اخبار داغ

در استان قزوین صورت گرفت؛

ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش "سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی"

ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش "سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی"
دبیر علمی همایش "سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی" گفت: استقبال خوبی از سوی پژوهشگران صورت گرفته است به طوری که ۱۰۰ چکیده‌ی مقاله رسیده که از این میان ۷۲ چکیده پذیرش شده است و از این تعداد نیز تاکنون ۵۳ مقاله به دبیرخانه‌ی همایش ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نشست خبری همایش "سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی" ظهر امروز(یکشنبه) در دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور مسئولان همایش و مسئولانی از دستگا‌ه‌های مختلف برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در این نشست مجید ملایوسفی اظهار کرد: سرمایه اجتماعی یکی از بنیان‌های فرهنگی اصلی جوامع مدرن و جوهر بنیانی جامعه است که کاهش آن در شبکه‌های ارتباطی جامعه موجب از خود بیگانگی و رشد انحرافات اجتماعی می‌شود.

,

وی افزود: هیچ جامعه‌ای خالی از این مفهوم نیست، اما معمولا در جوامع مختلف دچار خدشه می‌شود، در مواردی مثل رشد آمار طلاق دچار خدشه شده و هر جامعه‌ای برای بهبود آن تلاش می‌کند و نمی‌تواند بدون آن باشد و شیوه‌های کسب آن با توجه به مختصات فرهنگی متفاوت خواهد بود.

,

دبیر همایش سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی عنوان کرد: ما نیاز داریم به متون دینی بپردازیم، بنابراین تصمیم بر اجرای همایشی گرفته شد که در آن از بعد نظری و عملی به بحث سرمایه اجتماعی از نگاه متون دینی بپردازیم.

,

ملایوسفی تصریح کرد: در دین اصول مختلفی داریم که می‌تواند مولفه‌های کمی و کیفی سرمایه اجتماعی را تقویت کند؛ جامعه‌شناسانی چون پارسونز معتقدند دین می‌تواند بر مولفه‌های سرمایه اجتماعی موثر باشد و به علت جهت‌گیری مثبت اسلام، این دین می‌تواند سرمایه اجتماعی را بهبود بخشد.

,

رئیس دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تاکید کرد: باز تعریف سرمایه اجتماعی متناسب با زیرساخت‌های لازم برای "سند اسلامی ایرانی پیشرفت" ضرورت دارد و ما نیز در این جهت تلاش کرده‌ایم.

,

در ادامه حاکم قاسمی دبیر علمی همایش اظهار کرد: استقبال خوبی از سوی پژوهشگران صورت گرفته است،۱۰۰ چکیده‌ی مقاله رسیده که از این میان ۷۲ چکیده پذیرش شده است، از ۷۲ چکیده نیز تاکنون ۵۳ مقاله به دبیرخانه‌ی همایش ارسال شده است.

,

وی افزود: یکی از محورهای همایش مربوط به سرمایه اجتماعی در استان قزوین است که در این زمینه نیز مقالاتی رسیده، همایش در سطح ملی برگزار می‌شود اما نگاه محلی نیز وجود دارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین آثار همایش می‌تواند تخصیص توجه به این موضوع و برجسته کردن آن میان پژوهشگران و عموم جامعه است، سرمایه اجتماعی امکان‌هایی در اختیار ما می‌گذارد که بتوانیم بسیاری از نیازها را با آن برطرف کنیم؛ اما به دلیل اینکه این سرمایه ملموس نیست به آن توجه کمتری می‌شود.

,

وی ابراز کرد: در همایش پیش رو قصد داریم دیدگاه صاحب‌نظران را درباره‌ی راهکارهای تقویت سرمایه اجتماعی بپرسیم، زیرا هم در سطح ملی و هم در سطح خرد و محلی با آن مواجهیم.

,

قاسمی اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات استقبال و همکاری نهادهایی مثل استانداری و دادگستری است که به موفقیت همایش و جلب توجهات به آن کمک می‌کند، زیرا بخشی از این سرمایه اجتماعی در این نهادها می‌تواند کاربرد داشته باشد.

,

دبیر علمی همایش سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی در پایان گفت: با موافقت استانداری شرکت در همایش به عنوان دوره‌ی ضمن خدمت برای نیروهای شاغل استان قزوین در نظر گرفته می‌شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه