اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد؛

تلاش آمریکا برای تبدیل کردن عراق به گاو شیرده دوم

تلاش آمریکا برای تبدیل کردن عراق به گاو شیرده دوم
کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه دشمن استقلال، امنیت، ساختار سیاسی و مردم سالاری کشور عراق را نشانه رفته است، گفت: دشمن نمی‌خواهد عراق ثروتمند که دارای مقام دوم نفتی منطقه است، کشوری مستقل باشد؛ به ویژه که آمریکایی‌ها درصدد هستند عراق را به گاو شیرده دوم تبدیل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: حوادث چند روز گذشته در این کشور، مقاصد اغتشاش گرانی که وابسته عُمال خارجی در عراق محسوب می شوند را بیشتر آشکار کرد و می توان گفت اهداف و اغراض کسانی که زمینه اغتشاش را در عراق به وجود آورده اند با اتفاقات اخیر بر ملا و افشا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه مردم عراق به تدریج آثار مداخلات پنهانی آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه را در کشورشان مشاهده می کنند، تصریح کرد: آنان با این حوادث، خطراتی را که به بهانه مطالبات مردمی آغاز شده است را درک می کنند؛ بنابراین تظاهرات باشکوهی که روز گذشته توسط مردم عراق علیه آمریکا و اسرائیل شاهد بودیم، نتیجه آگاهی مردم این کشور است.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: مردم عراق احساس می کنند که ناآرامی‌های هفته‌های گذشته آنان را به اهدافشان نزدیک نکرده است بلکه با نا آرامی ها و تخریب های صورت گرفته موجب دور شدن مردم عراق از مطالباتشان شده است.

,

قنادباشی با تأکید بر اینکه دشمن استقلال، امنیت، ساختار سیاسی و مردم سالاری کشور عراق را نشانه رفته است، عنوان کرد: دشمن نمی خواهد عراق ثروتمند که دارای مقام دوم نفتی در منطقه است، کشوری مستقل باشد؛ به ویژه آمریکایی ها در صدد هستند که عراق را به گاو شیرده دوم تبدیل کنند.

,

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند سرانی در عراق روی کار بیاورند که همچون عربستان تمامی دلارهای نفتی را برای خرید سلاح اختصاص دهند و مخازن نفتی شان را در اختیار آمریکایی ها قرار دهند؛ همچنین رژیم صهیونیستی به همین صورت خواستار عراق مستقل نیست و ارتجاع منطقه نمی تواند حکومت مردم سالار را در کنار خود تحمل کند؛ چرا که می تواند الگویی برای مردم کشورهایی که تحت تسلط دیکتاتوری هستند، باشد.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه حوادث رخ داده در هفته های گذشته نشانه روشنی از مقاصد شوم در عراق را نشان داد، اظهار کرد: سازمان سیا آمریکا تیم های مختلفی را حدود دو سال پیش تربیت کرده است که کار این تیم ها این است که در درون تظاهر کنندگان قرار می گیرند و تلاش می کنند که شعار تظاهر کنندگان را تغییر دهند.

,

قنادباشی ادامه داد: آنان به جای طرح مطالبات، دست به تخریب زیر ساخت های عراق و خشونت زده اند؛ این اقدامات به این معنی است که آمریکایی ها امنیت عراق را نشانه رفته اند و علاقمند نیستند این کشور از طریق برقراری امنیت موفق به اجرای طرح های توسعه اقتصادی شوند تا اینکه اصلاحات اقتصادی در عراق صورت نگیرد و شرایط برای جبران عقب ماندگی در این کشور فراهم نشود.

,

وی ابراز کرد: برخی از افرادی که در عراق فریب خورده‌اند، تصور می کنند از طریق خشونت یا دست زدن به برخی از تحرکات تخریبی می توانند به مقاصدشان برسند؛ اما متوجه شدند که دشمن بر نا آرامی ها دامن می زند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه دشمن ساختار سیاسی عراق را نشانه رفته است، خاطر نشان کرد: آنان تلاش می کنند که خلأ سیاسی در این کشور به وجود آورند و با به بهم ریختن اوضاع، عراق نتواند به راحتی جای خود را بگیرد و دشمنان عراق را به سمت تجزیه فلج کننده که مورد خواست دشمن است سوق دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه