اخبار داغ

تبلیغات زود هنگام انتخاباتی ذیل یک نهاد عمومی

تبلیغات زود هنگام انتخاباتی ذیل یک نهاد عمومی
در حالیکه مسئولان نظارتی در استان اعلام کرده اند که با هر گونه تخلفات انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام برخورد می‌کنند اما یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه همدان و فامنین بصورت غیر مستقیم و رسمی و البته ذیل نهادی عمومی در حال تبلیغ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در حالیکه رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفته که با هر گونه تخلفات انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام تا خرید رأی و مواردی از این دست برخورد می‌شود، یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه همدان و فامنین بصورت غیر مستقیم در حال تبلیغ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

از آنجا که طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت تبلیغات انتخابات نامزدهای نمایندگی ۸ روز قبل از اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه دارد این داوطلب نمایندگی از همدان با نصب بنری در میدان دانشگاه اقدام به تبلیغ خود کرده و در صدد است که به شهروندان و فعالان اقتصادی برای «نجات کسب و کارشان از بحران بصورت ۱۰۰ درصد تضمینی» مشاوره دهد.

,

مشاوره دادن توسط کسی که خود نامزد انتخابات مجلس است بدون شک یک تخلف آشکار انتخاباتی است لذا مسئولینی که در این خصوص نقش نظارتی دارند باید برای جلوگیری از سوء استفاده های افراد و نامزد ها، فضای شهری و همچنین فضای مجازی را بیشتر رصد کنند چرا که در غیر این صورت با بی قانونی های افراد و نامزد هایی که در آینده باید خود قانون را ملاک قرار دهند و مر قانون را رعایت کنند روبرو خواهیم بود که در فقدان نظارت ها اقدام به بی قانونی های بزرگتری خواهند کرد.

,

در خصوص تبلیغ نامزد انتخاباتی باید گفت که مجموعه شهرداری نیز برای تبلیغ شخص و جریانی نباید از بیت المال و اعتبار خود هزینه کند چرا که نصب بنر مذکور قطعا با مجوز شهرداری امکان پذیر است و بی توجهی به این نوع تبلیغات علاوه بر سوء استفاده از نهاد عمومی خدشه بر اعتبار این سازمان خواهد بود.

,

پیش تر جلال مرادی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان بیان کرده بود که طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس تمام مراجع اداری، انتظامی و قضائی موظف به برخورد با تخلفات انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام هستند.

,

وی ضمن اینکه خواستار ارسال گزارش تخلفات در این خصوص به مراجع مربوطه شده بود تاکید کرده که افراد می‌توانند موارد تخلفات انتخاباتی در قالب تبلیغات زودهنگام را گزارش کنند و شهروندان می‌توانند تخلفات را به دادستانی، دفتر نظارت شورای نگهبان، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و یا فرمانداری گزارش کنند.

,

مهدی الماسی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان هم پیش تر گفته بود که هرگونه فعالیت تبلیغاتی زود هنگام از سوی نامزدهای انتخابات مجلس جرم محسوب می‌شود و قوه قضائیه نیز با مجرمان با جدیت برخورد می‌کند.

,

بنابراین نهاد های نظارتی که وظیفه برخورد با تبلیغات زود هنگام را بر عهده دارند باید با این قبیل تبلیغات برخورد قانونی و جدی داشته باشند تا حق الناس زیر پای قدرت طلبی و بی قانونی عده ای ذبح نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه