اخبار داغ

شدت گرفتن تدابیر امنیتی در کربلا

شدت گرفتن تدابیر امنیتی در کربلا
پلیس استان کربلا تدابیر امنیتی در این استان را برای پیگرد آشوبگران و فراری‌های تحت تعقیب و حفاظت از جان شهروندان و زائران شدت بخشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام امنیتی عراق روز یکشنبه خبر داد، تشکل‌های فرماندهی پلیس کربلا به طور گسترده در بسیاری از مناطق این استان مستقر شده‌اند.

این منبع در گفت‌وگو با وبگاه خبری موازین نیوز گفت: «پلیس استان کربلا  با هدف جست‌وجوی افراد تحت تعقیب، حفظ امنیت و ثبات و محافظت از جان و مال شهروندان از عناصر فراری، به طور گسترده در شهر مقدس کربلا مستقر شده است.»

فرماندهی پلیس کربلا صبح امروز اعلام کرد که تدابیر امنیتی خود را در این استان با هدف تأمین امنیت استان، سلامت جان زائران و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو در آنجا و به منظور گرفتن فرصت ارتکاب جرم از مجرمان و قانون‌شکنان شدت بخشیده است.

مردم کربلای معلی  در روزهای گذشته با برپایی تظاهرات مقابل ساختمان دادگاه این شهر، شناسایی هر چه سریع‌تر نفوذی‌های اعتراضات اخیر این شهر و عوامل ترور فعالان اعتراضات را خواستار شدند.

تجمع کنندگان خواهان شناسایی قاتل «فاهم الطائی» یک فعال مدنی و از لیدرهای اعتراضات کربلا شدند که دو روز پیش به دست افراد مسلح ناشناس با یک اسلحه مجهز به صدا خفه کن ترور شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که در آن استعفای استاندار و رئیس پلیس کربلا را به دلیل آنچه ناتوانی در حفظ جان شهروندان خواندند، خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین تاکید کردند، اگر عوامل ترور فعالان کربلا و حامیان آنها شناسایی نشوند تحصن معترضان به روبروی ساختمان دادگاه این شهر منتقل خواهد شد.

در ادامه اتفاقات مشکوک در حاشیه اعتراضات و تظاهرات در عراق هفته گذشته دو نفر دیگر از لیدرهای اعتراضات در کربلا، ترور شدند.

«فاهم الطائی» یکی از دست‌اندرکاران اعتراضات عراق در شهر کربلا در هفدهم آذر ترور شد و جان باخت. الطائی از فعالان اعتراضات در کربلا بود که دو موتورسوار او را ترور کردند.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده، دو فرد نقا‌ب‌دار دیده می‌شود که فاهم الطائی را هدف گلوله قرار می‌دهند. این فیلم را فرماندهی پلیس کربلا هم تائید کرده است.

افراد مسلح پس از تعقیب طائی او را مقابل هتل «الانصار» در «منطقه بارودی» با اسلحه‌ای مجهز به صدا خفه‌کن به قتل رساندند.

همچنین در اتفاقی مشابه، افراد مسلح «ایهاب جواد الوزنی» یکی دیگر از فعالان اعتراضات عراق را در کربلا هدف گلوله قرار دادند. او در خیابان «قبلة الحسین» هدف گلوله قرار گرفت اما با این حال جان به در برد و زنده ماند.

پیش از این دو ترور، در حادثه مشابهی دیگر، مهند الکعبی،‌ یکی دیگر از دست‌اندرکاران تظاهرات در کربلا، هدف ترور قرار گرفت. الکعبی هدف انفجار بسته‌ای منفجره که به خودرو او چسباندند، قرار گرفت اما زنده ماند.

 هفته گذشته همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات، سلسله اتفاقاتی مشکوک سبب شعله‌ور شدن خشم مردم شد. در کنار این ترورها، همچنین به جمع معترضان در بغداد نیز تیراندازی شد. علاوه بر این شماری از معترضان در بغداد هدف ضربات چاقو قرار گرفته‌اند.

در همه این حوادث، رسانه‌های ضدعراقی، گروه الحشد الشعبی را متهم کرده‌اند. برخی رسانه‌ها مانند شبکه آمریکایی الحره، شبکه سعودی العربیه و شبکه انگلیسی بی.بی.سی عربی هم با موج سواری روی اتفاقات مشکوک گزارش کردند که بعد از حضور عناصر الحشد الشعبی در خیابان‌های بغداد، شماری از معترضان از پشت با سلاح سرد (چاقو) هدف حمله قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه