اخبار داغ

سرپرست میراث فرهنگی تویسرکان:

واگذاری حمام تاریخی آرتیمان در دستور کار میراث فرهنگی/حفظ اصل بناهای تاریخی شرط واگذاری

واگذاری حمام تاریخی آرتیمان در دستور کار میراث فرهنگی/حفظ اصل بناهای تاریخی شرط واگذاری
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه حفظ اصل بنا از شرایط واگذاری بناهای تاریخی است، از واگذاری حمام تاریخی آرتیمان در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق ترکاشوند، سرپرست میراث فرهنگی تویسرکان، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، گفت: پس از کسب مجوزهای لازم از سوی دهیاری روستای آرتیمان مبنی بر فروش یکی از دو حمام تاریخی این روستا، بنا بر آن شده تا مزایده ای عمومی برای واگذاری آن حمام، برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان، ,
 
,
وی، با بیان اینکه ملاحظات و شرایط لازم قبل از واگذاری از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: شرایط جغرافیایی و آب و هوایی این روستا، زمینه مناسبی برای حضور گردشگران و بهره مندی آنان از طبیعت بکر را فراهم می سازد و با توجه به قرار گرفتن حمام در دل روستا، با وگذاری آن می توان تا حدودی برای پویایی اقتصاد روستا کوشید.
,
 
,
 سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان افزود: واگذاری این گونه بناهای تاریخی به شرط احیاء و حفظ بنا است، هم چنان که شاهد بودیم چند سال پیش حمام سراب در محله سرابی تویسرکان به بخش خصوصی واگذار شد و امروز به سفره خانه سنتی تبدیل شده، که هم رونقی بر ای گردشگری است و هم برای اقتصاد.
,
 
,
ترکاشوند با بیان اینکه بیش از ۱۰ حمام تاریخی در شهرستان تویسرکان موجود است، تصریح کرد: از آنجا که این حمام ها جزء ابنیه تاریخی محسوب می شوند، به دنبال آن هستیم برای احیاء و حفظ اصل بنا و راضی کردن برخی مالکان شخصی آن، برای واگذاری بناها به بخش خصوصی اقدامات مناسب را انجام دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه