اخبار داغ

شهرت اقتصادی هنگ کنگ رو به نابودی است

شهرت اقتصادی هنگ کنگ رو به نابودی است
برآوردها نشان می دهد به دلیل ناآرامی ها و اعتراضات شش ماه گذشته در هنگ کنگ، شهرت اقتصادی این منطقه به عنوان یک مرکز مالی بین المللی رو به نابودی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه خبری فونیکس هنگ کنگ، اگرچه موسسه فیچ ریتینگ،  رشد اقتصادی هنگ کنگ را به دلیل همین نا آرامی ها  در سال ۲۰۱۹ میلادی صفر درصد پیش بینی کرده بود اما این موسسه اکنون می گوید احتمال می رود با نظرداشت استمرار اعتراضات و وضعیت بد کسب و کار و تجارت در هنگ کنگ، نرخ رشد امسال منفی یک و نیم درصد باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گزارش می افزاید وضعیت تجاری و اقتصادی هنگ کنگ اصلا مطلوب نیست و مخاطرات جدی اقتصادی این منطقه را تهدید می کند.

,

بسیاری از بخش های اقتصادی متوقف شده اند شمار زیادی از فروشگاه ها تعطیل شده اند خطوط هوایی کارکرد مطلوبی ندارند و شمار گردشگران روز به روز کاهش می یابد و همزمان بخش مسکن نیز وارد رکود شده است.

,

این در شرایطی است که هتل های هنگ کنگ خالی است و بررسی ها نشان می دهد که شمار زیادی از مسافرانی که از کشورهای مختلف آسیای جنوبی شرقی قصد سفر به هنگ کنگ داشته بجای این منطقه به تایوان سفر کرده اند.

,

فیچ گزارش کرده است که شش ماه ناآرامی و اعتراض باعث شده است تا این منطقه اعتبار و شهرت بین المللی تجاری خود را از دست بدهد و سرمایه گذاری ممکن است به دنبال خروج از منطقه باشند.

,

گزارش حاکی است که محیط اقتصادی هنگ کنگ در مخاطره است ثبات اقتصادی دیده نمی شود اعتراضات ادامه دارد تجارت انجام نمی شود و در واقع می توان مدعی شد که هنگ کنگ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی وارد دوره رکود فنی شده است.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه