اخبار داغ

بن‌بست نظارت دولتی‌ها در کنترل گرانی؛

آشفته بازار کرایه‌ها و سهمیه‌ای که جوابگو نیست

آشفته بازار کرایه‌ها و سهمیه‌ای که جوابگو نیست
آشفته بازار کرایه‌ها در کرمانشاه در حالی اتفاق افتاده که پیش‌تر مسئولان وعده کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را داده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  وعده کنترل قیمت‌ها باز هم عملی نشد؛ بعد از گران شدن بنزین و احیای سهمیه بندی سوخت بود که مردم نگران تاثیر این اقدام بر قیمت سایر کالاها بودند و ناظران بازار قول دادند که اجازه این کار را نمی دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

شاید روزهای اول به دلیل هشدارهایی که از سوی مسئولان به متخلفین داده شد اوضاع تا حدودی در کنترل آنها بود، اما پس از چند روز قیمت اغلب کالاها روند افزایشی خود را از سر گرفت و به تبعیت از قیمت بنزین قیمت سایر کالاها هم افزایش یافت.

,

نمونه یکی از صدها کالایی که قیمت آن افزایش یافته حمل و نقل است که در سبد زندگی مردم هم سهم تقریبا زیادی دارد و افراد روزانه هزینه زیادی را از این بابت متحمل می شوند که افزایش قیمت بنزین تاثیرات قابل توجهی بر زندگی آنها دارد.

,

خودروهای مسافربر شخصی و تاکسی‌ها در شهر کرمانشاه با افزایش نرخ بنزین به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمتها کرده اند که شهروندان از این موضوع گله مند هستند.

,

, ,

وعده نظارت‌ها عملی نشد

, وعده نظارت‌ها عملی نشد,

البته پیش تر مسئولان استان نسبت به افزایش قیمتها هشدار داده بودند اما ظاهرا در عمل نتوانسته اند این موضوع را کنترل کنند که این وضعیت ایجاد شده است.

,

یکی از این افراد هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه است که در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفته بود که با افزایش قیمت بنزین هیچگونه افزایش قیمتی در کالاهای دیگر نخواهیم داشت!

,

او وعده داده بود که نظارت ها تشدید می شود و با هر گونه افزایش قیمت به شدت برخورد خواهد شد.

,

گزارش تخلف افزایش بها داشتیم

, گزارش تخلف افزایش بها داشتیم,

سجاد سلیمانی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: پس از افزایش قیمت بنزین کرمانشاه جزء معدود شهرهایی بوده که افزایش کرایه تاکسی نداشته است، البته ممکن است شمار محدودی از رانندگان قانون مدار نباشند و مرتکب تخلف اضافه دریافت کرایه شوند.

,

وی بیان کرد: به طور اکید پس از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت، هیچ گونه افزایش قیمت کرایه در کرمانشاه نداشته ایم، خواسته نمایندگان تاکسیرانی نیز این بوده که هیچ گونه افزایش کرایه نداشته باشیم.

,

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمانشاه گفت: به منظور برخورد با رانندگان متخلف از بازرسین سازمان خواسته شده که برابر مقررات برخورد کنند.

,

سلیمانی بیان کرد: همشهریان هرگونه موارد انتقاد و پیشنهاد را از طریق سامانه ۱۳۳ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت با افراد متخلف برخورد شود.

,

وی عنوان کرد: پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ۱۷ مورد تخلف افزایش بها از سوی رانندگان کرمانشاهی گزارش شده است.

,

سلیمانی با تاکید بر اینکه بیشتر رانندگان مذکور برای نخستین بار مرتکب تخلف اضافه دریافت شدند، گفت: برابر مقررات با رانندگان متخلف بار اول در قالب درج تخلف درپرونده، بار دوم معرفی به تعزیرات حکومتی و بار سوم معرفی به کمیته انضباطی برخورد می شود.

,

, ,

سهمیه بنزین جوابگو نیست/ مجبوریم کرایه‌ها را افزایش دهیم

, سهمیه بنزین جوابگو نیست/ مجبوریم کرایه‌ها را افزایش دهیم,

البته تاکسی داران هم دغدغه‌های خود را دارند؛ خبرنگار مرصاد برای پیگیری این موضوع به سراغ آنها هم رفت و پای صحبت تاکسی داران نشست.

,

یکی از رانندگان تاکسی گفت: ماشینم تکسوز است و سهیمه بنزین هم جوابگو نیست و مجبورم برای اینکه حداقل متضرر نشوم کرایه ها را افزایش دهم.

,

او افزایش قیمت سایر لوازم خودرو و خرج های دیگر را یکی از دلایل افزایش کرایه ها عنوان می کند و می گوید که بعد از افزایش قیمت بنزین قیمت این اجناس هم افزایش پیدا کرده است وقتی یک جفت لاستیک برای خودرو با افزایش قیمت دوبرابری تهیه می کنیم انتظار نداشته باشید با قیمتها قبلی کرایه ها را دریافت کنیم.

,

این راننده تاکسی از افزایش قیمت سایر کالاها هم انتقاد داشت و گفت: قیمت اغلب کالاها افزایش یافته و فقط کرایه تاکسی را نباید در نظر گرفت من هم برای خرید سایر کالاها باید هزینه بیشتری بپردازم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه