اخبار داغ

ورود اتباع عراقی به ایران ممنوع شد

ورود اتباع عراقی به ایران ممنوع شد
مدیر پایانه‌ مسافری‌چذابه گفت: ورود اتباع و گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی‌ایران از پایانه چذابه ، از روز یکشنبه ممنوع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد سبهانی افزود:ممنوعیت ورود اتباع عراقی به دلیل تداوم‌ ناامنی ها در این کشور و لزوم رعایت الزام های امنیتی از سوی مرزبانی ۲ کشور اعمال می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی گفت:از ۲ هفته پیش‌عزیمت انفرادی و کاروانی زائران ایرانی به شهرهای مقدس عراق به دلایل امنیتی و تداوم ناامنی ها در شهرهای عراق به ویژه شهرهای کربلا و نجف ممنوع شده بود و هم اکنون این ممنوعیت ادامه‌دارد.

,
,


وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه ترددی در پایانه مسافری چذابه انجام نمی شود بیان کرد:در صورت ایجاد امنیت نسبی در شهرهای عراق، تردد اتباع و زائران ۲ کشور ازسرگرفته می‌شود.

,
,


سبهانی ادامه داد: با توجه به تداوم ناامنی ها در برخی مختلف عراق ، نمی توان زمان دقیقی برای ازسرگیری تردد اتباع و زائران ۲ کشور اعلام‌کرد.

پیش از این وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از هموطنان خواسته است با توجه به شرایط خاص امنیتی عراق از رفتن به این کشور خودداری‌کنند.

,
,
,
,


سبهانی گفت: با وجود توقف تردد اتباع ۲ کشور ایران و عراق از پایانه مرزی چذابه ، صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق ادامه دارد ولی از حجم آن‌ کاسته شده‌است.

,
,


در طول ۲ ماه اخیر که ناآرامی ها در شهرهای عراق شروع‌ شد عزیمت کاروان های زیارتی به شهرهای مقدس عراق نیز با اختلال رو به‌رو شد.

,
,

 

,

 پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از ۲ گذرگاه رسمی و بین‌المللی تردد زائران ایرانی و اتباع عراقی‌ در خوزستان است.

,


اربعین امسال حدود ۳۶۰هزار زائر از پایانه مرزی چذابه به شهرهای مقدس عراق عزیمت‌کردند.

,
,


مرزهای زمینی شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر از تیر ۱۳۸۲ پس‌از سرنگونی رژیم بعثی عراق به‌تدریج بر روی کاروان‌های زیارتی و در مهر همان‌ سال برای صادرات کالاهای غیرنفتی‌جمهوری اسلامی‌ایران به عراق باز شد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه