اخبار داغ

بررسی سفرهای مسئولان کشوری و استانی به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه؛

ایجاد شغل رمز توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است

ایجاد شغل رمز توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است
طی سفرهای مسئولان کشوری و استانی به نهبندان و سربیشه اقدامات خوبی انجام شده اما رمز توسعه و نگهداری مردم در منطقه ایجاد شغل‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نظر افضلی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص نتایج حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: طی سفر مسئولان کشوری به خراسان‌جنوبی در اردیبهشت سال گذشته شهرستان نهبندان به عنوان پایلوت توسعه استان انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نظر افضلی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, ،, در خصوص نتایج حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: طی سفر مسئولان کشوری به خراسان‌جنوبی در اردیبهشت سال گذشته شهرستان نهبندان به عنوان پایلوت توسعه استان انتخاب شد.,

نتایج سفر مسئولان کشوری و استانی به نهبندان و سربیشه

, نتایج سفر مسئولان کشوری و استانی به نهبندان و سربیشه, نتایج سفر مسئولان کشوری و استانی به نهبندان و سربیشه,

وی افزود: گازرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان و سربیشه و مطرح شدن موضوع در مجلس شورای اسلامی، حضور مسئولان بلند پایه ارتش در نهبندان و متقاعد کردن مسئولان نظامی جهت انتقال پادگان ارتش به نهبندان و حضور وزیر صمت به استان و متقاعد کردن وی جهت کار روی معادن نهبندان توسط شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان‌های حوزه انتخابیه و در نتیجه سفر مسئولان کشوری و استانی است.

,

سفر وزیر راه و شهرسازی

, سفر وزیر راه و شهرسازی, سفر وزیر راه و شهرسازی,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر از وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد باندهای دوم و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه درخواست هایی مطرح شد که خوشبخاته درصدی از درخواست‌ها پذیرفته و کار آغاز شده است.

,

افضلی در خصوص جاده نهبندان - شهداد که طی سیل ابتدای سال تخریب شده بود، افزود: برای این مسیر به طور موقت، گذری باز شده اما بحث ساخت و ساز جاده اصلی نیاز به 160 میلیارد تومان اعتبار دارد که باید رایزینی شود و از اعتبارات ملی برای ساخت جاده اعتبار در نظر گرفته شود. 

,

سفر وزیر نیرو

, سفر وزیر نیرو, سفر وزیر نیرو,

وی به سفر وزیر نیرو به استان اشاره کرد و افزود: طی سفر وزیر نیرو برای آبرسانی به استان و شهرستانهای نهبندان و سربیشه تعهد کمک 500 میلیارد تومانی داده شد و مقرر گردید طی دو سال مشکل مجتمع‌های آبرسانی به روستاهای استان برطرف شود.

,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح انتقال آب از دریای عمان برای شرق استان خبر داد و گفت: تفاهم نامه انتقال آب برای استان‍‌های شرق کشور روز گذشته با حضور استانداران استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به امضا رسید که این موضوع در نتیجه پیگیری نمانیدگان و سفر مسئولان کشوری به استان بود.

,

سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی

, سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی, سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی,

افضلی بیان‌ کرد: در 15 مهر ماه سال جاری شاهد سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی و سفر به منطقه درح بودیم که منجر به انعقاد و امضای تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت رفع محرومیت منطقه درح شد.

,

وی عنوان کرد: همچنین در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان که تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری از جمله رئیس ستاد اجرایی فرمان امام حضور داشت تفاهم‌نامه دیگری برای رفع محرومیت شهرستان نهبندان با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به امضا رسید.

,

سفر وزیر صمت به خراسان‌جنوبی

, سفر وزیر صمت به خراسان‌جنوبی, سفر وزیر صمت به خراسان‌جنوبی,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر صمت به استان و اقداماتی که برای معادن در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه انجام شده، عنوان کرد: در بحث معادن نیز اکتشاف و واگذاری معادن در ست اقدام است. معدن آندالوزیت در نهبندان راه اندازی شده است و معدن سیلیس دهسلم در حال راه‌اندازی است.

,

افضلی ادامه داد: همچنین شرکت ایدرو قول داده در خصوص سیلیس فعالیت کند و قول راه‌اندازی استیل کرد در نهبندان را داده است.

,

وی به معدن اکسید منیزیم سربیشه و طرح گسترش 200 میلیاردی اشاره کرد و گفت: در ادامه طرح گسترش اکسید منیزیم سربیشه، طرح توسعه کارخانه جدیدی برای تولید آجر نسوز در دستور کار است.

,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین معادن کوچک مقیاس در محور قرار گرفته و در حال حاضر شاهد شکل گیری شورای معادن در استان هستیم.

,

افضلی بیان کرد: از نظر تقسیمات کشوری نیز در این مدت درح شهر شد و بخش شدن دیهوک در مراحل پایانی است که به زودی اعلام خواهد شد.

,

سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به استان

, سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به استان, سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به استان,

وی به سفر حسینعلی امیری به همراه تعدادی از وزرا به استان در مرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: درسفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی وی از نزدیک در جریان مشکلات موجود در استان قرار گرفت. 

,

سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به خراسان‌جنوبی

, سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به خراسان‌جنوبی, سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به خراسان‌جنوبی,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: در طی این سفر اقدامات خوبی در خصوص بخش آبخوان داری، آبخیزداری، احداث گلخانه، آبیاری نوین و بسیاری موراد دیگر صورت گرفت.

,

سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان

, سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان, سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان,

افضلی اظهار کرد: همچنین در سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان نیز اقدامات خوبی برای خراسان‌جنوبی صورت گرفت و برای شهرستان‌های نهبندان و سربیشه نیز شاهد ساماندهی مراکز آموزشی بودیم به گونه ای‌که دانشگاه نهبندان از علمی کاربردی به فنی و حرفه‌ای تبدیل شد همچنین برای مجتمع آموزشی سلامت نهبندان نیز دو رشته تاسیس شده که مشکل استخدامی دارند و در تلاش هستیم به زودی این مشکل نیز برطرف شود.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین بحث تعیین تکلیف آموزشکده کشاورزی سربیشه در دستور کار است. 

,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در شهرستان سربیشه در بحث آموزش عالی مقداری عقب ماندگی داریم، تصریح کرد: زیرساخت فراهم شده اما دانشجویی نیست که باید این مسئله نیز ساماندهی شود.

,

اقدامات انجام شده در بخش ورزش

, اقدامات انجام شده در بخش ورزش, اقدامات انجام شده در بخش ورزش,

افضلی به اقدامات انجام شده در بخش ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در بحث ورزش نیز از محل27 صدم درصد ارزش افزوده کمک‌های خوبی صورت گرفته و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در حال ادامه کار و چند پروژه جدید در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه آغاز شده است.

,

بهداشت و درمان

, بهداشت و درمان, بهداشت و درمان,

وی به بخش بهداشت و درمان در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اشاره کرد و افزود: در بحث بهداشت و درمان نیز بیمارستان شهر نهبندان با نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن به دلیل مشکلات ارزی مواجه بود که رایزنی شد و به زودی شاهد استقرار دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان نهبندان خواهیم بود.

,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارتقای بیمارستان و اورژانس نهبندان در حال پیگیری است همچنن برای ارتقای بیمارستان سربیشه نیز باید تلاش کنیم. 

,

افضلی با بیان این‌که مرکزهای سلامت در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه مشکل نیرو دارند، اظهار کرد: ضمن اینکه باید برای این مراکز جذب نیرو صورت گیرد مراکز سلامت درح، شوسف و مود نیز باید شبانه روزی شود که برای این مراکز در مرحله استخدام پرستار هستند.

,

مسکن

, مسکن, مسکن,

وی درخصوص مسکن در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه ، عنوان کرد: از 10 هزار واحد مسکن محرومان که در استان در حال ساخت است 3500 مسکن سهم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است که خوشبختانه کار آغاز شده و با پیشرفت خوبی همراه است.

,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر مسئولان کشوری به استان بی تاثیر نبوده، عنوان کرد: به زودی شاهد سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان خواهیم بود همچنین پیگیر سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به استان هستیم.

,

افضلی به ایجاد راه‌آهن در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کار احداث راه آهن خراسان‌جنوبی آغاز شده و 700 میلیون یورو اعتبار برای راه آهن بیرجند - زاهدان در نظر گرفته شده است.

,

وی گفت: در جریان سفر مسئولان کشوری و استانی به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اقدامات خوبی صورت گرفته یا برنامه‌ریزی شده در آینده انجام شود که نتیجه از این اقدامات منجر به کاهش مهاجرت‌ها از نهبندان و سربیشه شده است.

,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در بسیاری از مناطق شاهد مهاجرت معکوس نیز هستیم، ادامه داد: واریز سود سوخت مرز نشینی به حساب مرز نشینان کمک خوبی به مردم در مناطق روستایی و مرزی داشته و مانع مهاجرت شده است.

,

افضلی گفت: در حال حاضر تنها مشکل در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بحث اشتغال‌زایی است که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم چراکه مردم اگر مشغول بکار باشند باعث ماندگاری مردم در مناطق روستایی و مرزی خواهد شد.

,

وی گفت: برای ورود دام از افغانستان دو استان مجوز ورود دریافت کردند که خراسان‌جنوبی یکی از دو استان بود.

,

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث ورود دام به استان در کمیسیون کشاورزی مطرح شد، خاطرنشان کرد: این موضوع با پیگیری‌های زیاد به نتیجه رسید همچنین ایجاد هاب شتر در منطقه حیدرآباد نهبندان توسط بنیاد برکت صورت گرفته و در حال کار است که ان‌شاء‌الله با همکاری سازمان‌های حمایتی شاهد توسعه تمام استان خواهیم بود.

,

افضلی گفت: من به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه خودم ریل‌گذاری برای توسعه را انجام داده‌ام. بعد از این نیز باید برای رسیدن به توسعه واقعی که با اشتغال‌زایی و راه‌اندازی کارخانه‌ها امکان پذیراست تلاش کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه