اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه:

تشکیل اتحادیه مراکز خرید و فروش ضایعات تفکیکی، موجب رونق صنایع تبدیلی می‌شود

تشکیل اتحادیه مراکز خرید و فروش ضایعات تفکیکی، موجب رونق صنایع تبدیلی می‌شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: به دنبال کاهش حجم تولید و دفن زباله‌های تولیدی در سطح ارومیه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احد یوسفی در گفت و گو با ندای ارومیه، اظهار داشت: اولویت اصلی مجموعه مدیریت پسماند شهرداری ارومیه کاهش تولید و دفن زباله است که این امر مستلزم آموزش عمومی و همچنین استفاده از شیوه‌های نوین بازیافت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی، افزود: روزانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ تن زباله در ارومیه تولید می‌شود که از این میزان تقریبا ۷۰ درصد را زباله‌های تر و ۳۰ درصد را زباله‌های خشک تشکیل می‌دهند.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، تصریح کرد: زباله‌های خشک می‌توانند برای تولید کاغذ، لاستیک و سایر محصولات مورد استفاده قرار گیرند و زباله‌های تر نیز به دلیل برخورداری از مواد آلی برای تولید کود کمپوست مناسب اند.

,

وی، ابراز داشت: در حال حاضر تقریبا حدود ۲۸۰ مرکز غیررسمی در حوزه خرید و فروش ضایعات تفکیکی در ارومیه فعالیت می‌کنند که البته فعلا هیچ اتحادیه‌ای برای این کار وجود ندارد و به تبع آن این مراکز فاقد پروانه هستند و حتی برخی از آنان از انبارهای منازل مسکونی برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

,

یوسفی، ادامه داد: ایجاد اتحادیه برای این مراکز می‌تواند به رونق گرفتن صنایع تبدیلی و حتی در نهایت ایجاد شهرک صنایع تبدیلی منجر شود.

,

وی، با اشاره به ضرورت انجام پیشگیری‌های لازم جهت جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی به واسطه جمع‌آوری و نگهداری زباله در سطح شهر، بیان کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری باید به دنبال مشخص کردن محلی مناسب برای تفکیک ضایعات در خارج از شهر باشیم تا از آسیب‌های بهداشتی این مساله جلوگیری شود.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، در ادامه گفت: نکته‌ای که برای مجموعه مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بسیار حائز اهمیت بوده، فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله‌ها در منزل است و این اقدام می‌تواند به نفع خود مردم شهر نیز باشد.

,

وی، ضمن بیان این که در برخی کشورها مردم با خرید دستگاه‌های خانگی با استفاده از زباله‌های تر، کود کمپوست تولید می‌کنند، افزود: عملیات احداث کارخانه تولید کمپوست در ارومیه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تکمیل می‌تواند از محل زباله‌های تر ارومیه که اکنون بلااستفاده دفن می‌شوند، موجب تولید ثروت و اشتغال شود.

,

یوسفی، خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی و مدیریت مساله زباله‌گردی به نحوی رفتار نخواهد شد که زباله‌گردهایی که از سر اضطرار و ناچاری، به این کار روی آورده‌اند متضرر شوند و مجموعه مدیریت پسماند حاضر است با افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند در قالب تعاونی‌های تفکیک و بازیافت زباله همکاری کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه