اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین خبر داد

ثبت سالانه ۷ هزار فوتی در استان/ ۸۸ درصد قزوینی‎ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند

ثبت سالانه ۷ هزار فوتی در استان/ ۸۸ درصد قزوینی‎ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: میزان ازدواج و طلاق یکساله منتهی به آبان ۹۸ در استان قزوین ۶/۱ در هزار و ۲/۲ در هزار است و همچنین سالانه حدود ۱۸ هزار تولد و ۷ هزار فوتی در استان ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وفایی در گفت‌وگو با  صبح قزوین ، اظهار کرد: از سال ۱۳۵۵ تا سال ۸۵ نمودار جمعیتی استان وضعیت رو به بالا را داشته و در سال ۱۳۵۵ جمعیت استان ۵۳۶ هزار و ۵۸۷ نفر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین ،,

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ جمعیت استان شیب ملایم و یا شیب ثابتی را در پی داشته است و در سال‌های ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ شاهد افزایش جمعیت بوده‌ایم؛  سال ۶۵ پرجمعیت‎ترین سال بوده و اکنون آمار میان سال افزایش و کودکان کاهش پیدا کرده و همچنین رشد آماری جوانان تا سال ۱۳۸۵ افزایش داشته اما بعد از آن کاهش رخ داده است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: حدود ۷۱ درصد جمعیت استان را اقشار میان سال و جوانان تشکیل داده‌اند و افزایش ناامیدی موجب سالخوردگی جمعیت شده است؛ نرخ سالانه ولادت در کشور به میزان ۱۴/۹ در هزار و در استان ۱۲/۸ در هزار است و نرخ وفات در کشور و استان ۴/۶ در هزار است.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: علت فوت‌های ثبت شده کشور در هشت ماهه سال ۱۳۹۸ در بیماری‌های قلبی و عروقی ۳۷/۹ درصد، سرطان‌ها و تومورها ۱۲/۲ درصد، بیماری‌های دستگاه تنفسی ۱۰/۱درصد و حوادث غیرعمدی ۷ /۹ درصد است؛ علت فوت‌های ثبت شده در استان در هشت ماهه سال ۱۳۹۸ در بیماری‌های قلبی عروقی ۳۹/۳ درصد، سرطان‌ها و تومورها ۱۳/۲ درصد، بیماری‌های دستگاه تنفسی ۱۰/۵ درصد و حوادث غیرعمدی ۸/۲ درصد است.

,

وفایی ابراز کرد: میزان ازدواج و طلاق از ابتدای سال جاری منتهی به آبان ماه ۹۸ در کشور به ترتیب ۶/۷ در هزار و ۲/۱ در هزار است که میزان ازدواج و طلاق یکساله منتهی به آبان ۹۸ در استان قزوین ۶/۱ در هزار و ۲/۲ در هزار است و همچنین سالانه حدود ۱۸ هزار تولد و ۷ هزار فوتی در استان ثبت شده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس آمارها میزان طلاق در استان یک دهم در هزار بیش از میانگین کشوری و ازدواج کمتر از نرم کشوری است.

,

آمار ازدواج در استان کمتر از نرم کشوری است

, آمار ازدواج در استان کمتر از نرم کشوری است,

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ تعداد ۴ ازدواج در استان با اختلاف سنی بیشتر از ۲۰ سال توسط یک دختر ۱۲ ساله با یک مرد ۳۳ صورت گرفته است. تفاوت سنی بیشتر از ۲۰ سال ازدواج نامتعارف خوانده می‌شود و ازدواج قبل از بلوغ یعنی برای دختران ۹ سال و پسران ۱۵ سال عنوان شده است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در سال ۷۶ قانونی با عنوان سن ازدواج برای دختر ۱۳ سال و پسر ۱۵ سال تغییر کرد و اگر سن کمتری داشتند اجازه دادگاه ضروری است؛ اما یک مورد دختر ۱۲ سال و مرد ۳۳ سال و ۲ مورد دختر ۱۳ سال و مرد ۳۹ و ۴۱ سال و یک مورد دختر ۱۵ سال و مرد ۳۸ اکنون در استان اتفاق افتاده است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳ ابلاغ و دو سال بعد در شورای اجتماعی کشور به عنوان روز جمعیت در تقویم ثبت شد.

,

وفایی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر افزایش میزان موالید، کاهش مرگ و میر، توانمند سازی جمعیت در سن کار و کاهش سن ازدواج و تسهیل آن تاکید دارند.

,

وی ادامه داد: در خصوص رفع موانع ازدواج و تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، بهزیستی به ۹۶۰ نفر مشاوره ارائه کرده و۸۰ دوره آموزش پیش از ازدواج، احداث مسکن ویژه جامعه هدف سازمان بهزیستی به میزان ۲۶۶ واحد و کمک هزینه ازدواج و تامین هزینه به میزان ۴۰ مورد ارائه شده است.

,

۱۴۲۱ مورد همسر آزاری در استان شناسایی شد

, ۱۴۲۱ مورد همسر آزاری در استان شناسایی شد,

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در زمینه تسهیل ازدواج به ۱۹هزار و ۷۷۶ نفر آموزش‌های لازم را ارائه کرده و آموزش و پرورش در زمینه  آموزش قبل از ازدواج ۲۵ نفر را پرورش داده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد:  ارائه خدماتی مانند مشاوره ژنتیک در قبل و پس از ازدواج، اختصاص یک میلیارد تومان برای آموزش، ۵۰ میلیون تومان کمک به بهزیستی برای راه‌اندازی مرکز جامع مراقبت از خانواده، شناسایی ۱۴۲۱ مورد همسر آزاری، ۱۱۵۸ مورد مشاوره سلامت روان و آموزش ۹ هزار زوج جوان توسط علوم پزشکی از نمونه موارد انجام شده است.

,

وفایی گفت: برگزاری ۶۴ دوره تخصصی برای ۱۸۳۴ نفر و آموزش مهارت‌های زندگی برای ۷۰ هزار نفر از والدین توسط آموزش و پرورش، ۳۶۸ نفر دوره حین خدمت و ۱۸ هزار و ۸۱۶ نفر آموزش دوره روان شناسی، برپایی کارگاه آموزشی برای ۷۵۰۵ نفر از کارکنان فرهنگی، اجرای طرح حامی در ۲۰ مدرسه، اجرای طرح بشری و پوشش مدارس شبانه روزی برای ۲۰۰ نفر از دختران دانش آموز از دیگر طرح‌ها است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان تاکید کرد: خدماتی مانند آموزش روان شناختی به ۷۹ هزار و ۳۸۹ کودک، مددکاری اجتماعی و غربالگری بینایی سنجی  به ۲۰۰۰ کودک، اجرای بیمه سلامت برای ۱۰۰۰ نفر و راه‌اندازی باشگاه برای ۱۰۰ دانش آموز توسط اداره کار از دیگر موارد صورت گرفته است.

,

وی در پایان گفت: از مجموع یک میلیون و ۲۰۳ هزار نفر جمعیت استان بیش از ۸۹۰ هزار نفر یعنی ۸۸ درصد کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند و اکنون ۴۸۰۰ کارت ملی آماده تحویل است که مردم برای دریافت آن مراجعه نکرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه