اخبار داغ

بالا بودن سرانه وقوع حریق در یزد؛

بی احتیاطی یزد را به آتش می کشد!

بی احتیاطی یزد را به آتش می کشد!
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در هشت ماه نخست امسال یک هزار و 87 مورد حریق و یک هزار و 550 حادثه در سطح شهر یزد گزارش شده که منجر به اعزام عوامل آتش نشانی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص آمار حریق و حادثه در شهر یزد گفت: در هشت ماه نخست امسال یک هزار و 87 مورد حریق و یک هزار و 550 حادثه در سطح شهر یزد گزارش شده است که در مجموع در این مدت دوهزار و 637 مورد اعزام نیروهای آتش نشانی به صحنه انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: محبوس شدن فرد داخل آسانسور، اتاق و ... با 227 مورد، تصادف و واژگونی خودرو با 96 مورد، نشت گاز و گاز گرفتگی با 35 مورد، سقوط از ارتفاع با 22 مورد و برق گرقتگی، آب گرفتگی، آوار و ریزش ساختمان، غرق شدن  و ... از مواردی است که منجر به اعزام آتش نشانان به سر صحنه حادثه شده است.

,

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در خصوص علل وقوع حریق در یزد عنوان کرد: از مجموع حریق‌های رخ داده در هشت ماهه نخست امسال، 270 مورد علل نامعلومی داشته که نیاز به کارشناسی داشته است اما بیشترین علت انسانی حریق  در شهر یزد با 238 مورد به سهل انگاری و بی احتیاطی افراد بر‌می‌گردد.

,

رحیمی با بیان اینکه شهروندان با رعایت احتیاط و نکات ایمنی می‌توانند آمار حریق و حادثه را بسیار کاهش دهند، گفت: 233 مورد از حریق‌های ایجاد شده در شهر یزد در این مدت نیز به دلیل پاکسازی محیط در نتیجه آتش زدن ضایعات و یا چوب و هیزم اطراف محل زندگی رخ داده است که نشان می‌دهد رعایت احتیاط از جانب مردم مانع از ایجاد حریق و حادثه خواهد شد.

,

وی ادامه داد: مجموع حوادث و حریقی که در مدت هشت ماهه نخست امسال آتش نشانی اعزام شده است 201 مجروح و 10 مورد فوتی به جای گذاشته است و 361 مورد نیز توسط عوامل و نیروهای آتش نشانی یزد از این حریق و حوادث نجات پیدا کرده‌اند که بیشترین آمار نجات یافته‌ها به حوادثی چون محبوس شدن در آسانسور و اتاق و ... اختصاص دارد.

,

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون 12 ایستگاه آتش نشانی در سطح یزد فعال هستند، گفت: آمار تماس ورودی به تلفن 125 آتش نشانی یزد بسیار بالاتر و چندین برابر آمار حریق و حادثه در شهر یزد است که بسیاری از انها تماس غیر مربوط است، برخی دیگر نیز مربوط به دریافت راهنمایی و مشاوره ایمنی از آتش نشانی و برخی نیز مزاحمت تلفنی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه