اخبار داغ

نماینده کارگران کارگاه تونل انتقال آب سد قوچم:

حقوق 13 ماه کارگران پروژه انتقال آب سد قوچم پرداخت نشده است!

حقوق 13 ماه کارگران پروژه انتقال آب سد قوچم پرداخت نشده است!
نماینده کارگران کارگاه تونل سد قوچم ازعدم پرداخت حقوق 13 ماهه کارگران این پروژه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، سد قوچم یک سد خاکی با هسته رسی است که در سال 91 استارت آن زده شد حجم مخزن این سد 60 میلیون متر مکعب است، طول تاج این سد 1820 متر و ارتفاع آن از پی 46 متر است و حجم عملیات خاکی که تاکنون در این سد اجرا شده است 3 میلیون متر مکعب خاکریزی بوده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

این سد انتهایی ترین پروژه سامانه انتقال سد آزاد است که با خط انتقال 80 کیلومتری آن با 11 کیلومتر تونل آب را از سد آزاد به قوچم منتقل خواهد کرد و با بهره‌برداری از این سد بخش عمده آب شرب مورد نیاز شهر و روستاهای شهرستان دهگلان و قروه و آب کشاورزی و صنعت دهگلان را تامین می‌کند.

,

, ,

طول این تونل 10.8 کیلیومتر است که در حال حاضر کار حفر 8.3 کیلومتر آن به اتمام رسیده و 2.5 کیلیومتر آن باقیمانده که در حال انجام  است اختلاف 700 متری سد آزاد با سد قوچم منوط به حفر تونل  انتقال آب شده که  مبلغ 450 میلیون تومان اعتبار هزینه احداث این تونل شده است.

,

سد مخزنی قوچم جهت ذخیره، تنظیم و بهره‌برداری از آب مورد نیاز برای آبیاری اراضی کشاورزی واقع در دشت قروه دهگلان در حال ساخت می‌باشد بیشتر حجم مخزن این سد را آب پمپاژ شده از سمت مخزن سد آزاد واقع در حوزه آبریز سیروان و همچنین آب‌‌های سطحی و فصلی منطقه تشکیل می‌دهد.

,

مجری پروژه تونل انتهایی سامانه انتقال آب از سد آزاد، درباره مشخصات این پروژه گفت: یکی از اهداف طرح آزاد در استان کردستان، انتقال آب به دشت‌های مستعد شرق این استان و تامین آب شرب شهر سنندج در مسیر انتقال است که برای این منظور «سامانه انتقال آب به دشت قروه،دهگلان» طراحی شده است.

,

حقوق 13 ماه کارگران پرداخت نشده است

, حقوق 13 ماه کارگران پرداخت نشده است,

, ,

مسلم مرادی نماینده کار گران تونل انتقال آب شرکتهای فرآب و نمیرخ از سد آزاد به سد قوچم دهگلان در گفتگو با کُردتودی، از عدم پرداخت حقوق 13 ماهه کارگران این شرکت خبر داد.

, کُردتودی،,

وی افزود: حدود 140 نفر نیرو در کارگاه مشغول به کار هستیم که ازسال 97 کلیه حقوقها به صورت ناقص پرداخت شده است و در حال حاضر 13 ماه حقوق معوقه داریم که هنوز پرداخت نشده است.

,

مرادی اظهار داشت: از اردیبهشت الی شهریور ماه 97 حقوق و سنوات و از اردیبهشت الی شهریور ماه 98 عیدی و سنوات دریافت نکرده ایم چونکه پرداخت حقوق به صورت ناقص پرداخت شده در حال حاضر طلب ما از کارگاه حدود 13 ماه به صورت معوقه است.

,

د.ی یکی از مسئولان شرکتهای فرآب در گفتگو  با خبرنگار ما بیان داشت: از 140 نیرو حدود 60 نیرو هنوز در کارگاه مشغول بکار هستند و بقیه نیروها به علت عدم پرداخت حقوق و مشکل مالی کار را تعطیل کرده اند.

,

 وی افزود: تاکنون برای این تونل انتقال آب 120 میلیارد تومان هزینه شده که 1800 متر آن هنوز تکمیل نشده است.

,

د.ی بیان داشت: کارگران این کارگاه از اردیبهشت الی شهریور ماه 97 حقوق و سنوات و عیدی و سنوات سال 98 تاکنون دریافت نکرده اند.

,

 وی در ادامه گفت: در صورت تامین اعتبار کارگران اخراجی دوباره بکار بازگشت داده می شوند اما عده ای از کا گران چونکه بخاطر نبود اعتبار و پرداخت حقوق به آنان سرکار نیستند با مراجعه به اداره کار شهرستان دهگلان خواهان دریافت بیمه بیکاری هستند

,

با اتمام انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم حدود چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که در امتداد این خط انتقال قرار دارند از اراضی دیم به آبی تبدیل می شوند و در توسعه بخش کشاورزی نیز گامی اساسی برداشته خواهد شد.

,

گفتنی است دو سد قوچم وسورال از سفر مقام معظم رهبری درسال 88 به کردستان تامین اعتبار شد که سامانه دو سد آزاد و ژاوه به این دو سد منتقل می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه