اخبار داغ

یادداشت؛

کم کاری دولت یا تک روی بانک ها؟

کم کاری دولت یا تک روی بانک ها؟
به گفته دولتی ها اعتبارات تبصره 18 فرصت مناسبی برای رونق تولید و صنعت است اما تاکنون آنچنان که می بایست این اعتبارات جذب نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بخش صنعت، کشاورزی و تولیدی کردستان همواره با مشکلات بسیاری منجمله نداشتن سرمایه و عدم حمایت از سوی دولت همراه بوده است تا جایی که بسیاری از واحد های تولیدی استان به دلیل ورشکستگی کار خود را تعطیل کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

عدم توسعه کردستان که همواره مورد انتقاد نمایندگان و برخی مسئولین زحمت کش بوده، در سال های اخیر بیشتر نمایان شده و عقب افتادگی کردستان را دوچندان کرده است.

,

در این میان اگرهم بودجه، تبصره و یا وامی به استان تعلق گیرد گویی هیچکدام از آقایان دولتی میل به جذب آن نداشته و شاید برای خوش خدمتی آن را به مرکز نشینان بی درد برگشت می دهند.

,

یکی از محل های تامین بودجه و تامین جذب اعتبارات مورد نیاز صنعت و کشاورزی تبصره 18 است که به گفته آقای معاون اقتصادی استاندار، تاکنون به خوبی جذب نشده است.

,

حسین فیروزی معتقد است که تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی استان یک ضرورت است در غیر این صورت رونق تولید، رشد اقتصادی و توسعه استان، محقق نخواهد شد.

,

وی با انتقاد از بانک ها در عدم پرداخت تمام تسهیلات تبصره 18 گفته که فقط ۴ میلیار تومان از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات پراخت شده از محل تبصره ۱۸ سهم کردستان بوده، و فرصت زیادی باقی نمانده و انتظار داریم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای کمک به رونق تولید استان جذب شود.

,

وی همچنین به مدیران بانک ها هشدار داده است که ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت تسهیلات به موارد معرفی شده از سوی سازمان صمت و جهاد کشاورزی اقدام نمایند، در غیر اینصورت به عنوان مدیرانی که به رونق تولید استان کمک نکرده اند معرفی خواهند شد.

,

این سخنان آقای معاون استاندار در حالی صورت می گیرد که خود دولتی ها نیز سهم بسزایی در عدم توجه به توسعه جدی کردستان دارند و بانک ها نیز بخشی از بانک مرکزی و در نهایت دولت هستند حال چرا اینگونه در میان هم توپ را به زمین یکدیگر می اندازند، باید خود آنان جوابگوی این باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه