اخبار داغ

رئیس سازمان صمت قم خبرداد:

استقرار 4 کیوسک رسیدگی به گران‌فروشی در سطح شهر قم

استقرار 4 کیوسک رسیدگی به گران‌فروشی در سطح شهر قم
رئیس سازمان صمت قم با اشاره به برخورد جدی با گران‌فروشان، گفت: جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی شکایات مردمی در چهار نقطه پرتراکم سطح شهر قم کیوسک‌های بازرسی مستقرشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: بخشی از گرانی های موجود ناشی از نوسانات قیمت ارز است، اما بعد از طرح اصلاح قیمت بنزین با توجه به این که بنزین در تولید کالاها تأثیر خاصی ندارد برخی گران‌فروشی ها مشاهده شد در حالی که  نباید قیمت کالاها افزایش آن‌چنانی داشته باشد به همین خاطر در بازار قم مسئله گرانی نداریم بلکه مسئله گران‌فروشی در بازار وجود دارد که حتماً با آن برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم بیان کرد: مردم از کنار گران‌فروشی به سادگی عبور نکنند و حتماً آن را اطلاع دهند سامانه 124 از 7صبح تا ساعت 22 توسط اپراتور به صورت مستقیم پاسخگوی شکایات مردم است و از ساعت 22 تا 7صبح نیز پیام مردم ضبط شده و به شکایات مردم از گران‌فروشی کم فروشی و احتکار رسیدگی می شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه تلفنی سایت 124.ir نیز به صورت 24 ساعته آماده ثبت شکایات مردمی است همچنین در جهت تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی بازرسان سازمان صمت به صورت میدانی سطح شهر حضور دارند و به نظارت مشغول هستند.

وی افزود: همچنین جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی شکایات مردمی در چهار نقطه پرتراکم سطح شهر قم کیوسک های بازرسی مستقر شده است که بازرسان و ناظران در این چهار کیوسک در مناطق پردیسان، نیروگاه، محدوده جمکران و محدوده حرم حضور دارند.

افزایش دو برابری نظارت بر بازار قم

رئیس سازمان صمت تصریح کرد: در این یک ماه بعد از اصلاح قیمت بنزین به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها نظارت و بازرسی ها به بیش از دو برابر افزایش یافته است مردم مطمئن باشند که به شکایات آن ها به سرعت رسیدگی می شود.

سیجانی ادامه داد: اگر کسی بخواهد از فضای پیش آمده سوء استفاده کند قطعاً برخورد خواهد شد این برخورد هم توسط تعزیرات حکومتی در حوزه بازرسی و نظارت و هم از سوی دیگر ارگان های نظارتی انجام خواهد شد .

وی گفت: البته برخی از کالاها به خاطر تغییرات فصلی افزایش قیمت دارند که موقتی است مانند افزایش قیمت گوجه در فصل زمستان که این نوسانات در سال های قبل هم وجود داشت.

رئیس سازمان صمت در پاسخ به این سؤال که مردم حضوراً به این 4 کیوسک مستقر در سطح شهر مراجعه کنند؟ گفت: مردم می توانند حضوراً هم برای شکایت مراجعه کنند اما این کیوسک ها برای این مستقر شده اند تا وقتی مردم گران‌فروشی، کم فروشی و یا احتکار را اعلام می کنند به جای اعزام بازرسان از مرکز که زمان بر است بازرسان مستقر در این چهار نقطه که به محل شکایت نزدیک تر هستند اعزام شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که این کیوسک های بازرسی دائمی است یا موقت؟ گفت: با شهرداری توافق کردیم که تا پایان این شرایط خاص این کیوسک ها در سطح شهر مستقر باشند البته استان قم در ایام تعطیلات و عید نیز با توجه به شرایط خاص نیازمند نظارت و بازرسی بر بازار دارد به همین خاطر برنامه ریزی دائمی برای این کیوسک ها داریم.

پلمپ مراکز گرانفروش

سیجانی تأکید کرد: در برخی مواقع جریمه و مجازات های گران‌فروشی و احتکار و کم فروشی بازدارنده نبوده به همین خاطر با همکاران تعزیرات تصمیم گرفتیم در صورت عدم بازدارندگی جرائم نقدی بنر گران‌فروشی ، کم فروشی و احتکار در محل نصب شود و این را نیز در دستور کار داریم که در صورت اینکه بنر هم بازدارنده نبود محل پلمپ شود و به این سمت پیش می رویم.

رئیس سازمان سمت در پایان گفت: از مردم می خواهیم به پویش گران نخریم بپیوندند و کالایی که گران عرضه می شود را خریداری نکنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
, 124.ir,
,
,
,
, افزایش دو برابری نظارت بر بازار قم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پلمپ مراکز گرانفروش,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه