اخبار داغ

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

ارتقای سرمایه اجتماعی صرفا با جلسه و صحبت محقق نمی‌شود

ارتقای سرمایه اجتماعی صرفا با جلسه و صحبت محقق نمی‌شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تلاش برای ارتقای سرمایه اجتماعی کار ساده‌ای نیست و صرفا با برگزاری جلسه و صحبت درباره‌ی این موضوع حل نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مریم بیدخام در نشست خبری همایش سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی که ظهر امروز( یکشنبه) در دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجب تحلیل تاب و توان مردم و کاهش سرمایه اجتماعی شده و اکنون حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی یکی از نیازهای مهم ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: در ابتدای انقلاب شاهد میزان بالای اعتماد مردم به یکدیگر بودیم که مصداق سرمایه اجتماعی است و در مسایل نظامی و جنگ نیز خود را نشان می‌داد. اکنون باید بررسی کنیم که چرا هرچه جلوتر می‌رویم شاهد کاهش سرمایه اجتماعی هستیم.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: تلاش برای ارتقای سرمایه اجتماعی کار ساده‌ای نیست و صرفا با برگزاری جلسه و صحبت درباره‌ی این موضوع حل نمی‌شود و این همایش کمک می‌کند بررسی علمی صورت گیرد و بر اساس آموزه‌های علمی زمینه مشارکت را فراهم کنیم، باید برنامه‌ریزی بلند مدتی پیش‌بینی کنیم تا اعتماد مردم را به نظام تقویت کنیم.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: برای بهبود سرمایه اجتماعی باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرده و شایسته‌سالاری و شفافیت را تقویت کنیم. دولت نیز در تدوین سند بیست ساله به این موضوع توجه جدی داشته است.

,

بیدخام بیان کرد: این مقالات باید تبدیل به راهکار اجرایی شود و وظیفه‌ی هریک از دستگاه‌های حکومتی و سمن‌ها را در آن تعیین کنیم، تجربیات گذشته نیز باید بازخوانی و آسیب‌شناسی شود و در این مسیر از دانشگاه به عنوان مغز متفکر کمک می‌گیریم.

,

وی تشریح کرد: زمانی بحث آسیب اجتماعی تنها در محافل علمی خاص مطرح می‌شد، اما اکنون در جلسات مختلفی از آن صحبت می‌شود و جزو اولویت‌هاست.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در موضوع آسیب‌های اجتماعی تکیه ما بر حل معضلات حاشیه‌نشینی است و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده که طی آن با حضور مدرسانی در حاشیه شهرها به ویژه به افراد سرپرست خانوار آموزش داده می‌شود؛ در این راستا با چند دانشگاه همکاری شده و قرار است تمامی دانشگاه‌ها به آن اضافه شوند.

,

بیدخام در پایان گفت: همچنین با همکاری نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها، آموزش‌های پیش از ازدواج گسترش پیدا کرده است و طرح دیگری برای افزایش نشاط اجتماعی در میان نوجوانان داشته‌ایم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه