلیون تومان قیمت دارد و بسیار پر هزینه است. 
, تیتریک,
 
,
تکنولوژی جدیدی که آلمان و هلند از آن استفاده می کنند 6 پارامتر کنونی ایساگاه های سنجش آلودگی در کشور را مورد بررسی قرار می دهد، بسیار به روز و مجهز است و کاملا دیجیتالی داده ها را نمایش می دهد. 
,
 
,
بر اساس قانون هوای پاک، مسئولین محیط زیست و هواشناسی از سال 96 به بعد موظف هستند هنگام خریداری ایستگاه های سنجش آلودگی هوا مجوز سازمان استاندارد ایران را داشته باشد چرا که بعضا این دستگاه ها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. 
,
 
,
متاسفانه قریب به 20 مدل ایستگاه هواشناسی داریم که هر کدام به ازای یک شرایط 20 مدل داده ارائه می دهند، خطاهای متعدد این دستگاه ها نمی توان به آنها اعتماد کرد در نتیجه باید بر اساس یک قاعده اصولی و سنجش صحیح کالیبره شوند، قانون گذار یا مجلس این مسئولیت را به عهده سازمان استاندارد گذاشته است تا هر اداره ای که دستگاهی درباره آلودگی هوا خریداری می کند تائیدیه های لازم را از آنها دریافت کند. 
,
 
,
محیط زیست تائیده سازمان استاندارد را ندارد زیرا دستگاه های سنجش آلودگی هوا را 12 سال پیش خریداری کرده است و البته اگر تائیده هم نگرفته، کار غیر قانونی انجام نداده است زیرا قانون وی را مجبور نکرده و سال 96 قانون مرتبط با هوای پاک ارائه شده است و ماموریتی برای جمع آوری دستگاه های خریداری شده پیش از این تاریخ شاهد نبوده ایم. 
,
 
,
آمار و داده هایی که روی سایت محیط زیست مشاهده می شود قابل تائید یا رد نیست، اگر چه تنها ابزار ما برای سنجش آلودگی هوا همچنان همین دستگاه های قدیمی هستند و کمبود بودجه هم دامنگیر خریداری این ایستگاه ها شده است".  
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه