اخبار داغ

گزارش دانا از صحن علنی امروز مجلس؛

نمایندگان مجلس: ساخت سد و لایروبی رودخانه ها توسط دولت ضروری است

نمایندگان مجلس: ساخت سد و لایروبی رودخانه ها توسط دولت ضروری است
نمایندگان در جلسه علنی مجلس بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها و ساخت سدها برای جلوگیری از بروز وقایع طبیعی تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت درباره تأخیر دو ماهه در صدور کارت سوخت خودروهای سنگین تذکر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر نفت به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

به چه علت صدور مجدد کارت سوخت خودروهای سنگین بعضاً تا دو ماه طول می‌کشد.

شرح تذکر:

در شرایطی که بار اصلی حمل و نقل کالا و مسافر برعهده رانندگان عزیز خودروهای سنگین می‌باشد و فشار مضاعفی را به خاطر افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی متحمل می‌شوند، متأسفانه در هنگام مراجعه به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی برای دریافت مجدد کارت سوخت (تعویض کارت‌های سوخته و شکسته) به آنها گفته می‌شود که حداقل یک ماه و حداکثر دو ماه باید برای دریافت کارت سوخت صبر کنند!

در وضعیتی که خودروهای سنگین اگر روزانه کار نکنند دچار خسارت شده و علاوه بر آن درآمدی ندارند چطور 2 ماه بیکار باشند؟ لازم است برای این موضوع به فوریت تدبیر کنید.

کدام نمایندگان با تاخیر به مجلس آمدند؟

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیات رئیسه اعلام شد که بر این اساس 10 نفر از نمایندگان با تاخیر در جلسه حاضر شدند.
 

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

 به گزارش فارس، اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیات رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارت است از:

  1. سلام امینی نماینده مردم ایلام
  2. سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه
  3. محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا
  4. عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده
  5. محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان
  6. غلامحمد زارعی نماینده مردم بویراحمد
  7. شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران
  8. حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار
  9. محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه
  10. همایون یوسفی نماینده مردم اهواز

لاریجانی: گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فردا در مجلس قرائت می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۹ روز فردا(سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فردا در مجلس قرائت می‌شود

 

به گزارش مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی درباره بودجه شرکت های دولتی، گفت: قرار بود که بودجه این شرکت ها جداگانه به مجلس ارسال شود.

وی افزود: نباید به گونه ای باشد که رقم بودجه ای شرکت های دولتی چهار برابر بودجه عمومی کشور باشد، لذا باید در این باره اقدامات لازم انجام شود.

در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، بودجه شرکت های دولتی به مجلس ارسال شد و هیئت رئیسه هم آن را به کمیسیون بودجه و دیوان محاسبات ارجاع داد و قرار است فردا گزارش بودجه شرکت‌های‌ دولتی در صحن قرائت شود.

 

حاجی‌دلیگانی: گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده است

نماینده مردم شاهین‌شهر خواستار ارائه گزارش عملکرد بودجه سال جاری به نمایندگان مجلس شد.

گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در جلسه علنی امروز  دوشنبه در تذکری با استناد به ماده ۵۱ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده، در حالی که این گزارش باید در ماه آخر تابستان منتشر می‌شد، اما کماکان بعد از گذشت چند ماه این اتفاق نیافته است.

او ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات عملکرد خود در برنامه پنج ساله ششم را در یک سال گذشته در حدود ۴۰ هزار صفحه به مجلس ارائه داده تا برای بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گیرند، اما خروجی مناسبی ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درخواست دارم تا گزارش عملکرد بودجه به نمایندگان ارائه شود.

 با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد نکنید

سیدعلی ادیانی نماینده قائمشهر در مجلس با اشاره به اظهار نظر صادقی نماینده تهران گفت: نمایندگان مجلس نباید با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد کنند.

پاسخ نماینده قائمشهر به محمود صادقی/ با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد نکنید

 نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به ماده 75 آئین نامه داخلی مجلس، گفت: روز گذشته محمود صادقی نماینده تهران صحبت هایی را مطرح کردند، اینکه چطور اذن تذکر ماده 75 به ایشان داده شد را به اعضای هیات رئیسه واگذار می کنم چرا که هیچ موضوعیتی با کلام بنده نداشت از این رو تصمیم داشتم تمامی صحبت های ایشان را که تعریض به برخی جایگاه ها بود به صورت جدی نقد کنم اما بنا به توصیه رئیس مجلس به آن اشاره نمی کنم.

وی با بیان اینکه مخاطب صحبت های بنده هیچ شخص خاصی نبود، افزود: من رویه و فکری را به عنوان یک خطر برای تنزل دادن جایگاه و شانیت و اقتدار مجلس تخطئه کردم بنابراین بنده فکر را تخطئه کردم نه فرد را. ضمن اینکه آقای صادقی اعلام کردند که استعفا ندادم از طرفی آئین نامه و قانون اساسی به زبان فارسی بوده و هرکسی آن را مطالعه کند متوجه می شود که استعفای نمایندگان رویه خاص خود را دارد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: ممکن است برخی افراد استعفای خود را نوشته و به یادگار در جیب خود نگهداری کنند اما این موضوع نباید در رسانه ها مطرح شود و هزینه ای را برای نظام ایجاد کنند.

 

 

نظر مراجع تقلید را در طرح بانکداری اسلامی لحاظ کرده‌ایم

« محمدحسین حسین زاده بحرینی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مطالعات تطبیقی و فقهی گسترده‌ای را درباره طرح بانکداری اسلامی انجام داده ایم، گفت: مراجع نسبت به عملیات بانکی حرف‌هایی داشتند که کاملا شنیده شده است.

نظر مراجع تقلید را در طرح بانکداری اسلامی لحاظ کرده‌ایم

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان پیشنهاد دهنده تغییر دستورکار امروز پارلمان و مطرح شدن طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران گفت: اصلاح قوانین بانکی جز کارهایی است که در دوره‌های قبل مجلس پیگیری و در این دوره نیز دنبال شده است.

وی افزود: در روزهای آغاز به کار مجلس دهم نیز طرح بانکداری اعلام وصول و حدود 3 سال و نیم کار سنگین برای اصلاح قوانین بانکی کشور انجام شده که مجموعه منسجمی موردنظر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اصلاح قوانین بانکی بدون بازنگری در ساختار بانک مرکزی و بدون بازنگری در ساختار روابط بین بانک و مشتریان امکان پذیر نیست. اگر بخواهیم نظام بانکی در خدمت اقتصاد کشور و تولیدکننده و رونق تولید قرار گیرد باید نظامات جدید در این طرح پیشنهاد شده را مورد توجه قرار داد.

بررسی شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری و همچنین شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به بحث و بررسی گذاشته شد.

بررسی شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

 محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره جلسه صبح امروز این هیات در جمع خبرنگاران گفت: امروز شکایت آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد از جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام به دلیل نطقش بررسی شد. آقای رحیمی در نطق خود اشاره به موضوع تابعیت آقای کریمی قدوسی داشت. قرار شد از آقای رحیمی برای حضور در هیأت جهت رسیدگی به این موضوع دعوت شود.

وی افزود: تعدادی از دانشجویان از آقای مطهری به دلیل اظهاراتش در یکی از دانشگاه‌ها در 13 آبان شکایت کرده بودند. اظهاراتی که باعث بحث و مجادله شد. قرار شد آقای مطهری در این رابطه به هیأت آمده و توضیح دهد.

 

لاریجانی در پاسخ به تذکر 2 نماینده: قانون هوای پاک باید اجرا شود

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نمایندگان مردم محلات و مهریز در مجلس گفت: مجلس قانون مهمی را در مورد هوای پاک گذرانده است و باید اجرا شود.

لاریجانی در پاسخ به تذکر 2 نماینده: قانون هوای پاک باید اجرا شود

 حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در تذکر شفاهی نسبت به وضعیت آلودگی هوای کلان شهرها، خطاب به هیات رئیسه گفت: در مورد آلودگی هوا باید تذکر دهید چرا که با تعطیل کردن کشور مشکل حل نمی شود. 

وی افزود: شهرداری تهران و شورای شهر به مردم قول داده بودند که این معضل را برطرف کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: قرار بود با برجام محیط زیست و آلودگی هم برطرف شود بنابراین لازم است دستور دهید شهرداری و دولت در خصوص رفع این معضل قانون را اجرا کنند.

همچنین محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر جداگانه دیگری خواستار رسیدگی به وضعیت هوا شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر این 2 نماینده تصریح کرد: مجلس قانون مهمی را در مورد هوای پاک گذرانده است و باید اجرا شود.

 

دولت گزارش سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی را ماهانه به مجلس بدهد

  احمد همتی نماینده سمنان در مجلس در تذکری گفت: گزارش مربوط به سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی که به طور کامل صورت نگرفته باید به صورت ماهانه به پارلمان ارائه شود.

دولت گزارش سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی را ماهانه به مجلس بدهد

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 25 آذر) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: گزارش مربوط به سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی که به طور کامل صورت نگرفته باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. 

وی افزود: هیات رییسه مجلس باید از دولت بخواهد که این گزارش به صورت ماهانه تقدیم پارلمان شود.

همتی در مجلس با اشاره به اغتشاشات بنزینی تصریح کرد: باید گزارشی از وقایع اخیر، تعداد کشته‌شدگان، میزان خسارات و بررسی تقصیر و قصورها در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و ریشه‌ها و دلایل آن بررسی شود.

 

دانه درشت ها فرار مالیاتی دارند

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: یک تریلیون و 400 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است اما فقط 28 هزار میلیارد تومان از آن ها مالیات اخذ می شود.
 

انتقاد ابطحی از مالیات کم شرکت‌های دولتی

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمین شهر در مجلس در تذکر شفاهی گفت: مالیات ها و عوارض باید برای اداره امور کشور اخذ شود نه اینکه منبعی برای تجمل گرایی و برگزاری سمینارهای بی جهت باشند.

وی افزود: بارها تاکید کردم که خلق پول کنید سپس از مردم مالیات بگیرید؛ اکنون از مردم عادی مالیات گرفته می شود اما دانه درشت ها فرار مالیاتی دارند. 

نماینده خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: وام‌های کلان بانکی بدون وثیقه پرداخت میشود اما مردم عادی برای اخذ وام های کم آنقدر باید وثیقه تامین کنند که از دریافت وام پشیمان می شوند.

ابطحی گفت: یک تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است اما فقط ۲۸ هزار میلیارد تومان از آن ها مالیات اخذ می شود. 

وی افزود: مجلس باید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری مسائل ملی را پیگیری کند و در بودجه ۹۹ از شرکت های دولتی و گردن کلفت ها مالیات بیشتری دریافت شود.

 مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند

ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان در مجلس خواستار افزایش نظارت دولت بر بازار شد.

نیک‌فر: مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند/ دولت نظارت بر بازار را تقویت کند

 نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی گفت: مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند.

وی تاکید کرد: علیرغم ادعای دولت مبنی بر اینکه ۶۰ میلیون نفر یعنی حدود ۷۵ درصد مردم یارانه معیشتی دریافت کردند امّا کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که این مبلغ به آنها پرداخت شده باشد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس تصریح کرد: اگر قرار است از محل درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم سودی نرسد، حداقل دستگاه‌های نظارتی را تقویت کنیم تا در کنار قوه قضائیه مانع از افزایش قیمت‌ها به ویژه در ماه‌های آینده و عید نوروز شوند تا سفره‌های خالی مردم جمع نشود.

جهت جلوگیری از وقوع سیل صورت گرفت؛

تاکید نمایندگان بر ضرورت ساخت سد و لایروبی رودخانه ها توسط دولت

 

دولت ساخت سد و لایروبی رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهد

نمایندگان در جلسه علنی مجلس بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها و ساخت سدها برای جلوگیری از بروز وقایع طبیعی تاکید کردند.

 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی از منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص خسارت ها و پیامدهای سیلاب های اخیر کشور جمعی از نمایندگان مطالب خود را مطرح کردند.  

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در این باره گفت: یکی از علل اصلی سیلاب ها، تخریب درختان و جنگل ها است.

وی افزود: همچنین عدم لایروبی رودخانه ها یکی دیگر از عوامل اصلی این مسئله است و وزارت نیرو هیچ اقدامی برای لایروبی رودخانه ها انجام نداده است.

لاهوتی: وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رودخانه ها لایروبی نشود، جاده ها، پل ها و زمین های کشاورزی را خراب میکند و باید اقدامات اساسی برای لایروبی رودخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در مجلس برای طرح آبخیزداری، بودجه در نظر گرفتیم که می تواند در کنترل سیلاب ها نقش موثری داشته باشد اما تاکنون در این زمینه هم اقدام نشده است و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد که با این منابع بودجه چه کرده است.  

لاهوتی با تاکید بر اینکه فرهنگ بیمه در کشورمان باید نهادینه شود، گفت: در همه جای دنیا در صورت وقوع حوادث، شرکت های بیمه در مقابل مردم، مسئول هستند اما متاسفانه در کشور ما دولت پس از وقوع حوادث باید در مقابل مردم پاسخگو باشد که باید این رویه تغییر کند و فرهنگ بیمه در کشور نهادینه شود.

در ادامه جلسه شهروز برزگر نماینده مردم سلماس،   گفت: پس از وقوع سیل و زلزله، خسارت هادی بسیار زیادی به کشور وارد می‌شود و بار مالی بسیار زیادی به کشور تحمیل می‌شود.

وی متذکر شد: ما در طول یکسال گذشته از این حوادث خسارت های زیادی دیده ایم و بودجه عمرانی کشور، ملی و استانی برای جبران این خسارت ها صرف شده است و در واقع کل کشور دچار مصیب شده است.

برزرگر با تاکید بر اینکه باید این شرایط را مدیریت کرد، افزود: با مقاوم سازی خانه ها از خسارت های زلزله جلوگیری می‌شود و با ساخت سیل بندها از وقوع سیل و خسارت های پس از آن می توان اجتناب کرد که باید این شرایط را در نظر گرفت.

همتی: با ساخت سد می توانیم از خسارت‌ها جلوگیری کنیم

همچنین احمد همتی نماینده مردم سمنان اظهار داشت: سدها و پروژه های آبخیزداری بسیار زیادی، ردیف بودجه دارند و به تصویب رسیده اند اما در ساخت این سدها تعلل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید به وعده های خود در این باره عمل کند و ساخت این سدها را در اولویت قرار دهد، اظهار داشت: با ساخت سد، می توانیم از منافع آن استفاده کنیم و از خسارت های احتمالی هم جلوگیر می‌شود.

دلخوش: گزارش کمیسیون کشاورزی درباره سیلاب‌ها ناقص است

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا نیز درباره گزارش مذکور گفت:گزارش کیمسیون کشاورزی درباره سیلاب های اخیر کشور ناقص است. چرا که گیلان در دو سال گذشته چندین بار پس از بارش های فراوان و طولانی دچار خسارت های عدیده شده است.

وی افزود: حتی خسارت های جانی هم پس از وقوع این سیلاب ها در گیلان داشته ایم اما متاسفانه هیچ گونه اقدام کارشناسی برای برآورد خسارت ها انجام نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر امکانات پیش از وقوع بحران فراهم شود، قطعا خسارت ها به حداقل ممکن می رسد و کاهش زیادی پیدا می کند و از سوی دیگر باید به نظرات کارشناسان در این باره توجه ویژه ای شود. چرا که می تواند در زمان بحران، خسارات را به حداقل برساند.

قاضی پور: جنگ آینده، جنگ آب است

همچنین نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در این باره اظهار داشت: جنگ آینده، جنگ آب است و ما باید از آب های خود صیانت و محافظت کنیم.

وی افزود: امروز توجه به آبخیزداری، احداث آب بندها و سدهای کوچک و بزرگ امری بسیار حائز اهمیت است و باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده  مردم ارومیه حفظ و صیانت از حریم رودخانه ها اقدامی ضروری است و می تواند از بروز خسارت های سهمگین جلوگیری کند و باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه جلسه، مسعود گودرزی در این باره بیان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که بخش عمده ای از بالای طبیعی در آن بوقوع می پیوندد و باید بحران ها را باور داشته باشیم و برای مواجهه با آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید به آبخیزداری، لایروبی رودخانه ها و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه ها توجه کرد.

 

انتهای پیام/

,

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر نفت به شرح زیر است:

,

خلاصه تذکر:

,

به چه علت صدور مجدد کارت سوخت خودروهای سنگین بعضاً تا دو ماه طول می‌کشد.

,

شرح تذکر:

,

در شرایطی که بار اصلی حمل و نقل کالا و مسافر برعهده رانندگان عزیز خودروهای سنگین می‌باشد و فشار مضاعفی را به خاطر افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی متحمل می‌شوند، متأسفانه در هنگام مراجعه به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی برای دریافت مجدد کارت سوخت (تعویض کارت‌های سوخته و شکسته) به آنها گفته می‌شود که حداقل یک ماه و حداکثر دو ماه باید برای دریافت کارت سوخت صبر کنند!

,

در وضعیتی که خودروهای سنگین اگر روزانه کار نکنند دچار خسارت شده و علاوه بر آن درآمدی ندارند چطور 2 ماه بیکار باشند؟ لازم است برای این موضوع به فوریت تدبیر کنید.

,

کدام نمایندگان با تاخیر به مجلس آمدند؟

, کدام نمایندگان با تاخیر به مجلس آمدند؟, کدام نمایندگان با تاخیر به مجلس آمدند؟,

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیات رئیسه اعلام شد که بر این اساس 10 نفر از نمایندگان با تاخیر در جلسه حاضر شدند.
 

,
, اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس,

 به گزارش فارس، اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیات رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارت است از:

,
  1. سلام امینی نماینده مردم ایلام
  2. سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه
  3. محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا
  4. عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده
  5. محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان
  6. غلامحمد زارعی نماینده مردم بویراحمد
  7. شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران
  8. حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار
  9. محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه
  10. همایون یوسفی نماینده مردم اهواز
,
  • سلام امینی نماینده مردم ایلام
  • ,
  • سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه
  • ,
  • محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا
  • ,
  • عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده
  • ,
  • محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان
  • ,
  • غلامحمد زارعی نماینده مردم بویراحمد
  • ,
  • شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران
  • ,
  • حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار
  • ,
  • محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه
  • ,
  • همایون یوسفی نماینده مردم اهواز
  • ,

    لاریجانی: گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فردا در مجلس قرائت می‌شود

    ,

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۹ روز فردا(سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

    ,
    گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فردا در مجلس قرائت می‌شود

     

    ,
    گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فردا در مجلس قرائت می‌شود
    , گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فردا در مجلس قرائت می‌شود,

     

    ,

    به گزارش مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی درباره بودجه شرکت های دولتی، گفت: قرار بود که بودجه این شرکت ها جداگانه به مجلس ارسال شود.

    وی افزود: نباید به گونه ای باشد که رقم بودجه ای شرکت های دولتی چهار برابر بودجه عمومی کشور باشد، لذا باید در این باره اقدامات لازم انجام شود.

    در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، بودجه شرکت های دولتی به مجلس ارسال شد و هیئت رئیسه هم آن را به کمیسیون بودجه و دیوان محاسبات ارجاع داد و قرار است فردا گزارش بودجه شرکت‌های‌ دولتی در صحن قرائت شود.

     

    ,

    به گزارش مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی درباره بودجه شرکت های دولتی، گفت: قرار بود که بودجه این شرکت ها جداگانه به مجلس ارسال شود.

    وی افزود: نباید به گونه ای باشد که رقم بودجه ای شرکت های دولتی چهار برابر بودجه عمومی کشور باشد، لذا باید در این باره اقدامات لازم انجام شود.

    در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، بودجه شرکت های دولتی به مجلس ارسال شد و هیئت رئیسه هم آن را به کمیسیون بودجه و دیوان محاسبات ارجاع داد و قرار است فردا گزارش بودجه شرکت‌های‌ دولتی در صحن قرائت شود.

     

    ,

    به گزارش مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی درباره بودجه شرکت های دولتی، گفت: قرار بود که بودجه این شرکت ها جداگانه به مجلس ارسال شود.

    ,

    وی افزود: نباید به گونه ای باشد که رقم بودجه ای شرکت های دولتی چهار برابر بودجه عمومی کشور باشد، لذا باید در این باره اقدامات لازم انجام شود.

    ,

    در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، بودجه شرکت های دولتی به مجلس ارسال شد و هیئت رئیسه هم آن را به کمیسیون بودجه و دیوان محاسبات ارجاع داد و قرار است فردا گزارش بودجه شرکت‌های‌ دولتی در صحن قرائت شود.

    ,

     

    ,
    حاجی‌دلیگانی: گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده است
    , حاجی‌دلیگانی: گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده است ,

    نماینده مردم شاهین‌شهر خواستار ارائه گزارش عملکرد بودجه سال جاری به نمایندگان مجلس شد.

    ,

    نماینده مردم شاهین‌شهر خواستار ارائه گزارش عملکرد بودجه سال جاری به نمایندگان مجلس شد.

    ,

    گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده است

    , گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده است,

    به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در جلسه علنی امروز  دوشنبه در تذکری با استناد به ماده ۵۱ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: گزارش عملکرد بودجه سال جاری هنوز به نمایندگان ارائه نشده، در حالی که این گزارش باید در ماه آخر تابستان منتشر می‌شد، اما کماکان بعد از گذشت چند ماه این اتفاق نیافته است.

    ,

    او ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات عملکرد خود در برنامه پنج ساله ششم را در یک سال گذشته در حدود ۴۰ هزار صفحه به مجلس ارائه داده تا برای بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گیرند، اما خروجی مناسبی ندارد.

    ,

    علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درخواست دارم تا گزارش عملکرد بودجه به نمایندگان ارائه شود.

    ,

     با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد نکنید

    ,  با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد نکنید,  با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد نکنید,

    سیدعلی ادیانی نماینده قائمشهر در مجلس با اشاره به اظهار نظر صادقی نماینده تهران گفت: نمایندگان مجلس نباید با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد کنند.

    , پاسخ نماینده قائمشهر به محمود صادقی/ با اظهارات خود برای نظام هزینه ایجاد نکنید,

     نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به ماده 75 آئین نامه داخلی مجلس، گفت: روز گذشته محمود صادقی نماینده تهران صحبت هایی را مطرح کردند، اینکه چطور اذن تذکر ماده 75 به ایشان داده شد را به اعضای هیات رئیسه واگذار می کنم چرا که هیچ موضوعیتی با کلام بنده نداشت از این رو تصمیم داشتم تمامی صحبت های ایشان را که تعریض به برخی جایگاه ها بود به صورت جدی نقد کنم اما بنا به توصیه رئیس مجلس به آن اشاره نمی کنم.

    ,

    وی با بیان اینکه مخاطب صحبت های بنده هیچ شخص خاصی نبود، افزود: من رویه و فکری را به عنوان یک خطر برای تنزل دادن جایگاه و شانیت و اقتدار مجلس تخطئه کردم بنابراین بنده فکر را تخطئه کردم نه فرد را. ضمن اینکه آقای صادقی اعلام کردند که استعفا ندادم از طرفی آئین نامه و قانون اساسی به زبان فارسی بوده و هرکسی آن را مطالعه کند متوجه می شود که استعفای نمایندگان رویه خاص خود را دارد.

    ,

    نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: ممکن است برخی افراد استعفای خود را نوشته و به یادگار در جیب خود نگهداری کنند اما این موضوع نباید در رسانه ها مطرح شود و هزینه ای را برای نظام ایجاد کنند.

    ,

     

    ,

     

    ,

    نظر مراجع تقلید را در طرح بانکداری اسلامی لحاظ کرده‌ایم

    , نظر مراجع تقلید را در طرح بانکداری اسلامی لحاظ کرده‌ایم, نظر مراجع تقلید را در طرح بانکداری اسلامی لحاظ کرده‌ایم,

    « محمدحسین حسین زاده بحرینی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مطالعات تطبیقی و فقهی گسترده‌ای را درباره طرح بانکداری اسلامی انجام داده ایم، گفت: مراجع نسبت به عملیات بانکی حرف‌هایی داشتند که کاملا شنیده شده است.

    , نظر مراجع تقلید را در طرح بانکداری اسلامی لحاظ کرده‌ایم,

     عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان پیشنهاد دهنده تغییر دستورکار امروز پارلمان و مطرح شدن طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران گفت: اصلاح قوانین بانکی جز کارهایی است که در دوره‌های قبل مجلس پیگیری و در این دوره نیز دنبال شده است.

    ,

    وی افزود: در روزهای آغاز به کار مجلس دهم نیز طرح بانکداری اعلام وصول و حدود 3 سال و نیم کار سنگین برای اصلاح قوانین بانکی کشور انجام شده که مجموعه منسجمی موردنظر است.

    ,

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اصلاح قوانین بانکی بدون بازنگری در ساختار بانک مرکزی و بدون بازنگری در ساختار روابط بین بانک و مشتریان امکان پذیر نیست. اگر بخواهیم نظام بانکی در خدمت اقتصاد کشور و تولیدکننده و رونق تولید قرار گیرد باید نظامات جدید در این طرح پیشنهاد شده را مورد توجه قرار داد.

    ,

    بررسی شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

    , بررسی شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان, بررسی شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان,

    شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری و همچنین شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به بحث و بررسی گذاشته شد.

    , بررسی شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان,

     محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره جلسه صبح امروز این هیات در جمع خبرنگاران گفت: امروز شکایت آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد از جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام به دلیل نطقش بررسی شد. آقای رحیمی در نطق خود اشاره به موضوع تابعیت آقای کریمی قدوسی داشت. قرار شد از آقای رحیمی برای حضور در هیأت جهت رسیدگی به این موضوع دعوت شود.

    ,

    وی افزود: تعدادی از دانشجویان از آقای مطهری به دلیل اظهاراتش در یکی از دانشگاه‌ها در 13 آبان شکایت کرده بودند. اظهاراتی که باعث بحث و مجادله شد. قرار شد آقای مطهری در این رابطه به هیأت آمده و توضیح دهد.

    ,

     

    ,

    لاریجانی در پاسخ به تذکر 2 نماینده: قانون هوای پاک باید اجرا شود

    , لاریجانی در پاسخ به تذکر 2 نماینده: قانون هوای پاک باید اجرا شود, لاریجانی در پاسخ به تذکر 2 نماینده: قانون هوای پاک باید اجرا شود,

    علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نمایندگان مردم محلات و مهریز در مجلس گفت: مجلس قانون مهمی را در مورد هوای پاک گذرانده است و باید اجرا شود.

    , لاریجانی در پاسخ به تذکر 2 نماینده: قانون هوای پاک باید اجرا شود,

     حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در تذکر شفاهی نسبت به وضعیت آلودگی هوای کلان شهرها، خطاب به هیات رئیسه گفت: در مورد آلودگی هوا باید تذکر دهید چرا که با تعطیل کردن کشور مشکل حل نمی شود. 

    ,

    وی افزود: شهرداری تهران و شورای شهر به مردم قول داده بودند که این معضل را برطرف کنند.

    ,

    نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: قرار بود با برجام محیط زیست و آلودگی هم برطرف شود بنابراین لازم است دستور دهید شهرداری و دولت در خصوص رفع این معضل قانون را اجرا کنند.

    ,

    همچنین محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر جداگانه دیگری خواستار رسیدگی به وضعیت هوا شد. 

    ,

    رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر این 2 نماینده تصریح کرد: مجلس قانون مهمی را در مورد هوای پاک گذرانده است و باید اجرا شود.

    ,

     

    ,

    دولت گزارش سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی را ماهانه به مجلس بدهد

    , دولت گزارش سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی را ماهانه به مجلس بدهد , دولت گزارش سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی را ماهانه به مجلس بدهد,

      احمد همتی نماینده سمنان در مجلس در تذکری گفت: گزارش مربوط به سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی که به طور کامل صورت نگرفته باید به صورت ماهانه به پارلمان ارائه شود.

    , دولت گزارش سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی را ماهانه به مجلس بدهد,

    نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 25 آذر) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: گزارش مربوط به سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه معیشتی که به طور کامل صورت نگرفته باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. 

    ,

    وی افزود: هیات رییسه مجلس باید از دولت بخواهد که این گزارش به صورت ماهانه تقدیم پارلمان شود.

    ,

    همتی در مجلس با اشاره به اغتشاشات بنزینی تصریح کرد: باید گزارشی از وقایع اخیر، تعداد کشته‌شدگان، میزان خسارات و بررسی تقصیر و قصورها در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و ریشه‌ها و دلایل آن بررسی شود.

    ,

     

    ,

    دانه درشت ها فرار مالیاتی دارند

    , دانه درشت ها فرار مالیاتی دارند,

    سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: یک تریلیون و 400 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است اما فقط 28 هزار میلیارد تومان از آن ها مالیات اخذ می شود.
     

    ,
    , انتقاد ابطحی از مالیات کم شرکت‌های دولتی,

    سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمین شهر در مجلس در تذکر شفاهی گفت: مالیات ها و عوارض باید برای اداره امور کشور اخذ شود نه اینکه منبعی برای تجمل گرایی و برگزاری سمینارهای بی جهت باشند.

    ,

    وی افزود: بارها تاکید کردم که خلق پول کنید سپس از مردم مالیات بگیرید؛ اکنون از مردم عادی مالیات گرفته می شود اما دانه درشت ها فرار مالیاتی دارند. 

    ,

    نماینده خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: وام‌های کلان بانکی بدون وثیقه پرداخت میشود اما مردم عادی برای اخذ وام های کم آنقدر باید وثیقه تامین کنند که از دریافت وام پشیمان می شوند.

    ,

    ابطحی گفت: یک تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است اما فقط ۲۸ هزار میلیارد تومان از آن ها مالیات اخذ می شود. 

    ,

    وی افزود: مجلس باید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری مسائل ملی را پیگیری کند و در بودجه ۹۹ از شرکت های دولتی و گردن کلفت ها مالیات بیشتری دریافت شود.

    ,

     مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند

    ,  مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند,  مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند,

    ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان در مجلس خواستار افزایش نظارت دولت بر بازار شد.

    , نیک‌فر: مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند/ دولت نظارت بر بازار را تقویت کند,

     نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی گفت: مردم از نحوه توزیع یارانه معیشتی راضی نیستند.

    ,

    وی تاکید کرد: علیرغم ادعای دولت مبنی بر اینکه ۶۰ میلیون نفر یعنی حدود ۷۵ درصد مردم یارانه معیشتی دریافت کردند امّا کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که این مبلغ به آنها پرداخت شده باشد.

    ,

    نماینده مردم لاهیجان در مجلس تصریح کرد: اگر قرار است از محل درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم سودی نرسد، حداقل دستگاه‌های نظارتی را تقویت کنیم تا در کنار قوه قضائیه مانع از افزایش قیمت‌ها به ویژه در ماه‌های آینده و عید نوروز شوند تا سفره‌های خالی مردم جمع نشود.

    ,

    جهت جلوگیری از وقوع سیل صورت گرفت؛

    تاکید نمایندگان بر ضرورت ساخت سد و لایروبی رودخانه ها توسط دولت

     

    ,

    جهت جلوگیری از وقوع سیل صورت گرفت؛

    ,

    تاکید نمایندگان بر ضرورت ساخت سد و لایروبی رودخانه ها توسط دولت

    ,

     

    ,
    دولت ساخت سد و لایروبی رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهد

    نمایندگان در جلسه علنی مجلس بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها و ساخت سدها برای جلوگیری از بروز وقایع طبیعی تاکید کردند.

    ,
    دولت ساخت سد و لایروبی رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهد
    , دولت ساخت سد و لایروبی رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهد,

    نمایندگان در جلسه علنی مجلس بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها و ساخت سدها برای جلوگیری از بروز وقایع طبیعی تاکید کردند.

    ,

     در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی از منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص خسارت ها و پیامدهای سیلاب های اخیر کشور جمعی از نمایندگان مطالب خود را مطرح کردند.  

    ,

    مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در این باره گفت: یکی از علل اصلی سیلاب ها، تخریب درختان و جنگل ها است.

    ,

    وی افزود: همچنین عدم لایروبی رودخانه ها یکی دیگر از عوامل اصلی این مسئله است و وزارت نیرو هیچ اقدامی برای لایروبی رودخانه ها انجام نداده است.

    ,

    لاهوتی: وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد

    , لاهوتی: وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد,

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رودخانه ها لایروبی نشود، جاده ها، پل ها و زمین های کشاورزی را خراب میکند و باید اقدامات اساسی برای لایروبی رودخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

    ,

    وی افزود: در مجلس برای طرح آبخیزداری، بودجه در نظر گرفتیم که می تواند در کنترل سیلاب ها نقش موثری داشته باشد اما تاکنون در این زمینه هم اقدام نشده است و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد که با این منابع بودجه چه کرده است.  

    ,

    لاهوتی با تاکید بر اینکه فرهنگ بیمه در کشورمان باید نهادینه شود، گفت: در همه جای دنیا در صورت وقوع حوادث، شرکت های بیمه در مقابل مردم، مسئول هستند اما متاسفانه در کشور ما دولت پس از وقوع حوادث باید در مقابل مردم پاسخگو باشد که باید این رویه تغییر کند و فرهنگ بیمه در کشور نهادینه شود.

    ,

    در ادامه جلسه شهروز برزگر نماینده مردم سلماس،   گفت: پس از وقوع سیل و زلزله، خسارت هادی بسیار زیادی به کشور وارد می‌شود و بار مالی بسیار زیادی به کشور تحمیل می‌شود.

    ,

    وی متذکر شد: ما در طول یکسال گذشته از این حوادث خسارت های زیادی دیده ایم و بودجه عمرانی کشور، ملی و استانی برای جبران این خسارت ها صرف شده است و در واقع کل کشور دچار مصیب شده است.

    ,

    برزرگر با تاکید بر اینکه باید این شرایط را مدیریت کرد، افزود: با مقاوم سازی خانه ها از خسارت های زلزله جلوگیری می‌شود و با ساخت سیل بندها از وقوع سیل و خسارت های پس از آن می توان اجتناب کرد که باید این شرایط را در نظر گرفت.

    ,

    همتی: با ساخت سد می توانیم از خسارت‌ها جلوگیری کنیم

    , همتی: با ساخت سد می توانیم از خسارت‌ها جلوگیری کنیم,

    همچنین احمد همتی نماینده مردم سمنان اظهار داشت: سدها و پروژه های آبخیزداری بسیار زیادی، ردیف بودجه دارند و به تصویب رسیده اند اما در ساخت این سدها تعلل می‌شود.

    ,

    وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید به وعده های خود در این باره عمل کند و ساخت این سدها را در اولویت قرار دهد، اظهار داشت: با ساخت سد، می توانیم از منافع آن استفاده کنیم و از خسارت های احتمالی هم جلوگیر می‌شود.

    ,

    دلخوش: گزارش کمیسیون کشاورزی درباره سیلاب‌ها ناقص است

    , دلخوش: گزارش کمیسیون کشاورزی درباره سیلاب‌ها ناقص است,

    سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا نیز درباره گزارش مذکور گفت:گزارش کیمسیون کشاورزی درباره سیلاب های اخیر کشور ناقص است. چرا که گیلان در دو سال گذشته چندین بار پس از بارش های فراوان و طولانی دچار خسارت های عدیده شده است.

    ,

    وی افزود: حتی خسارت های جانی هم پس از وقوع این سیلاب ها در گیلان داشته ایم اما متاسفانه هیچ گونه اقدام کارشناسی برای برآورد خسارت ها انجام نشده است.

    ,

    این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر امکانات پیش از وقوع بحران فراهم شود، قطعا خسارت ها به حداقل ممکن می رسد و کاهش زیادی پیدا می کند و از سوی دیگر باید به نظرات کارشناسان در این باره توجه ویژه ای شود. چرا که می تواند در زمان بحران، خسارات را به حداقل برساند.

    ,

    قاضی پور: جنگ آینده، جنگ آب است

    , قاضی پور: جنگ آینده، جنگ آب است,

    همچنین نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در این باره اظهار داشت: جنگ آینده، جنگ آب است و ما باید از آب های خود صیانت و محافظت کنیم.

    ,

    وی افزود: امروز توجه به آبخیزداری، احداث آب بندها و سدهای کوچک و بزرگ امری بسیار حائز اهمیت است و باید در اولویت قرار گیرد.

    ,

    نماینده  مردم ارومیه حفظ و صیانت از حریم رودخانه ها اقدامی ضروری است و می تواند از بروز خسارت های سهمگین جلوگیری کند و باید در دستور کار قرار گیرد.

    ,

    در ادامه جلسه، مسعود گودرزی در این باره بیان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که بخش عمده ای از بالای طبیعی در آن بوقوع می پیوندد و باید بحران ها را باور داشته باشیم و برای مواجهه با آن برنامه ریزی داشته باشیم.

    ,

    وی تاکید کرد: باید به آبخیزداری، لایروبی رودخانه ها و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه ها توجه کرد.

    ,

     

    ,

    انتهای پیام/

    ,

     

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه