اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

استعفای رئیس جمهور؛ پروژه اصلاحات برای فرار از پاسخگویی

استعفای رئیس جمهور؛ پروژه اصلاحات برای فرار از پاسخگویی
اصلاح طلبان سعی می کنند با مطرح کردن بحث استعفای رئیس جمهور فضا را برای تطهیرسازی خود و مقصرسازی دیگران آماده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها مسئله استعفای رئیس جمهور از درون جریان اصلاح طلب مطرح شده است. پیشتر «سعید حجاریان» تئوریسین این جناح برای اولین بار از این طرح اصلاحات رونمایی کرد. همچنین "ایده انتخابات زودرس" و یا "استعفای حسن روحانی" مباحثی هستند که در روز‌های اخیر از سوی عباس عبدی تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح شده و واکنش‌های فراوانی در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عبدی در پاسخ به این سوال که راهکارش برای انتخابات زودرس چیست؟، گفت: «رییس جمهور می‌تواند استعفا دهد و کنار برود و بعد، تصمیم بگیرند انتخابات زودرس برگزار کنند. البته، در اصل ۱۳۱ قانون اساسی هست که مقام رهبری می‌توانند کسی را به عنوان رییس جمهور معرفی کنند تا زمانی که انتخابات مجدد برگزار شود. معاون اول هم همزمان استعفا دهد تا شایبه دیگری پیش نیاید. این راه هم وجود دارد. فکر نمی‌کنم این پیشنهاد، مشکل حقوقی داشته باشد.»
,
 
,
جالب اینجاست که اصلاح طلبان همراه با استعفای روحانی سعی دارند پروژه تطهیر خاتمی را کلید بزنند.
,
 
,
در همین رابطه، با وجود اینکه اصلاح طلبان به طور تمام قد از دولت روحانی در دو دوره حمایت کرده‌اند و ایدئولوژی و برنامه سیاسی این جناح بود که توسط دولت روحانی پیگیری شد و مواردی مانند برجام از آن حاصل شد، اما اصلاح طلبان اعلام می کنند که به هیچ وجه دولت روحانی اصلاح طلب نبوده است.
,
 
,
این درحالی است که بسیاری از وزرای اصلاح طلب مانند «سید عباس آخوندی» که عملکرد ضعیفی داشتند و مشکلاتی را برای وزارتخانه خود، ایجاد کردند، در کابینه دولت های اول و دوم روحانی حضور داشتند. 
, ,
 
,
این روزها «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرده است که امضای خاتمی پای لیست امید و اصلاح طلبان شورای شهر تهران اشتباه بوده است.
, این روزها «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرده است که امضای خاتمی پای لیست امید و اصلاح طلبان شورای شهر تهران اشتباه بوده است., این روزها «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرده است که امضای خاتمی پای لیست امید و اصلاح طلبان شورای شهر تهران اشتباه بوده است.,
 
,
چندی پیش نیز وی در برابر این مطالبه که خاتمی بایستی نسبت به حمایت از دولت عذرخواهی کند، بیان داشت که تنها لیدر اصلاحات در این حوزه تصمیم گیرنده نبوده است.
,
 
,
به نظر می رسد اصلاح طلبان سعی دارند در کنار موضوع استعفای روحانی و استیضاح برخی از وزرای دولت بحث تطهیر خاتمی را نیز پیگیری کنند. آنچه امروز بیش از گذشته در جریان اصلاحات در حال پیگیری است، جداسازی خود از دولت روحانی و تطهیر سران این جریان در فضای سیاسی کشور است.
,
 
,
در همین رابطه، «مرتضی مبلغ»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: «اصلاح‌طلبان از ابتدا هم گفته بودند که این دولت اصلاح‌طلب نیست و امر جدیدی نیست و نیروهای اصلاح‌طلب در سال‌های 92 و 96 از حسن روحانی حمایت منتقدانه کردند.»
, در همین رابطه، «مرتضی مبلغ»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: «اصلاح‌طلبان از ابتدا هم گفته بودند که این دولت اصلاح‌طلب نیست و امر جدیدی نیست و نیروهای اصلاح‌طلب در سال‌های 92 و 96 از حسن روحانی حمایت منتقدانه کردند.», در همین رابطه، «مرتضی مبلغ»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: «اصلاح‌طلبان از ابتدا هم گفته بودند که این دولت اصلاح‌طلب نیست و امر جدیدی نیست و نیروهای اصلاح‌طلب در سال‌های 92 و 96 از حسن روحانی حمایت منتقدانه کردند.»,
 
,
اصلاح طلبان هنوز با وجود اینکه کشور بر اساس ایده آنان دچار مشکلاتی شده است پاسخگوی عملکرد خود نیستند و سعی دارند با ارائه بحث استعفای رئیس جمهور و تطهیر سران خود، این جناح سیاسی را از بحران مشروعیت و ریزش آرای مردمی نجات دهند. این درحالی است که یک فرد بوجود آوردنده وضعیت موجود نیست و بلکه مشکلات کشور از ایده و تفکر یک جناح سیاسی نشات گرفته است که باید اعضای آن پاسخگوی سئوالات جامعه باشند. 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه