اخبار داغ

واکنش مدیرکل ثبت احوال کرستان به سرگردانی مردم از تحویل نگرفتن کارت ملی؛

تامین نشدن بدنه کارت علت اصلی تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند است

تامین نشدن بدنه کارت علت اصلی تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند است
هر چند پروژه کارت ملی هوشمند از‌سال ٩٤ کلید خورد و دولت اعلام کرد برای آن‌که کارت‌های هویتی را در یک کارت ادغام کند و ویژگی‌های امنیتی این کارت‌های هویتی را ارتقا بدهد، تصمیم گرفته است کارت‌های ملی را هوشمند کند، اما روند صدور کارت‌های ملی هوشمند درست با برگشت تحریم‌ها دچار مشکل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، حدود هشت ماه از زمان ثبت نامش در باجه های پیشخوان برای دریافت کارت ملی می گذرد، دیگر کارش را در جایی به دلیل نداشتن کارت ملی جدید تحویل نمی گیرند، صبوریش نمانده و دیگر طاقتش تمام شده است به باجه پستی محل ثبت نامش می رود تا دلتان بخواهد ازدحام جمعیت و شلوغی برای دریافت کارت های هوشمندشان حوصله شهروندان را سر می برد از همین رو می خواهد که جلوتر برود اما خانم پشت باجه اعلام  می کند که نام شما در این لیست دریافت کارت ملی وجود ندارد و دو سه ماه بعد مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

این ماجرا تنها ماجرای چند هزار نفری نیست که از پارسال در استان کردستان کارت ملیشان در چاپخانه معطل مانده است بلکه افرادی هم که خودرو خریده اند از پارسال تاکنون نتوانسته اند کارت خودرو بگیرند و همچنان در باجه های پستی در حال تردد هستند.

,

 

,

قول امروز و فردا دادن برای شهروندان 

, قول امروز و فردا دادن برای شهروندان , قول امروز و فردا دادن برای شهروندان ,

یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: از خرداد ماه سال گذشته برای گرفتن کارت هوشمند ملی اقدام کرده ام اما هنوز که هنوز است باید این برگه فرسوده ثبت نام را این جا و آن جا نشان می دهم یک بار در پست و یکبار در ثبت احوال، اما هی قول امروز و فردا را به من می دهند!

, کردتودی,

وی ادامه داد: کاش یک روز مشخصی را برای ما تعیین می کردند که فلان روز و فلان ماه کارت شما تحویل داده می شود تا این همه مردم در باجه های پستی سرگردان دریافت کارت ملی نباشند.

,

هر چند پروژه کارت ملی هوشمند از‌سال ٩٤ کلید خورد و دولت اعلام کرد برای آن‌که کارت‌های هویتی را در یک کارت ادغام کند و ویژگی‌های امنیتی این کارت‌های هویتی را ارتقا بدهد، تصمیم گرفته است کارت‌های ملی را هوشمند کند، اما روند صدور کارت‌های ملی هوشمند درست با برگشت تحریم‌ها دچار مشکل شد.

,

, ,

کارت ملی برای امور بانکی در تمام بانک‌ها الزامی است

, کارت ملی برای امور بانکی در تمام بانک‌ها الزامی است, کارت ملی برای امور بانکی در تمام بانک‌ها الزامی است,

به بانک مراجعه می کنم علی رغم اینکه عده ای می گویند که کارت های ملی قدیمی دیگر اعتباری نمانده است و برای پیگیری امور، کارت ملی جدید را می خواهند از متصدی بانک می‌پرسم اگر کسی کارت ملی قدیمی بدهد، کارش را راه می‌اندازید؟ و او توضیح می‌دهد دریافت کارت ملی برای امور بانکی در تمام بانک‌ها الزامی است، اما به دلیل مشکلاتی که برای صدور کارت ملی وجود دارد، کارت ملی قدیمی را هم می‌پذیریم.

,

, ,


با اداره کل پست استان کردستان تماس گرفتیم که اعلام کردند که اداره پست فقط مسئول ثبت نام کنندگان است و تمام اطلاعات مربوط به تاخیر، در دست ثبت احوال است!

,
, با اداره کل پست استان کردستان تماس گرفتیم که اعلام کردند که اداره پست فقط مسئول ثبت نام کنندگان است و تمام اطلاعات مربوط به تاخیر، در دست ثبت احوال است!,

اگرچه برخی بر این باور هستند که نمی شود به صرف نداشتن کارت ملی آن هم از نوع هوشمند، شهروندان را از حقوق عادی شان محروم کرد، اما مسئولان بنای دیگری دارند و پیوسته با خط و نشان هایی که برای مردم می کشند آنها را تهدید می کنند و هشدار می دهند که در اسرع وقت نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند اما با مراجعه کردن مردم برای کارت ملیشان ماه هاست که منتظر دریافت کارت ملی هستند.

,

, ,

کمبود مواد برای تولید تراشه از علل اصلی تأخیر طولانی مدت در دریافت کارت‌های ملی هوشمند است

, کمبود مواد برای تولید تراشه از علل اصلی تأخیر طولانی مدت در دریافت کارت‌های ملی هوشمند است, کمبود مواد برای تولید تراشه از علل اصلی تأخیر طولانی مدت در دریافت کارت‌های ملی هوشمند است,

حسن صومی مدیر کل ثبت احوال استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی در خصوص آخرین وضعیت توزیع کارت ملی هوشمند در کردستان، اظهار کرد: کمبود مواد برای تولید بدنه‌کارت ملی و تراشه از علل اصلی تأخیر طولانی مدت در دریافت کارت‌های ملی هوشمند است، بر همین اساس به جای کارت ملی به طور موقت کد رهگیری به مردم ارائه کرده‌ایم و می‌توانند از آن به جای کارت ملی قدیمی استفاده کنند.

, کردتودی,

 وی افزود: مردم می‌توانند سربرگ‌هایی که به عنوان کد رهگیری و جایگزین کارت ملی به آن‌ها ارائه شده است را در صورت پارگی و کهنگی با مراجعه به ثبت احوال،  تعویض کنند.

,

وی با بیان این‌که مواد اولیه و تراشه‌ی کارت ملی در ایران هنوز به تولید نهایی نرسیده است، گفت: مواد اولیه‌ی بدنه‌ی کارت ملی در گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد اکما ازبا دو شرکت بزرگ و تولید کننده داخلی عقد قرارداد بسته شده است و در صورت تامین این تراشه ها کارت ها سریعا صادر خواهد شد چرا که این مشکل تنها مربوط به استان کردستان نیست بلکه کل کشور درگیر این مسئله هستند.

,

حسن صومی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری انجام شده جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۹۵ نفر اعلام شده است، گفت: کل جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان یک میلیون و ۲۷۴ هزار نفر است.

,

وی افزود: در مجموع تاکنون 90 درصد از واجدین شرایط کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

,

, ,

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: بیش از 90 درصد کارت‌های ملی هوشمند صادر شده به مردم تحویل داده شده و تنها  ده درصد آن باقی مانده است.

,

صومی در مورد نحوه ی ثبت نام عنوان کرد: مانند گذشته مردم به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت‌احوال باید مراجعه و اصل شناسنامه و آدرس محل سکونت را به همراه داشته باشند البته برای پیش‌ثبت‌نام افراد می‌توانند از طریق گوشی یا موبایل یا دفاتر اینترنتی یا منزل ثبت‌نام را انجام دهند و سپس برای تکمیل ثبت‌نام مراجعه کرده و پس از آن پیامکی به آنها ارسال می‌شود که به کجا و چه زمانی مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه