اخبار داغ

گزارشی از توزیع نادرست کپسول گاز مایع در سنندج؛

پاسکاری توپ تقصیر توزیع غیر مجاز کپسول گاز در بین مدیران کردستان!

پاسکاری توپ تقصیر توزیع غیر مجاز کپسول گاز در بین مدیران کردستان!
طی تماس تلفنی که با شرکت فراورده های نفتی استان کردستان داشتیم اعلام کردند که هیچ مشکلی در توزیع فراورده های نفتی ندارند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید بر نحوزه ی توزیع آن نظارت داشته باشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی،  چند روزی بعد از گرانی بنزین در شهرستان سنندج خصوصا در حاشیه های شهر از جمله نایسر، ننله، اتوبان دکتر حسینی و کمربندی بهشت محمدی شاهد صف های طولانی مردمی هستیم که ساعت ها در صف طولانی گاز منتظر می مانند و آخر سر هم بعضی از آنها باید دست خالی برگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

نصب سیلندر گاز مایع بر روی خودرو کاری غیر مجاز و بسیار خطرناک است که علاوه بر غیر قانونی بودن آن سلامت و امنیت شهروندان را به خطر انداخته است، این نوع سوختگیری بدون رعایت نکات ایمنی در حاشیه شهر ها به وفور دیده می شود و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

,

, ,

یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: سه روز است که هر روز این مسیر را طی می کنیم و منتظر می مانیم تا ماشین های کپسول گاز بیایند و بتوانیم گاز مایع را تهیه کنیم چرا که بعد از گرانی بنزین واقعا قدرت خرید ما کاهش پیدا کرده است و مجبور هستیم با گذاشتن  کپسول گاز بر روی ماشین هایمان تا حدودی در هزینه هایمان صرفه جویی کنیم.

,

طی تماس تلفنی که با شرکت فراورده های نفتی استان کردستان داشتیم اعلام کردند که هیچ مشکلی در توزیع  فراورده های نفتی ندارند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید بر نحوزه ی توزیع ان نظارت داشته باشد!

,

هر چند شواهد  میدانی خبرنگار ما  از حواشی شهرک ساحلی حکایت از ان دارند که ماشین هایی به صورت غیر قانونی این کپسول گازها را جابه جا می کنند و کسی که خرید سیلندر در این صف‌ها را از دست بدهد باید با قیمتی حدوداً ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان بیشتر از بازار آزاد آن را خریداری کند و به قول مردم گاز حکم طلا را پیدا کرده است چرا که قیمت دولتی کپسول‌های گاز LPG (۱۱ کیلویی) که بعضی خانواده های روستایی برای پخت نانشان نیاز دارند، 7 هزار و 800 تومان است اما ماشین های بازار آزاد  آنها را از ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان می‌فروشند.

,

, ,

این در حالی است که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: باید ظرف سه  روز و با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی از ادامه کار همه اماکن مجاز و غیرمجاز توزیع گاز مایع LPG برای انواع خودروها در این استان جلوگیری شود.

,

حسین فیروزی با تاکید بر ناایمن و غیراستاندارد بودن استفاده از کپسول های گاز LPG به عنوان سوخت خودروها، اظهار داشت: باید با کمک رسانه‌ها، هشدارهای لازم در این خصوص به مردم داده شود تا برای سود مادی حداقلی باعث گرفتاری خود و جامعه نشوند.

,

فرزاد سردار زاده رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: در حیطه ی وظایف نظارت بر توزیع گاز مایع سه حیطه برای ما تعریف شده است که نظارت بر قیمت که تاسیسات و نمایندگان نباید به بیش از 7800 تومان بفروشند، وزن 11 کیلو باشد و چیزی خارج از شبکه نداشته باشند از جمله ی این وظایف می باشد.

, کردتودی,

وی گفت: متاسفانه هر سازمانی نتواند در این خصوص جوابگو باشد دیواری کوتاه تر از سازمان سمت پیدا نمی کند اما باید گفت که شرکت نفت در آبان ماه سهمیه ماهیانه ی 3 هزار و 420 تُن داشته اما  این مقدار در سهمیه ی استان کردستان به 2 هزار و 665 تُن کاهش پیدا کرد که طی مذاکراتی که با سازمان کشوری داشتیم کسری 180 تن جبران و به 3 هزار و 245 تُن افزایش پیدا کرد و شرکت نفت تقسیم بندی ها را انجام می دهد.

,

وی افزود: متاسفانه با افزایش قیمت بنزین تمایل مردم به دوگانه سوز کردن خودروها افزایش پیدا کرد و سهم خانوارهایی که براساس سوابق گذشته کفایت می کرد حال به دلیل استفاده نادرست خودروها متاسفانه حق مردمی که واقعا به آن نیاز دارند ضایع می شود.

,

حال باید دید این توپ تقصیر توزیع نادرست گاز مایع در داخل شهر که توسط مدیران پاسکاری می شود کی رفع خواهد شد.

,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه