اخبار داغ

معاون استاندار قم:

تثبیت و کاهش نرخ بیکاری مهمترین اولویت استانداری قم است

تثبیت و کاهش نرخ بیکاری مهمترین اولویت استانداری قم است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: تثبیت و کاهش نرخ بیکاری مهم‌ترین اولویت استانداری قم است و در این زمینه امسال به‌خوبی عمل کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  مهرداد غضنفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر انقلاب و نیاز جامعه از همان آغاز سال تکالیفی را برای خودمان در نظر گرفتیم تا بتوانیم در زمینه‌های اقتصادی خلأها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا مشکلات حوزه‌ای اقتصادی را شناسایی کردیم به‌طوری‌که 7 برنامه و 30 راهبرد را برای این مهم تعیین کردیم.

غضنفری افزود: یکی از اولویت‌های ما این بود که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور نرخ بیکاری استان ثابت بماند و بعدازاین کار به سمت کاهش آن پیش برویم که این کار بحمدالله صورت گرفت.

وی به تلاش تیم اقتصادی استانداری برای جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: در همین زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مشخص کردیم و تکالیفی را برای دستگاه‌ها ایجاد کردیم به‌طوری‌که هم‌اکنون حداکثر زمانی که سرمایه‌گذار منتظر می‌ماند 45 روز است و در همین مدت مجوزهای لازم داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بابیان این‌که در حوزه اقتصادی هم با محدودیت منابع مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: محوریت کارهای اقتصادی بخش خصوصی است و تنها وظیفه دولت بسترسازی است اما بااین‌وجود حمایت‌های زیادی از تولیدکنندگان در این سال‌ها داشته‌ایم و این روند را ادامه خواهیم داد.

وی منابع بانکی را حامی تولیدکنندگان دانست و گفت: 13 هزار میلیارد ریال منابع بانکی داریم که به‌خوبی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد البته در این زمینه بانک‌های خصوصی همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند و رایزنی‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته تا این بانک‌ها هم از تولیدکنندگان حمایت‌های لازم را انجام بدهند.

غضنفری افزود: علاوه بر این برای واحدهای اقتصادی بزرگ کارت سبز داده‌شده تا بدون وقت قبلی با استاندار دیدار کنند و مشکلات خودشان را حضوری بیان کنند.

وی افزود: در راستای افزایش صادرات اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به گمرک را نیز داشتیم که توانست درزمینهٔ صادرات مشکلات را مرتفع کند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه