اخبار داغ

پشت پرده یک اتفاق در البرز؛

کمبود گاز مایع در البرز یا قاچاق توسط توزیع‌کنندگان سودجو؟!

کمبود گاز مایع در البرز یا قاچاق توسط توزیع‌کنندگان سودجو؟!
برخی افراد در استان البرز از گاز مایع سوء استفاده کرده و آنها را در مرزها به فروش می‌رسانند یا به صورت غیرمجاز به خودروها تزریق می‌کنند و توزیع شبکه‌های رسمی عرصه را برای آنها تنگ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، زمزمه های کمبود گاز مایع را شاید بتوان دومین شوکی دانست که پس از گرانی بنزین، دامنگیر افکار عمومی، به ویژه مناطق حاشیه‌نشین البرز شد، استانی که همچنان بخش هایی از روستاهای حاشیه چالوس و آسارای آن از نعمت گاز بی بهره اند و این مسئله آنها را با دغدغه و نگرانی مواجه کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اگر چه شبکه های اجتماعی استان و برخی از رسانه ها از کمبود این فراورده نفتی در استان البرز خبر می دهند، بررسی های خبرنگار تیتریک نشان می دهد آنچه مطرح می شود جریانی انحرافی برای به حاشیه بردن اتفاق ناخوشایندی است که روستانشینان را نیز بعضا از گاز مایع بی بهره می کند. 
,
 
,
توزیع گاز مایع در 70 روستای حاشیه چالوس 
, توزیع گاز مایع در 70 روستای حاشیه چالوس  ,
 
,
به سراغ مرکز توزیع روستای نساء در کیلومتر 62 جاده چالوس رفتیم تا اصل ماجرا را از زبان رئیس این مجموعه پخش گاز مایع جویا شویم، محسن حسنی به خبرنگار تیتریک می گوید؛ "بر خلاف آنچه گفته می شود با کسری گاز مایع در این روستا مواجه نیستیم اما با توجه به اینکه دست افراد توزیع کننده خارج از شبکه و قاچاقچیان کوتاه شده است، برای طرح مسئله "کمبود" زمینه سازی می کنند. 
, تیتریک,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
هیچ گونه کسری مایع در این ناحیه ها نداریم، تمام روستائیان 70 روستا در این محور می توانند به راحتی گاز مایع را از 5 نمایندگی چالوس به صورت 24 ساعته تهیه کنند،  متاسفانه با توجه به اینکه برخی افراد از گاز مایع سوء استفاده کرده و آنها را در مرزها به فروش می رسانند یا به صورت غیر مجاز به خودروها تزریق می کنند و توزیع شبکه های رسمی عرصه را برای آنها تنگ کرده است. کپسول های گاز 11 کیلویی 9 هزار تومان است و ما در مرکز پخش نسا صرفا این فراورده را توزیع می کنیم و خوشبختانه هیچ مشکلی در روستاهای جاده چالوس وجود ندارد".
,
 
,
بازداشت 7 قاچاقچی گاز مایع و تشکیل پرونده برای 1 شرکت توزیع 
, بازداشت 7 قاچاقچی گاز مایع و تشکیل پرونده برای 1 شرکت توزیع  ,
 
,
حرف از قاچاق که می شود پای بررسی های تعزیرات به میان می آید، ترغیب شدیم برای شفافیت بیشتر موضوع به سراغ مدیر کل تعزیرات استان البرز برویم، علی اکبر مختاری هم در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ تا کنون 7 نفر در زمینه قاچاق گاز مایع (گرانفروشی یا توزیع خارج از شبکه)  در استان بازداشت شده اند و یکی از شرکت های اصلی توزیع خارج از شبکه داشت که پرونده ای برای ان تشکیل شده است تا برخوردهای لازم با این شرکت صورت گیرد. 
, تیتریک,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
فهیمه سادات قلندرزاده مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی البرز هم با اشاره به اینکه توزیع گاز مایع 2 و نیم برابر میزان مصرف استان البرز است، به خبرنگار تیتریک، می گوید؛" برخی عاملین فروش کوتاهی می کنند و گاز مایع بعضا به جای مصرف خانگی صرف خودروها می شود و توزیع را با حاشیه مواجه کرده است اما مسببان این اقدامات غیر مجاز با کمک تعزیرات در حال شناسایی هستند تا پلمب شوند. 
, تیتریک,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
ماهیانه 2500 تن گاز ال. پی. جی در استان البرز توزیع می‌شود
, ماهیانه 2500 تن گاز ال. پی. جی در استان البرز توزیع می‌شود ,
 
,
اسامی عاملین  مجاز توزیع گاز مایع اعلام خواهد شد تا مردم با نرخ های مصوب نیاز خود را از این مراکز تامین کنند، در حال حاضر 4 مرکز توزیع پرسی گاز، مهرگاز، ایران گاز و یک مرکز دیگر عاملان توزیع هستند که البته آنها هم شعب دارند و این شعب هستند که بعضا با قیمت های دلبخواه گاز مایع را در اختیار خودروها قرار می دهند و تعزیرات نیز به این مسئله ورود کرده است.
,
 
,
مرکز فراورده های نفتی صرفا "تامین کننده" است اما متاسفانه با توزیع های خارج از شبکه پخش2.5 برابری ما هم هدر می رود! ماهیانه 2500 تن گاز ال. پی . جی در استان البرز توزیع می شود، حتی اگر در یک ماه خانواده ای 4 کپسول گاز هم مصرف کنند ما با کمبود مواجه نمی شویم اما متاسفانه بیشتر برای خودروها استفاده می شود که دستگاه قضا و تعزیرات در حال مقابله با این مسئله هستند".  
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه