اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد؛

سهم ناچیز دهک‌های پایین و نادیده گرفتن تولید؛ ایراد اساسی لایحه بودجه 99

سهم ناچیز دهک‌های پایین و نادیده گرفتن تولید؛ ایراد اساسی لایحه بودجه 99
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مهمترین مسئله‌ای که امروز در کشور چالش ایجاد کرده است یکسان‌سازی حقوق، وضعیت بازنشستگان کشور و نیازمندان جامعه است که متأسفانه دولت در لایحه بودجه همچون سال‌های گذشته به افرادی از تمکن مالی بهتری برخوردارند، توجه بیشتری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان؛ در خصوص لایحه بودجه سال 99 اظهار کرد: تنها نسخه نجات بخش کشور ما اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه بودجه 99 باز هم از استقامت لازم برخوردار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: محور کار بودجه باید تولید باشد ولی تولید را نه در سال 98 و نه در سال 99 پررنگ نمی بینیم و این یکی از ایرادات اساسی بودجه 99 همین مسئله است.

,

حسن پور تصریح کرد: یکی از مواردی که اخیرا باعث بروز مشکلاتی در کشور شد مسائل فرهنگی است که در لایحه بودجه توجه لازم و کافی به بودجه های فرهنگی نشده است در حالی که با تقویت مسائل فرهنگی می توان از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.

,

وی تاکید کرد: ظرفیت کشور در هوا، دریا و زمین که ایران را به یکی از امن ترین کشورهای منطقه تبدیل کرده است و با توجه به شرارت هایی که پیرامون کشور ما اتفاق می افتد و سرمایه گذاری هایی که آمریکا و اسرئیل در در مرزهای ما انجام می دهند تا مردم را مایوس نا امید کنند، توجه به مسائل دفاعی از اهمیت زیادی برخوردار است که متاسفانه در لایحه بودجه 99 توجه جدی به این مسئله نیز نشده است.

,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس بیان کرد: مهم ترین مسئله ای که امروز در کشور چالش ایجاد کرده است یکسان سازی حقوق، وضعیت بازنشستگان کشور و نیازمندان جامعه است، با همه پیگیری های که در سال های 97 و 98 شد هنوز رزمندگان با ماهیکمتر از یک میلیون تومان یعنی 750 هزار تومان زندگیمی کنند در حالی که سال گذشته قرار شد حداقل 400 هزار تومان به اضافه 20 درصد به حقوق این افراد در بحث یکسان سازی افزوده شود ولی این اتفاق نیفتاد.

,

حسن پور ادامه داد: متاسفانه بحث 15 درصد افزایش حقوقی که دولت در لایحه بودجه ذکر کرده است همچون سال های گذشته به کسانی تعلق می گیرد که از تمکن مالی بهتری برخوردارند در حالی که باید همه تلاش دولت و بودجه برای حقوق ها و دهک های پایین جامعه باشد.

,

وی در پایان با بیان اینکه در لایحه بودجه 99 توجه جدی به بخش صادرات نشده است، عنوان کرد: امیدواریم که در کمیسیون های تخصصی مجلس به همه ابعاد بودجه ریزی کشور توجه شود و ما تلاش می کنیم در کمیسیون تلفیق حتما از متخصصان امر در همه بخش ها از جمله اتاق بازرگانی، اتاق اصتاف، اتاق تعاون، دانشگاه و حوزه استفاده کنیم تا بودجه ای در شان ملت ایران برنامه ریزی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه