اخبار داغ

بیدود پروانه ها را به شهر نیاورد و رفت؛

توهین شهرداری به شعور تهرانی ها با دوچرخه های نارنجی

توهین شهرداری به شعور تهرانی ها با دوچرخه های نارنجی
بیدود بی سروصدا از پایتخت رفت اما ودیعه های 160 هزار تومانی که برای ثبت نام این دوچرخه ها گرفته می شد برای شهرداری قوز بالا قوز شده است؛ ودیعه ای که قرار بود هر گاه که افراد مایل بودند آن را پس بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهبود و توسعه ناوگان و حمل‌ونقل عمومی ازجمله چالش‌های همیشگی میان دولت و شهرداری بوده که اگرچه دولت باید در این زمینه بودجه اختصاص دهد و مطالبات خود را به شهرداری پس دهد اما این بدهی‌ها هرساله ادامه پیدا می‌کند و دود اختلافات این نهادها تنها به چشم مردم می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

پروژه ای برای ویترین پر از خالی شهرداری تهران

, پروژه ای برای ویترین پر از خالی شهرداری تهران,

نزدیک به دو سال پیش در سال 96 شرکت «پاک‌چرخ ایرانیان» به‌عنوان مجری انحصاری دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند با نام تجاری بیدود در تهران فعالیت خود را برای کمک به حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تهران آغاز کرد. اپلیکیشنی که حضورش در تهران حتی در خود مدیریت شهری هم با موافقان و مخالفانی روبه‌رو شد.

,

از همان روز نخست که بیدود بر سر زبان ها افتاد حرف و حدیث پشت سر این دوچرخه های نارنجی زیاد بود. برخی بیدود را دارای رانت بزرگی می دانستند که بدون ضوابط امکانات قابل توجهی را برای خود کرده است.

,

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ازجمله مخالفان این طرح است که حتی هشداری را هم به شهرداری درباره خرید سهام این شرکت داد گفت: «موضوع دوچرخه در تهران جواب نمی‌دهد و هرچه تاکنون از دهه 70 سرمایه‌گذاری شده، شکست خورده است. تهران با شیب‌هایش، وضعیت جغرافیایی خاصی دارد و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیست. بحث ایمنی آن هم مطرح است؛ چراکه بعضی مواقع دوچرخه‌سواران باید از وسط بزرگراه عبور کنند که این موضوع امکان‌پذیر نیست و دوچرخه تنها برای مسیرهای کوتاه است و به هیچ‌عنوان نمی‌توان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک مدل حمل‌ونقل در پایتخت در نظر گرفت. همچنین اگر حناچی به مصوبات شورا عمل می‌کرد و اولویت‌های ما را که تامین اتوبوس و مترو است مورد توجه قرار می‌داد، موفقیت‌های زیادی برای شهر حاصل می‌شد.» با وجود این شهردار تهران اهمیتی به اظهارات کارشناسی اعضای شورای شهر نداد و در رویای «وین»‌ شدن تهران با زیرساختی که عملا ندارد، تمام اهتمام خود را صرف این موضوع کرد.»

,

شهرداری تهران که کمپین سه شنبه های بدون خودرو را با رسانه ای کردن شرکت استارتاپی بیدود _از همان ابتدا با انتقادات فراوانی همراه بود_ راه اندازی کرد،  حالا عطای این شرکت را به لقایش بخشیده و انگار نه انگار که قرار بوده تهران شهر دوچرخه شود.

,

بیدود با شعار "می خواهیم پروانه ها را به شهر برگردانیم" آمد اما حالا خودش دوچرخه هایش را روی کولش گذاشته و از شهر بیرون رفته تا صدای مشترکان این شرکت درآید.

,

 

,

شهرداری تهران زورش به پیمانکار خودش هم نمی رسد

, شهرداری تهران زورش به پیمانکار خودش هم نمی رسد,

این پروژه که با سر و صداها و ادعاهای فراوان شعار شهروندمداری می داد حالا بیش از یک ماه است که حتی جواب مشترکانش را هم نمی دهد.

,

دوچرخه های بیدود با کپی کاری تا حد 100 درصدی از نمونه چینی خود البته با دوچرخه های بی کیفیت تر آن طور که نمایش می داد نتوانست رضایت شهروندان را جلب کند.

,

هرچند یعقوب آزاده‌دل مدیر توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران در ابتدا قطعی اینترنت و اختلال در دسترسی کاربران به آن را از عوامل اصلی شارژ نشدن دوچرخه‌های اشتراکی اعلام کرد.

,

همچنین غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در یک پیام توئیتری علت جمع آوری دوچرخه‌های بیدود  را اغتشاشات اخیر در تهران دانست.

,

توضیحی که توسط شهردار زیر سئوال رفت؛ پیروز حناچی شهردار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیدود گزارش‌هایی دارد که نشان می‌دهد به نسبت سرمایه‌گذاری که انجام داده چرخ اقتصادی آن نمی‌چرخد.

,

وی ادامه داد: طبیعی است چون این شرکت نوپا است، باید استفاده‌کنندگانش افزایش یابد، به همین دلیل برای ادامه کار آن‌ها در حال مذاکره هستیم.

,

این توضیح نشان از آن دارد که این طرح با وجود تذکرات کارشناسان و دلسوزان نتوانسته نظر پایتخت نشینان را جلب کند.

,

در روزهایی که به تعبیر محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران وضعیت حمل و نقل پایتخت در بدترین شرایط خود قرار دارد بیدود هم که با شانتاژ رسانه های دولتی راه اندازی شده بود نتوانست گرهی از مشکلات حمل و نقلی شهر باز کند.

,

حالا داستان ودیعه های حدود 160 هزار تومانی که برای ثبت نام این دوچرخه ها گرفته می شد برای شهرداری قوز بالا قوز شده است. ودیعه ای که قرار بود هر گاه که افراد مایل بودند آن را پس بگیرند.

,

آزاده دل مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران در این باره اظهار کرد: وضعیت سپرده‌های شهروندان بلافاصله بعد از تعیین تکلیف بیدود مشخص خواهد شد و در صورت جمع آوری این دوچرخه‌ها، مبالغ اخذ شده به حساب افراد بازگردانده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه