اخبار داغ

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی:

دولت برای مجلس تعیین تکلیف می‌کند

دولت برای مجلس تعیین تکلیف می‌کند
دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در جیرفت با انتقاد از عملکرد مجلس دهم گفت:‌ «مجلس کنونی در رأس امور نیست و متأسفانه دولتی‌ها برای آن‌ها تعیین تکلیف می‌کنند».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران عسکرپور دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در جیرفت حول توصیف نقاط ضعف مجلس دهم اظهار داشت: «سازوکار مجلس باید به‌گونه‌ای باشد که  بر مصوبات نظارت و بر اجرایش پافشاری داشته باشند، اما در مجلس کنونی نه قانون‌گذاری و نه نظارتی بر طرح‌ها مشاهده شده است. در این مجلس هیچ قانونی در دفاع از مردم کم‌درآمد تصویب نشده است.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

وی بابیان این‌که نبود نظارت در مجلس از دیگر مشکلات این نهاد است، افزود: «به‌طور مثال در بحث افزایش نرخ بنزین اغلب نمایندگان ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. چطور ممکن است ناظر از اجرای طرحی اطلاع نداشته باشد یا چطور ممکن است مسئول اجرایی دولت از چنین چیزی بی‌خبر باشد؟ اگر ناظر از طرح و اجرای آن مطلع نیست، پس ناظر خوبی محسوب نمی‌شود.»

,

عسکرپور در ادامه با انتقاد از عملکرد مجلس دهم افزود:‌ «این مجلس در رأس امور نیست و متأسفانه دولتی‌ها برای مجلسی‌ها تعیین تکلیف می‌کنند. برخی نماینده‌ها به هنگام ورود به مجلس برای رسیدن به منافع شخصی همگام با معاون وزیر، وزیر و مدیران اجرایی حرکت می‌کنند بنابراین باید گفت با این اوصاف مجلس در رأس امور نیست.»

,

دبیر پیشرفت و جمعیت ایران اسلامی در جیرفت تصریح کرد: «دولتی‌ها با رانت‌بازی جوی ایجاد کرده‌اند تا مجلسی‌ها  برای  تعیین بودجه و تداوم موقعیتشان مجبور به اطاعت از آن‌ها شده‌اند؛ این اتفاقات به ضرر کل کشور و  به نفع عده‌ای برای کسب رأی بیشتر در حوزه انتخابیه‌شان می‌شود.»

,

عسکرپور در پاسخ به این‌ سؤال که مجلس آینده باید چه اهدافی را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: «این نهاد باید دارای ایده و افراد نو باشد؛ افرادی که خود را تنها مدیون انقلاب و مردم بدانند نه مدیون احزاب قدرت. کاندیداها باید بدانند در صحن مجلس نماینده واقعی مردم و انقلاب هستند.  با توجه به این نکات آن‌ها می‌توانند هم حوزه انتخاباتی خود را نمایندگی و هم به نفع نظام و کشور عمل کنند.»

,

وی با تأکید بر این‌که نمایندگان نباید وام‌دار احزاب و گروه‌ها باشند، گفت: «آن‌ها تنها باید وام‌دار مردم و انقلاب باشند، زیرا قسمت اعظمی از جامعه را مردم تشکیل داده‌اند. مقبولیت نظام با مردم و مشروعیتش را از خداوند گرفته شده است بنابراین یک نماینده در درجه اول باید نماینده مردم باشد تا از خدشه وارد شدن به مشروعیت نظام جلوگیری کند.»

,

دبیر پیشرفت و جمعیت ایران اسلامی در جیرفت در پایان توصیه کرد: «مردم نمایندگانی را انتخاب کنند که امانت‌دار و متخصص باشند.»

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه