اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب:

80 درصد دام سنگین میاندوآب علیه تب برفکی مایه کوبی شدند

80 درصد دام سنگین میاندوآب علیه تب برفکی مایه کوبی شدند
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: ۸۰ درصد جمعیت دام سنگین در میاندوآب تحت پوشش طرح مایه کوبی علیه تب برفکی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فتاحی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به اجرای طرح مایه کوبی دام های سنگین علیه تب برفکی، اظهار کرد: طرح مایه کوبی دام ها علیه تب برفکی ، از ابتدای آبان ماه آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: این طرح به صورت رایگان و با همکاری مراکز مایه کوبی شهرستان انجام می گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ۱۸۰ واحد روستایی دام‌ سنگین علیه بیماری تب‌برفکی مایه‌کوبی شده است، گفت: طرح مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری تب‌برفکی در سه نوبت انجام می شود که با اجرای فاز دوم ۸۰ درصد جمعیت دام سنگین تحت پوشش قرار گرفت.

,

فتاحی تصریح کرد: در فاز دوم اجرای طرح مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری تب‌برفکی در شهرستان میاندوآب بیش از ۵۵ هزار و ۷۸ راس دام مایه‌کوبی شده است.

,

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب  با بیان اینکه  این شهرستان از مهم ترین قطب های دامپروری است، اظهار کرد: تب‌برفکی یک بیماری عفونی و به شدت واگیردار دامی بوده و ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم حیوان از علایم این بیماری است.

,

وی افزود: کاهش تولید شیر و فرآورده‌های گوشتی در دام‌ها، کاهش میزان باروری و بروز تلفات از جمله آسیب های ناشی از بیماری تب‌برفکی است.

,

فتاحی هم چنین از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تعداد ۷۰ هزار قطعه طیور روستایی و بومی شامل مرغ ، خروس ، بوقلمون ، بلدرچین و … در روستاهای شهرستان میاندوآب بصورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل ایمن سازی شدند.

,

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب اظهار کرد: نیوکاسل یک بیماری ویروسی بسیار خطرناک در گله های طیور بوده که با تلفات بسیار سنگینی همراه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه