اخبار داغ

رئیس کل دادگستری مازندران:

دادستان‌ها در برخورد با مفسدان ذره‌ای عقب ننشینند

دادستان‌ها در برخورد با مفسدان ذره‌ای عقب ننشینند
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادستان‌ها در برخورد با مفسدان ذره‌ای عقب ننشینند و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نهراسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری امشب در آیین تودیع و معارفه دادستان آمل با اشاره به تعریف دادستان اظهار کرد: دادستان مدعی عموم هم گفته می شود، یعنی از طرف عموم مردم مسئولیت دارد که چنانچه در جامعه حقی ضایع شود و کسانی با زور حقی را تصاحب  کنند، مانع از ظلم شود و به احیای حقوق جامعه برخیزد.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا امروز همه از آزادی بهرمند هستند گفت: همه از آزادی مشروع بهرمنداند اگر کسی در ابعاد مختلف آزادی افراد را محدود کند، دادستان است که با طرح شکایت و اعلام جرم آنان و مردم را در آزادی ها بهرمند می سازد‌.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: یکی از وظایف دادستان مداخله در کسب امین برای ایتام و صغام است که از طریق امین و دادگاه به این وظیفه مهم می پردازد.

اکبری ادامه داد: تک تک قضات دادسرا چه در مرکز استان و چه در دیوان عالی کشور در بررسی های صورت گرفته سلامت قضات را تایید می‌کنند‌.

وی خاطرنشان کرد: یک قاضی به هر جهتی فاسد باشد، صدمه بزرگی خواهد زد که درصد بسیار بالایی در سلامت هستند.

این مسئول رفتار درست با ارباب رجوع را در همه ادارات و سازمان ها ضروری خواند و تاکید کرد: همکاران و کارگزاران در همه بخش ها و نهادها باید مهربان رفتار کنند، اما در دادگستری، این رفتار ضرورت دارد و کمک کننده است.

رئیس شورای قضایی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افرادی که شایسته حضور در زندان هستند باید به زندان معرفی شوند، تصریح کرد: تا جایی که ممکن است از معرفی افراد به زندان پرهیز شود و افراد فقط باید در موارد ضروری از جمله موارد مخل نظم، امنیت ومفاسد اخلاقی و اجتماعی به زندان معرفی شوند.

وی با تاکید بر مبارزه جدی با انواع زد وبند ،تبعیض وبی عدالتی در شهرستان گفت: دادستان باید درراستای منویات مقام عظمای ولایت و برنامه تحولی ریاست قوه قضائیه و درطلیعه چهل و یکم انقلاب گام‌های بلندی دراین راستا بردارند ودر مقام عمل و اقدام در برخورد بامفسدان ذره ای عقب ننشیند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نهراسند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه