اخبار داغ

گزارش دانا از پشت پرده یک شایعه سازی؛

برجام سازی رسانه های اصلاح طلب از FATF

برجام سازی رسانه های اصلاح طلب از FATF
برخی از فعالان فضای مجازی این شایعات را محصول کار رسانه ای طرفداران دولت و اصلاح طلبان در کشور می دانند تا با فشار و فضاسازی رسانه‌ای به نحوی عمل شود که طی هفته آینده این مسئله تصویب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای پیوستن ایران به FATF یا همان گروه اقدام مالی هنوز از سوی برخی از رسانه‌های اصلاح طلب و طرفدار دولت به شدت پیگیری می شود. اما حالا بازی جدیدی شروع شده است که سعی دارد به طور فوری این کار را به سرانجام رساند. از این رو اصلاح طلبان از تنگی وقت و اتمام ضرب الاجل برای پیوستن به اف ای تی اف سخن می گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در اسفند ماه سال گذشته بود که دست‌اندرکاران «اف‌ای‌تی‌اف» علاوه بر تمدید خروج موقت ایران از فهرست به اصطلاح سیاه خود و همچنین استقبال از اقدامات ایران، با لحن تهدیدگونه اعلام داشتند اگر ایران تا ماه ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد ۱۳۹۸) قوانین لازم را تصویب نکند، تدابیر تنبیهی علیه ایران به اجرا می‌گذارد. این فرصت گذشت و پس از مدت‌ها کشمش بر سر لوایح اف ای تی اف، ۱۸ مهر ماه سال جاری و با پایان یافتن مهلت بررسی این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرنوشت این لایحه وارد فاز جدیدی شد. آن هم در حالی که این نهاد مالی دو دسته از اقدامات مقابله‌ای علیه ایران اعمال کرد.
,
 
,
اما گروه ویژه اقدام مالی «اف ای تی اف (FATF)» بار دیگر مهلت ایران را برای تصویب کامل قوانین مربوط به مبارزه با تامین مالی تروریسم تمدید کرد.
,
 
,
گفته می شود این زمان ششمین و آخرین مهلت ایران برای تأمین نظرات اف‌ای‌تی‌اف است و گروه اقدام مالی اعلام کرده که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت ایران به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.
, گفته می شود این زمان ششمین و آخرین مهلت ایران برای تأمین نظرات اف‌ای‌تی‌اف است و گروه اقدام مالی اعلام کرده که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت ایران به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت., گفته می شود این زمان ششمین و آخرین مهلت ایران برای تأمین نظرات اف‌ای‌تی‌اف است و گروه اقدام مالی اعلام کرده که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت ایران به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.,
 
,
, , , ,
 
,
از این رو اصلاح طلبان موضوع عدم تمدید فرصت اف ای تی اف را در بوق و کرنا کرده اند تا به مقصود خود برسند. جالب اینجاست که حتی در این حوزه شایعه سازی های مختلفی صورت می گیرد. اخیرا شایعه ای مطرح شد که جمهوری اسلامی ایران به لیست سیاه کارگروه اقدام مالی (FATF)، بازگشت. این درحالی است که هنوز یکماه به پایان مهلت کارگروه اقدام مالی مانده است.
,
 
,
«میثم امیری»، رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با تکذیب این شایعه اظهار داشت: « گروه ویژه اقدام مالی(FATF) یک سازمان بین دولی است که در سال سه بار تشکیل جلسه می دهد و اخیرا اجلاسی نداشته و اجلاس آتی آن نیز برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات کشور ها از جمله ایران، در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ماه سال جاری) برگزار می شود.»
, «میثم امیری»، رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با تکذیب این شایعه اظهار داشت: « گروه ویژه اقدام مالی(FATF) یک سازمان بین دولی است که در سال سه بار تشکیل جلسه می دهد و اخیرا اجلاسی نداشته و اجلاس آتی آن نیز برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات کشور ها از جمله ایران، در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ماه سال جاری) برگزار می شود.», «میثم امیری»، رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با تکذیب این شایعه اظهار داشت: « گروه ویژه اقدام مالی(FATF) یک سازمان بین دولی است که در سال سه بار تشکیل جلسه می دهد و اخیرا اجلاسی نداشته و اجلاس آتی آن نیز برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات کشور ها از جمله ایران، در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ماه سال جاری) برگزار می شود.»,
 
,
برخی از فعالان فضای مجازی این شایعات را محصول کار رسانه ای طرفداران دولت و اصلاح طلبان در کشور می دانند تا با فشار و فضاسازی رسانه‌ای به نحوی عمل شود که طی هفته آینده این مسئله تصویب شود. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه