اخبار داغ

به بهانه روز پژوهش؛

لزوم شناسایی و توسعه مقوله پژوهش در ملکشاهی

لزوم شناسایی و توسعه مقوله پژوهش در ملکشاهی
با استفاده از مقوله پژوهش های علمی در شهرستان ملکشاهی می توان شاهد توسعه در این شهرستان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، از زمان خلقت آدمی کنجکاوی و جستجوی تازه ها و یافتن راه حل های مسائل و مشکلات زندگی منجر به تحقیق در هر زمینه ای برای بشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

تحقیق و پژوهش که امروزه وشاید هزاران سال پیش وهزاران سال آینده در مسیر زندگی آدمی همواره پله ای برای پیشبرد و راهی به سوی ترقی بوده، سبب شده که ملتهای جهان به موضوع پژوهش بصورت جدی و گسترده نگاه کنند و برنامه توسعه علمی خود را براساس آن تهیه و تنظیم نمایند.

,

دانشگاهها و مراکز عالی علمی و فرهنگی که عرصه تولید، اشاعه و بهره برداری از علم و دانش می باشند، بخش اعظمی از فعالیتهای علمی پژوهشی را عهده دار هستند. اما درصورتی که این پژوهش ها به تولید علم و توسعه علمی و به تبع آن پیشرفت و ترقی منجر نشود، به قطع می توان گفت که اثرگذار نبوده اند.

,

عرصه های نوین علمی نظیر علوم فضایی، پزشکی جدید، علوم هسته ای، نانوتکنولوژی و... به پژوهشهای اساسی برای توسعه و بومی سازی نیاز دارند.

,

تولید بویژه تولید مواد غذایی دربخش کشاورزی و درمجموع رونق این بخش به پژوهش وابسته است، ارتقاء بخش های مهم دیگر تولیدی و صنعتی و مکانیزه کردن آنها در گروه پژوهش های اثرگذار است.

,

این تنها مقدمه ای بر اهمیت پژوهش و تحقیق می باشد و آنچه ضروری است ارتقاء کیفی پژوهشهای رایج است نه تعداد و کمیت آماری آنها.

,

یکی از نمودهای پژوهش انجام پروژه هایی در قالب پایان نامه و تزهای دانشگاهی است که تعداد وکمیت آنها بالا است اما اغلب آنها در مرحله تئوری می مانند و به مرحله عملی شدن نمی رسند، برخی نیز در سطح پائین علمی و درحد رفع تکلیف برای دانش پژوهان محسوب می شوند ودر نهایت جای آنها بایگانی کتابخانه های دانشگاهی خواهد بود.

,

حکایت پایان نامه هایی که خرید وفروش کپی برداری می شوند ویا موضوع آنها تکراری و غیرکاربردی است، نیز مدتهاست نقطه ضعفی در عرصه پژوهش دانشگاهی و کلاسیک است.

,

به هرحال پژوهش عرصه ای برای گسترش علم وتوسعه محسوب می شود و در هرمنطقه می تواند اختصاصی شود.

,

در استان ایلام و شهرستان ملکشاهی موضوعات کشاورزی و دامپروری، منابع معدنی، گیاهان دارویی و در زیرمجموعه هایی مانند اصلاح نژاد دام، اصلاح گونه های درختی وگیاهی و پیوند درختان میوه به درختان جنگلی می توان پژوهش های علمی خوبی در راستای توسعه منطقه به انجام رساند.

,

حمایت از توان بومی پژوهشی در استان و منطقه با همکاری پارک علم وفناوری و ترغیب پژوهشگران در همه موضوعات از انتظارات جامعه پژوهشی بشمار می آید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه