اخبار داغ

تأثیرات توافق چین و آمریکا؛

قیمت جهانی طلا باز هم بالا رفت

قیمت جهانی طلا باز هم بالا رفت
در حالی که سرمایه‌گذاران منتظرند جزئیات بیشتری در مورد توافق فاز یک اعلام شود، آشفتگی‌های سیاسی در بزرگترین اقتصاد جهان تقاضا برای سرمایه امن (طلا) را بالا برد و قیمت جهانی طلا رشد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه‌گذاران محتاطانه تحولات مذاکرات تجاری چین و آمریکا را دنبال می‌کنند و منتظرند جزئیات بیشتری در مورد توافق فاز یک اعلام شود، آشفتگی‌های سیاسی در بزرگترین اقتصاد جهان تقاضا برای سرمایه امن (طلا) را بالا برد و قیمت جهانی طلا رشد کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تا ساعت ۱۰:۲۲ روز دوشنبه به وقت تهران، قیمت نقدی هر اونس طلا (اسپات‌گلد) ۰.۱۲ درصد رشد کرد و به ۱۴۷۷.۲۹ دلار رسید. این شاخص با رشد جمعه شب خود توانسته بود به سود هفتگی ۱.۲ درصدی دست پیدا کند تا بهترین هفته در ۳ ماه اخیر را به ثبت برساند. 

,

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه از معاملات امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۴۸۲.۱۰ دلار رسید. 

,

جفری سیکا، موسس شرکت سرمایه‌گذاری سیرکل اسکورد، می‌گوید: هرچند به نظر می‌رسد مذاکرات چین و آمریکا به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده باشد، اما فقدان جزئیات نگرانی‌های زیادی در مورد توافق تجاری به وجود آورده است و در نتیجه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های امن رو آورده‌اند. 

,

تحلیل‌گر بانک استاندارد چارترد، سوکی کوپر، می‌گوید: این حقیقت که قیمت طلا به ۱۴۷۵ دلار نزدیک است نشان می‌دهد که هنوز تقاضای بالایی برای طلا وجود دارد. هرچند سرمایه‌های ریسک‌دار مانند سهام، به دنبال توافق فاز یک بین چین و آمریکا رشد کردند، اما آشفتگی سیاسی آمریکا همچنان تقاضا برای سرمایه امن را بالا نگاه داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه