اخبار داغ

مدیرعامل راه آهن کشور مطرح کرد؛

رونق مجدد کارخانه های واگن سازی در گرو اصلاح اقتصاد شرکت های حمل و نقل

رونق مجدد کارخانه های واگن سازی در گرو اصلاح اقتصاد شرکت های حمل و نقل
مدیرعامل راه آهن کشور گفت: اقتصاد شرکت های حمل و نقل و مسافربری پایه و اساس گسترش حمل و نقل است و اگر اقتصاد آنها درست شود، کارخانه های واگن سازی نیز رونقی مجدد می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، شامگاه امشب نشست بررسی مشکلات ریلی استان کرمان با حضور مدیرعامل راه آهن کشور در کرمان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن کشور در این نشست اظهار داشت: اولویت اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اتصال مراکز بار به شبکه ریلی است که بارها مقام معظم رهبری بر ضرورت اجرای آن تاکید داشتند.

,

وی افزود: در کشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط اصلی راه آهن وجود دارد که با خطوط فرعی ۱۴ هزار کیلومتر می شود اما به دلیل عدم اتصال به مراکز عمده بار، از نرخ بهره وری پایین تری برخوردار است و باید در یک اقدام جهادی با مشارکت کارخانه ها، معادن و صاحبان کالا این اقدام صورت گیرد.

,

مدیرعامل راه آهن کشور تصریح کرد: در حال حاضر طرح های متعددی در این زمینه در دست اجرا است و استان کرمان در این زمینه نسبت به سایر استان ها پیشرفت قابل توجهی دارد.

,

233 کیلومتر از مسیر ریلی بافق- کرمان نیازمند بازسازی اساسی است

, 233 کیلومتر از مسیر ریلی بافق- کرمان نیازمند بازسازی اساسی است,

رسولی گفت: در مسیر ریلی بافق - کرمان به طول ۲۳۳ کیلومتر منطقه ای وجود دارد که باید بازسازی اساسی شود تاکنون ۷۵ کیلومتر از آن بازسازی شده و ۴۶ کیلومتر بلاک بحرانی است که با هماهنگی های صورت گرفته، به صورت تلفیقی امانی - پیمانی از فردا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

,

وی یادآور شد: 2 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه از محل تبصره ۱۸ توسط وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه با عاملیت چهار بانک امضا شده که تخصیص بخش اول آن محقق شده و در سال ۹۹ ادامه خواهد یافت که از این محل حدود هزار دستگاه انواع واگن به کارخانه های تولید داخل سفارش داده شده است.

,

مدیرعامل راه آهن کشور عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۴۳۲ دستگاه انواع واگن های باری، مسافری و ... وارد شبکه ریلی کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته و تا پایان سال نیز تعداد قابل توجهی به شبکه اضافه می شود.

,

رسولی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی سال های اخیر کارخانه های واگن سازی با مشکل مواجه شده اند، بیان داشت: در زمینه کیفیت قطارهای مسافری، قطار چهار ستاره در مسیر کرمان – تهران در حال فعالیت بوده که از کیفیت خوبی برخوردار است.

,

رونق مجدد کارخانه های واگن سازی در گرو اصلاح اقتصاد شرکت های حمل و نقل

, رونق مجدد کارخانه های واگن سازی در گرو اصلاح اقتصاد شرکت های حمل و نقل,

وی ادامه داد: اقتصاد شرکت های حمل و نقل و مسافربری پایه و اساس گسترش حمل و نقل است و اگر اقتصاد آنها درست شود، کارخانه های واگن سازی نیز رونقی مجدد می گیرد.

,

مدیرعامل راه آهن کشور در ارتباط با راه اندازی قطار گردشگری در استان کرمان ابراز داشت: ترویج قطارهای گردشگری در مسیرها یک و نیم تا دو برابر مسیر مسافربری ظرفیت ایجاد اشغال دارد.

,

رسولی گفت: ضریب اشغال قطارهای مسافری کرمان ۹۰ درصد است و اگر لازم باشد برای این مسیر قطار اضافه می کنیم.

,

وی در پایان در خصوص مشکلات مسیر ریلی سیرجان به بافت، خاطرنشان کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم از این رو بلاتکلیفی در اجرای پروژه ها خسارت های زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه