اخبار داغ

۶ روستای هورامان ثبت ملی می‌شود

۶ روستای هورامان ثبت ملی می‌شود
مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات از ثبت ملی ۶ روستای هورامان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، پویا طالب نیا با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت جهانی شدن هورامان و در دستور کار قرار گرفتن ثبت ملی روستا های تاریخی، اظهار داشت: پرونده ۶ روستا از جمله مطالعات معماری، منظر فرهنگی، آثار و بناهای تاریخی و مردم شناسی آنها مطالعه و گردآوری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی با بیان اینکه از این تعداد سه روستا در جوانرود و سه روستا در شهرستان پاوه قرار دارد، افزود: در جهت تکمیل پرونده ها  تمام نقشه های سه بعدی این روستاها آماده و خروجی آنها از نرم افزار «جی آی اس» تهیه شده است.

,

مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات به حُسن ثبت ملی این روستاها اشاره کرد و بیان داشت: با ثبت یک روستا علاوه بر میراث فرهنگی و تاریخی، ابنیه ها، آیین های کهن، رسوم، فرهنگ منطقه و حتی میراث طبیعی نیز ثبت می شود.

,

این مسئول اقدام به میزبانی خوب استان در رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ کمک می کند، عنوان کرد: ۶ روستای هورامان در یک سال گذشته به ثبت رسیده و با ثبت این ۶ روستا تعداد روستاهای ثبت شده در استان کرمانشاه به ۱۲ روستا خواهد رسید.

,

گفتنی است، پیش از این، با تلاش‌های پایگاه حریم منظر فرهنگی تاریخی اورامانات و معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه پرونده ثبت ملی بافت روستاهای هجیج، داریان، شرکان، نجار و نروی شهرستان پاوه و روستای بشی نوخاص شهرستان ثلاث باباجانی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه