اخبار داغ

ایتالیایی‌ها علیه بیگانه‌ستیزی و فاشیسم تظاهرات کردند

ایتالیایی‌ها علیه بیگانه‌ستیزی و فاشیسم تظاهرات کردند
ده‌ها هزار نفر از مردم ایتالیا به دعوت «جنبش ساردین» در رم، پایتخت این کشور علیه بیگانه‌ستیزی، فاشیسم و پوپولیسم تظاهرات کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ماتیا سانتوری» از مؤسسان جنبش ساردین شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: این جنبش ابتدا علیه «ماتئو سالوینی» معاون سابق نخست وزیر شکل گرفت و سپس به تلاشی برای تأکید دوباره بر دموکراسی تبدیل شد. ما ضد فاشیست، حامی برابری و مخالف ناشکیبایی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«استفن اوگونگو» نماینده جنبش ساردین در رم درباره تظاهرات شنبه گفت: این مسأله خوبی است که بسیاری از مردم به خیابان‌ها می‌آیند و می‌گویند که ما از فرهنگ نفرت‌پراکنی خسته شده‌ایم. ما دیگر زبان نژادپرستی، فاشیسم و تبعیض را تحمل نمی‌کنیم.

,

همچنین هواداران جنبش ساردین روز شنبه در بروکسل پایتخت بلژیک، مادرید مرکز اسپانیا و شهر بوردو در جنوب غرب فرانسه تجمعات کوچکی برگزار کردند.

,

«ساردینی‌ها» یا جنبش ساردین که از ماه گذشته موجودیت خود را اعلام کرد، به نمادی اعتراضی علیه «ماتئو سالوینی» از رهبران راست افراطی ایتالیا تبدیل شده است. سالوینی پیشتر معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا بود که از اتخاذ سیاست‌های ضد مهاجرتی حمایت می‌کرد.

,

این جنبش ماه گذشته در شهر بولونیا و در واکنش به سیاست‌های سالوینی موجودیت خود را اعلام و تظاهراتی ۱۵ هزار نفری برگزار کرد. به دنبال آن، معترضانی از شهرهای میلان، فلورانس، ناپل و پالرمو به آن پیوسته و تظاهرات دیگری برگزار کردند.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه