اخبار داغ

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

سپاه در دنیا تبدیل به الگو شده است/گرفتاری‌های اقتصادی کشور در شأن انقلاب اسلامی نیست

سپاه در دنیا تبدیل به الگو شده است/گرفتاری‌های اقتصادی کشور در شأن انقلاب اسلامی نیست
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سپاه در دنیا تبدیل به الگو شده است، گفت: این را به چشم خود دیده‌ام در نقاط مختلف دنیا نگاه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که چگونه رفتار می‌کند تا بر همان اساس عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، سردار علی فدوی پیش از ظهر امروز در همایش رونمایی از مجموعه روایت داستان زندگی شهدای روحانی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن‌ همایش‌های پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) برگزار شد اظهار کرد:مقام معظم رهبری هشت عرصه را برای فعالیت سپاه معرفی کردهاند که تنها یک بخش آن درزمینهٔ مسائل نظامی است.

وی با اشاره به اینکه هر مطلبی که انسان نیازمند آن باشد در اسلام مشخص‌شده است گفت: پاسخ‌های تمامی سؤالات و شبهات بشر در معارف اسلامی و قرآن کریم وجود دارد که باید آن را استخراج و به دنیا معرفی کرد.

فدوی افزود: به‌رغم گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در ایران، منشأ برخی از سیستم‌ها انقلابی و اسلامی نیست بلکه سرمنشأ آن همان آمریکا است و این یعنی سیستم جایگزینی صورت نگرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: سیستم یک موضوع دیدنی نیست بلکه تنها موضوعی که قابل حس و درک است روح سیستم است سیستم اقتصادی و آموزشی کشور بر اساس مبانی غربی بوده و تغییری نکرده و درواقع سیستم ساز غیر انقلاب اسلامی بوده است و به همین دلیل امروز دچار مشکلاتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه  تمامی سیستم‌هایی که بعد از انقلاب شکل گرفت توانسته‌اند عملکرد مثبتی از خود بجای بگذارند بیان کرد: به‌عنوان‌مثال می‌توان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد نهادی که توسط امام راحل ایجادشده است یعنی آنکه سرمنشأ آن انقلاب و اسلام بوده است به همین خاطر همچنان روح امام در آن جاری است.

فدوی تصریح کرد: پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق (ع) باید برای دغدغه‌های کشور برنامه‌ریزی داشته باشد، کارهایی که در پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق(,) صورت گرفته بیش از هزار اثر است و کار بسیار مهمی است اما باید به این موضوع هم توجه داشت که این آثار تا چه میزان پاسخگوی سؤالات و نیازهای مخاطبان بوده است.

موضوعات محوله به سپاه دارای گستردگی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با اشاره به اینکه در سپاه پاسداران این گستردگی موضوعات وجود دارد گفت: بسیاری از مواردی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محول می‌شود نه در قید مکان جغرافیایی و نه در قید زمان خاصی است بلکه دارای یک جامعیت در ابعاد جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: چهل سال در خصوص همه موضوعات تجربه‌داریم و باید  بررسی کرد که آیا روش فعلی پاسخگو بوده یا خیر که اگر  پاسخگو نبوده باید روش تغییر کند در موضوعات متعددی روش از هدف اهمیت بیشتری دارد ولی روش همیشه یکسان نیست بلکه متناسب با اهداف باید تغییر پیدا کند.

فدوی با اشاره به اینکه سپاه تبدیل به الگو در دنیا شده است تصریح کرد: این را به چشم خود دیده‌ام در نقاط مختلف دنیا نگاه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که چگونه رفتار می‌کند تا بر همان اساس عمل کنند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشکلات  اقتصادی موجود در جامعه امروز در شأن انقلاب اسلامی نیست، نباید نگاه ما به خارج باشد که  متأسفانه حتی برخی‌ که لباس روحانیت هم بر تن دارند نگاهشان به خارج است  این اعتقاد موضوع عجیبی است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگران باید به تبیین موضوعاتی که توسط ولایت‌فقیه عنوان می‌شود اهتمام لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی انقلاب اسلامی نظریه‌های امام و رهبری است که پژوهش این موضوعات و تبیین آن‌ها می‌تواند بسیار کارساز باشد، نظریه ولایت‌فقیه نقطه عطف شیعه و انقلاب اسلامی است هرچند که امروز برخی‌ها منویات ولی‌فقیه را عملی نمی‌کنند و نظر دیگری دارند.

 فدوی افزود: کسی که می‌گوید ما به بهشت و جهنم مردم کاری نداریم یعنی بر اساس قانون اساسی کار خلافی را انجام می‌دهد در آگاه‌سازی امت باید  انجام شود :رأی ملت بسیار مهم است چراکه ممکن است ۸ سال جریانی را در کشور ایجاد کنند و اهمیت این موضوع باید به باور تبدیل شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که بر اساس محاسبات مادی در هیچ‌یک از درگیری‌ها با آمریکا نباید پیروز می‌شدیم که اتفاقاً در تمامی عرصه‌ها موفقیت حاصل شد گفت: این امر به دلیل حمایت‌های الهی بوده است  در کنار آن افراد با اخلاص و درستی پای‌کار انقلاب اسلامی بودند که این پیروزی‌ها حاصل شد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, موضوعات محوله به سپاه دارای گستردگی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه