اخبار داغ

سلامتی مردم؛ کالایی بی‌بها برای برخی مسئولان!

وقتی دود سوءمدیریت‌ها به چشم روستائیان می‌رود/ کوهدشت را زباله برداشت+تصاویر

وقتی دود سوءمدیریت‌ها به چشم روستائیان می‌رود/ کوهدشت را زباله برداشت+تصاویر
انباشت غیر اصولی 100 تن زباله در روستای خوشناموند کوهدشت سلامتی مردم را به خطر انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، امحا و دفن زباله مرکز کوهدشت در دامان طبیعت روستای خوشناموند این شهرستان، موجب نارضایتی اهالی این منطقه و فعالان محیط‌زیست شده است، چراکه اثرات نامطلوب فراوانی بر سلامت انسان و محیط‌زیست می‌گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, سفیر افلاک, سفیر افلاک,

نفوذ شیرابه زباله‌ها به آب‌های سطحی یا زیرزمینی و درنتیجه آلوده کردن یا تغییر دادن کیفیت آب‌ها، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به بدن انسان‌ و جانوران راه پیدا می‌کند، به‌طوری‌که هر یک لیتر شیرابه زباله، می‌تواند حداقل ۱۰ هزار لیتر از درجه شرب آب را کاهش دهد.

,

سوزاندن زباله نیز در این منطقه به یکی از عوامل ایجادکننده آلودگی هوا و موجب ضرر و زیان‌هایی برای مردم تبدیل‌شده است.

,

, ,

 

,

کاهش وسعت دید رانندگان براثر دود ناشی از سوزاندن زباله‌ها

, کاهش وسعت دید رانندگان براثر دود ناشی از سوزاندن زباله‌ها, کاهش وسعت دید رانندگان براثر دود ناشی از سوزاندن زباله‌ها,

یکی از اهالی روستای خوشناموند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: دود ناشی از سوزاندن زباله‌ها در منطقه خوشناموند با توجه به اینکه در نزدیکی محور کوهدشت- خرم‌آباد قرار دارد، علاوه بر آلودگی هوا و محیط‌زیست و سلامت ساکنان منطقه، وسعت دید رانندگان را نیز کاهش می‌دهد.

,

وی دود زباله را مهمان ناخوانده طبیعت کوهدشت خواند و افزود: معمولاً تا چند کیلومتری این منطقه، بالا آمدن دود ناشی از سوختن زباله‌ها، زخم نامطلوبی را بر پیکره طبیعت کوهدشت وارد می‌سازد و این بحران ریختن زباله در طبیعت به یک پدیده تبدیل‌شده است که مطمعنا برای حل این مشکل راهکارهای زیادی وجود دارد که باید متولیان امر ورودی جدی به این قضیه داشته باشند.

,

, ,

 

,

ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ

, ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ, ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ,

شمس اله قلندری مدیرعامل انجمن آوای اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: به مدت چهار سال پیگیر ساماندهی وضعیت دفن زباله کوهدشت بودیم به‌طوری‌که برخی شهرداران سابق شهرستان در این راستا حداقل کاری که می‌توانستند انجام دهند پوشاندن زباله‌ها با یک‌لایه خاک بود که این مورد نیز به‌صورت مقطعی انجام شد.

,

وی افزود: به همراه مسئول انجمن سفیران سلامت با اعضای شورای شهر نیز در این زمینه جلسه‌ای برگزار کردیم و مشکلات دفن غیراصولی زباله در آسیب رساندن به محیط‌زیست، آلودگی آب‌های زیرزمینی و بروز برخی بیماری‌ها را ارائه دادیم و آنان نیز قول‌هایی در تلاش و همکاری برای رفع این معضل دادند.

,

, ,

 

,

 مدیرعامل انجمن آوای اردیبهشت با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ عنوان کرد: همان‌طوری که فرهنگ‌سازی در زمینه نریختن زباله توسط مردم در طبیعت، با انجام برنامه‌های پاک‌سازی طبیعت به همت انجمن‌های محیط زیستی مردم‌نهاد شهرستان تا حدودی صورت گرفت و مردم آن را به‌عنوان رعایت حقوق شهروندی قبول کرده‌اند، شهرداری و شورای شهر با عزم جدی می‌تواند در بحث تفکیک زباله از مبدأ با همکاری این انجمن‌ها و تبلیغات گسترده، آن را فرهنگ‌سازی و به مطالبه مردمی تبدیل کند که با این کار، حجم زباله‌های شهر نیز کاهش می‌یابد.

,

, ,

 

,

 

,

وی تصریح کرد: ما با جابه جایی فعلی محل انباشت زباله مخالفیم، زیرا موجب تخریب محیطی دیگر خواهد شد، باید به نحو مطلوب آن را ساماندهی کرد، شهردار می‌تواند یک نفر از افرادی که در زمینه محیط‌زیست فعال است به‌عنوان مشاور معرفی کند تا تجربیات مفید خود را در این راستا در اختیار وی قرار دهد.

,

تولید روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ تن زباله در کوهدشت

, تولید روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ تن زباله در کوهدشت, تولید روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ تن زباله در کوهدشت,

حمید طولابی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: بین ۹۰ تا ۱۰۰ تن زباله در مرکز شهرستان کوهدشت تولید می‌شود و انباشت غیراصولی آن، تبعات بدی را در زمینه آلودگی محیط‌زیست داشته است.

,

, ,

 

,

 

,

وی با اشاره به اینکه باید امانت‌دار طبیعت سالم برای نسل‌های آینده باشیم، افزود: آلودگی هوا، کاهش دید جاده ناشی از سوزاندن زباله، آلودگی آب‌های زیرزمینی ناشی از شیرابه زباله، انتقال آلودگی توسط دوره‌گردها به داخل شهر، بروز بیماری‌های واگیردار، از بین رفتن حیات‌وحش و … ازجمله مضرات انباشت غیراصولی زباله به شمار می‌رود.

,

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کوهدشت با اشاره به‌ضرورت ساماندهی محل انباشت زباله کوهدشت توسط شهرداری تصریح کرد: جابه جایی محل زباله‌ها مطلوب نیست، باید مکان فعلی حصار کشی شده و ضمن مدیریت پسماند، ساماندهی تفکیک زباله از مبدأ و جلوگیری از سوزاندن آن، روزانه پوششی از خاک روی زباله‌ها ریخته شود، چراکه با این کار پس از مدتی تبدیل به کود خواهد شد.

,

, ,

به گزارش سفیر افلاک، انباشت غیراصولی و سوزاندن زباله در کوهدشت به یکی از عوامل ایجادکننده آلودگی محیط‌زیست و هوا تبدیل‌شده است و دود آن نیز به چشم مردم می‌رود، باید در زمینه فرهنگ تفکیک زباله و رعایت حقوق شهروندی تلاش کرده و با مدیریتی درست طبیعت سالم را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه